דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היועץ המשפטי לממשלה

בארץ / האם המצב הביטחוני ירתיע את המפגינים או שמא רק ילבה את המחאה?

בצל המצב הביטחוני, ויהיו שיאמרו שבגללו, מתקיימות הערב הפגנות נגד הממשלה ברחבי הארץ נגד מה שמגדירים המארגנים כ"שחיתות שלטונית"

מפגינים בפתח תקווה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט (צילום: רועי אלימה/ פלאש 90).
מפגינים בפתח תקווה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט (צילום: רועי אלימה/ פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הפגנות 'מוצ"ש מול היועמ"ש' ממשיכות גם הערב בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בפתח-תקווה. מה שהחל כהפגנות קבועות מול ביתו של מנדלבליט בדרישה לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השלטונית להגדרת המארגנים. בהפגנה בפתח תקווה השתתפו, להערכת המשטרה, כ-2,000 איש, חלקם מה"וותיקים" שמגיעים להפגין בכל מוצ"ש מזה חודשים רבים. המפגינים קראו קריאות כמו "הון, שלטון, עולם תחתון" ו"ביבי הביתה" ובין המפגינים ניתן היה לראות באופן מפתיע גם אנשים שהזדהו כתומכי ליכוד ואף לבשו חולצות של המפלגה אך טענו כי הם מסכימים עם המפגינים. מולם הפגינו כעשרה אנשים בהפגנת נגד.

השחיתות מפוררת את יסודות המדינה. כשהתשתית הערכית נרקבת, המדינה קורסת

הערב הצטרפו אל המפגינים הזמר והיוצר אביב גפן והאלוף במיל', יום טוב סמיה. גפן אמר בדברים שנשא כי "משהו במציאות שלנו הושחר והושחת. לא יכולתי להישאר במזגן". בהמשך שר את שירו "עורי עור". סמיה נשא אף הוא דברים ואמר בין היתר כי הוא "בא לכאן היום לא עם כעס שנאה או זעם. אנחנו צריכים מסר של אחדות". בתגובה למפגינים שקראו "בוגד", לא ברור למי בדיוק, הגיב סמיה כי יש להימנע מקריאות מסיתות. בין אישים נוספים שנשאו דברים ובאו להביע תמיכה ניתן היה למצוא את הפעיל החברתי, ממייסדי "הפנתרים השחורים", ראובן אברג'יל שברמיזה להיסטוריה של העיר פתח תקווה, בה נערכה ההפגנה אמר כי "כשיש מים עומדים באים היתושים. צריך להכניס מים חדשים ונקיים כדי לנקