דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

טרור / צה"ל מכתר את הכפר ממנו יצא המחבל לפיגוע בחלמיש

כוחות צבא סורקים אחר אמצעי לחימה וכספי טרור | במקביל, הודעות גינוי לפיגוע במערכת הפוליטית בארץ ובעולם וקריאה להרגעת הרוחות

הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, בסיור בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, בסיור בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
שי ניר

בשעות הבוקר (שבת) הגיע הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, לזירת הפיגוע בחלמיש, שם נפגש עם אלוף פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה; מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף פולי מרדכי; מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ליאור כרמלי ומח"ט בנימין, אל"ם יובל גז. הרמטכ״ל קיבל סקירה על הפיגוע ועל המשך פעילות כוחות צה"ל במרחב. בעקבות הפיגוע בו נרצחו שלושה בני משפחה, יצאה חטיבת בנימין למבצע חטיבתי נרחב בכפר כובר, הסמוך ליישוב חלמיש, ממנו יצא המחבל. במסגרת המבצע כוחות צה"ל בחטיבה המרחבית, יחידות מיוחדות ושב"כ כיתרו את הכפר והיציאה ממנו תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד. בנוסף הכוחות ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל לקראת הריסה, סריקות אמצעי לחימה נרחבות והחרימו כספי טרור. אחיו של המחבל נעצר כבר במהלך הלילה.

שר הביטחון והרמטכ"ל בביקור ביישוב חלמיש. (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון.)
שר הביטחון והרמטכ"ל בביקור ביישוב חלמיש. (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון.)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שסייר היום בזירת הפיגוע בליווי הרמטכ"ל וקציני צה"ל אמר כי "אנו תובעים מיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע אמש במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה. אנו מצפים גם ממזכ"ל האו"ם, שהזדרז לדרוש לחקור את מותם של שלושת הפלסטינים בעימותים אתמול עם כוחות הביטחון שלנו, לגנות גם כן את הרצח בחלמיש". השר גם הנחה לזרז את ההליכים להריסת בתי המחבלים מהפיגוע בעיר העתיקה, וזירוז הריסת בית המחבל מהפיגוע אמש ביישוב חלמיש. כמו כן ביקש שר הביטחון לוודא את הגברת נוכחות כוחות צה"ל בצירים ובמקומות רגישים.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, שדווקא גינה את הפיגוע שאירע אמש קרא להימנע מכל פעולה או התבטאות שעשויה להוביל להסלמה נוספת של הסיטואציה האלימה כבר כעת.

"עוד משפחה אבלה שנצרבת בשרשרת הפיגועים של חיינו. אבל כואב וכבד על נרצחי הפיגוע בחלמיש. יהי זכרם ברוך" הגיב יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, לפיגוע האכזרי בחלמיש. "מוכרחים להפעיל את כל האמצעים – מדיניים וביטחוניים – לריסון האלימות לפני שתגלוש לכל הגזרות ותשטוף את כולנו למעגל דמים נוסף. בלי אגו, בעצמה ובתבונה".

"אנחנו בהידרדרות מואצת. צריך לעבור ממיקרו טקטיקה לאסטרטגיה" אמרה שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, "נדרש שיתוף פעולה מיידי בהובלת ארה"ב עם ירדן, ישראל והפלשתינים – שיעבור מהאשמות הדדיות להרגעת הרוחות. לתת פתרונות ביטחוניים ומדיניים ולמנוע מהקיצונים להצית את האזור בלהט דתי. כפי שבפעם הקודמת של התחממות בהר הבית – ארה"ב נחלצה לתווך, קרי הגיע נסע לירדן ונסגר נושא המצלמות – כך נדרש גם היום". יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, צייץ בחשבון הטוויטר: "אני סומך על כוחות הביטחון שלנו שימצו את הדין עם שולחי המחבל וסביבתם".
"קיוויתי שיום שישי יעבור בשקט והתחזיות של צה"ל והשב"כ יתבדו. לצערי זה לא קרה. האירועים מחייבים את כולם לרדת מהעץ ולמצוא פשרה בעניין הר הבית, בשיתוף פעולה עם הירדנים ועם הפלסטינים" התייחסה יו"ר מר"צ, זהבה גלאון. "ראש הממשלה נתניהו חייב לעצור את ההסלמה, לייצב את המצב, ולמנוע הידרדרות והרוגים נוספים, בכינוס מחודש של הקבינט בעניין המגנומטרים. אסור להפוך את הרצח הנורא ואת המתרחש בהר הבית למנהרות הכותל 2".

במוצאי שבת הקרובים תקיים התנועה היהודית-ערבית 'עומדים ביחד' הפגנה בירושלים, "אנחנו כבר מכירים את זה יותר מידי טוב. שוב הממשלה בוחרת באלימות, ושוב מי שישלם את המחיר זה כולנו. ובדיוק בגלל זה – אנחנו צריכים לעצור אותם" כתבו בדף הפייסבוק, "במקום לבחור בעוד סבב אלימות, צריך להיאבק לסיום הכיבוש ולשלום ישראלי-פלסטיני, בו ירושלים המזרחית תהיה בירת המדינה הפלסטינית, ותובטח הגישה החופשית למקומות הקדושים של בני כל הדתות. רק כך ניתן יהיה לשים סוף לאלימות ולפחד".

בחמאס, לעומת זאת, כינו את המפגע גיבור ומסרו כי הפיגוע בוצע בתגובה "לתוקפנות הישראלית כלפי הזכות בירושלים ובמסגד אל-אקצה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!