דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו נשים / סיכום יום ביורו נשים: על התקפות מהירות, מצבים נייחים נהדרים ופנדל אחד

שבדיה ניצחה את רוסיה 0:2 | גרמניה הביסה את איטליה 1:2, ובכך הראתה לאיטליה את הדרך החוצה ממשחקי הגמר

אוהדת נבחרת שוודיה (צילום ארכיון: AP Photo/Leo Correa).
אוהדת נבחרת שוודיה (צילום ארכיון: AP Photo/Leo Correa).
גילי ערן
גילי ערן
כותבת אורחת
צרו קשר עם המערכת:

רוסיה-שוודיה 2:0

השוודיות עולות לדשא כפייבוריטיות במשחק מול רוסיה בדבנטר. מלווה במיטב אוהדיה, שוודיה חיפשה ניצחון ראשון אחרי התיקו הקשה מול האלופה המכהנת גרמניה בעוד רוסיה, שהפתיעה את איטליה בניצחון 2:1, באה בכוונה לשמור על סיכוייה להעפיל לשלב הבא. אחרי משחק הגנתי מול הגרמניות, יכולות השוודיות לשחק בפתיחות רבה יותר, בניסיון למצוא את הרשת הרוסית. השוודיות הוכיחו שיש להן הרבה מה להציע בהתקפה כשבדקה ה-10 בעטה קוסברה אסלני המצוינת כדור למשקוף והלחץ השוודי מיהר לשאת פרי כשבדקה ה-22 כדור חופשי ארוך מהחצי של מגדלנה אריקסון, פגש את ראשה של מלכת שערי הנבחרת, לוטה שלין, שנגחה פנימה, 1:0 לזכותה של שוודיה. לקח לרוסיות חצי שעה כדי להתניע מנועים, אז החלו ללחוץ במעט גם את השוודיות. הניסיון המוצלח ביותר שלהן הגיע מהחלוצה הוותיקה אלנה דנילובה, שפספסה את הכדור שנשלח אליה מרחוק. עם השריקה יורדות הרוסיות למחצית בפיגור 1:0 שהשאיר להן תקווה להשוות, ולהישאר בתמונה להמשך הטורניר.
המחצית השנייה נפתחה במבצע אישי אדיר של החלוצה השוודית סטינה בלקסטניוס שעברה שלוש שחקניות הגנה ואת השוערת הרוסייה בדרך לשער יפהפה בדקה ה-51. ניכר שהדבר הוציא את הרוח מהמפרשים של הנבחרת הרוסית, שנכנעה ללחץ השוודי המתמשך. השוודיות מצדן עשו כל שביכולתן להגדיל את יתרונן אך לא מצאו את השער. המאמנת הרוסיה אלנה פומינה ניסתה להזרים דם צעיר ומרץ להתקפה הרוסית כשהוציאה את דנילובה בחילוף התקפי, אבל צריך היה הרבה יותר מזה כדי לפצח את הבונקר השוודי. הרוסיות עמדו בפרץ לאורך המשך המחצית ומנעו מהשוודיות ניצחון גדול הרבה יותר, אך בתום 90 הדקות נותרה התוצאה 2:0 לשוודיה, תוצאה שהעלתה אותה למקום הראשון בבית והשאירה אותנו הצופים מרוצים אחרי שני שערים נהדרים. הרוסיות יכולות עוד להיאבק על העלייה, אך בשביל זה יצטרכו לנצח בשלב הבא את גרמניה, וזה כבר פחות סביר.

יורו נשים 2017 – הסבב ה-2 בבית ב' (גרפיקה: אידאה).
יורו נשים 2017 – הסבב ה-2 בבית ב' (גרפיקה: אידאה).

גרמניה – איטליה 1:2

המתח היה בשיאו באצטדיון המלך ווילהם בטילבורג כשעל הדשא עלו שתיים מהנבחרות הטובות של היורו. מבחינת נקודות, לגרמניה יש נקודה אחת אחרי תיקו מאופס מול שוודיה, ואילו איטליה, שהפסידה במפתיע לרוסיה, באה עם אפס נקודות במשחק דרמטי על הישארותה בטורניר. וכיאה למשחק גורלי, קיבלנו תצוגת כדורגל מרשימה, רווית דרמה, כמו שרק טורניר גדול יכול לספק.
כבר בדקות הראשונות החלו הגרמניות ללחוץ חזק, עם הזדמנות כבר בדקה השנייה, בבט פטר פספסה את הקורה במצב מכדור קרן, האיטלקיות לא נשארו חייבות ויצרו מצבים משלהן כמו החלוצה הנהדרת אילריה מאורו, שפספסה את הכדור בכמה סנטימטרים במצב מסוכן בתוך הרחבה הגרמנית בדקה ה-13. השליטה בכדור של גרמניה לא איחרה להביא תוצאות כשבדקה ה-19 ניצלה יוספין הנניג טעות איומה של השוערת האיטלקייה לאורה גיוליאני, ששמטה את הכדור כשהדפה בעיטת עומק אל השער. הנניג מיהרה להעניש ונגחה את הכדור פנימה. התוצאה: 1-0 לגרמניה. לא עברו עשר דקות וגם האיטלקיות מצאו את השער מהתקפה מתפרצת נהדרת, מלאניה גביאדיני שלחה כדור מעולה מהאגף לאילריה מאורו, שהברישה את הכדור בין רגליה של השוערת הגרמנייה אלמות' שולט. 1-1 בדקה ה-29. בהמשך המחצית שלטו בעיקר הגרמניות כאשר הקפטנית מרוז'אן ייצרה מספר הזדמנויות אך התוצאה נשארה בעינה. בדקה ה-43 ספגה איטליה מכה קשה כשאילריה מאורו נפצעה והוחלפה. הכחולות נותרו ללא חלוצת החוד שלהם לקראת המחצית השנייה המכריעה.
המחצית השנייה המשיכה בשליטה גרמנית כמעט מלאה, עם מספר מצבים מוצלחים תודות לחלוצה מנדי איסלקר. ניתן היה לראות על האיטלקיות שסף הלחץ עולה, אולי זה מה שהביא מאוחר יותר בדקה ה-66 לעבירה ברחבת ה5 האיטלקי כשהשוערת האיטלקייה גיוליאני מנעה הזדמנות מול השער של אניה מידטג והעניקה בעיטת עונשין מקו ה-11 מטרים לזכות הגרמניות. בבט פטר שלחה כדור מצוין לפינת השער והעלתה את גרמניה ליתרון 2:1.
הצרות של האיטלקיות לא נגמרו כאשר שתי דקות מאוחר יותר, בעקבות עברה וחילופי מילים עם השופטת נשלף צהוב שני למגינה אליסה ברטולי, והיא הורחקה. איטליה נשארת עם 10 שחקניות, והחלה לראות את השלב הבא חומק מבין אצבעותיה. מנדי איסלקר המשיכה להפציץ את השער האיטלקי אבל הפעם גיוליאני הדפה כל ניסיון. מהצד השני גם שולט לא אכזבה עם עצירה מופלאה של הזדמנות מהקרן בדקה ה-81 של הקפטנית האיטלקייה, ברברה בונסה. האיטלקיות הגיעו למצבים טובים גם בדקות שאחרי, אבל שולט לא כרעה תחת הלחץ. בשלב הזה האיטלקיות היו חייבות שער כדי להישאר בטורניר ונראה שהאופציות שלהן הלכו והתמעטו. הן לא מוצאו את השער גם בדקות הנותרות, ובתום תוספת הזמן מצאו עצמן האיטלקיות, על אף משחק מרשים מול גרמניה, מחוץ לטורניר עם שני משחקים נטולי ניצחונות.

צופים במשחק כדורגל ביורו לנשים (תמונת ארכיון: AP Photo / LEHTIKUVA / Jussi Nukari).
צופים במשחק כדורגל ביורו לנשים (תמונת ארכיון: AP Photo / LEHTIKUVA / Jussi Nukari).

כמה נקודות:

  • איזה כיף לראות התקפות שוודיות! בהרכב הנבחרת האיתנה הזאת נמצאות גם שחקניות התקפה מרשימות עם הרבה קבלות. הבעיטה של מגדלנה אריקסון הייתה בישול נהדר עם סיום מצוין של לוטה שלין, והמבצע האישי של סטינה בלקסטניוס היה מרשים מאוד. השוודיות הן הרבה יותר מבונקר, ואני מאוד מקווה שנזכה לראות יותר מן הצד הזה של הנבחרת גם בהמשך.
  • עוד נקודה לזכות שוודיה היא הקהל. זה כבר משחק שני שניתן היה לראות גוש אוהדים ואוהדות צהוב, רועש ומשמעותי שמלווה את הנבחרת במסעה. זה מעיד על התרבות וחשיבות הספורט הנשי במדינה, ובוודאי שגם דוחף את השחקניות על הדשא. פשוט נהדר!
  • סטפי ג'ונס עלתה למשחקה השני כמאמנת לאחר שעשתה שיעורי בית בעקבות משחק הפתיחה עם שוודיה. שינוי משמעותי שעשתה בהרכב היה להחזיר את הקפטנית ג'ניפר מרוז'אן לעמדה 10 שבה היא משחקת, המהלך הזה התברר כהחלטה נכונה מאוד שחיזקה את ההתקפה הגרמנית בצורה משמעותית. מרוז'אן יצרה מצבים מצוינים והפיחה חיים בחלק הקדמי. זהו סימן עבורי להתאקלמות של ג'ונס, והיכולת שלה להפיק לקחים ולהפיק מהסגל מגוון אפשרויות ומערכים.
  • השוערת האיטלקייה לאורה גיוליאני הייתה רוצה למחוק את שני המשחקים האחרונים מהרזומה שלה, שתי טעויות גדולות שלה הן במשחק מול רוסיה והן במשחק הנוכחי עלו ל"אזורה" בשני שערים יקרים. גיוליאני רק בת 24, ויהיו לה הרבה הזדמנויות לתקן, אבל את היורו הזה כאמור, היא תרצה לשכוח.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!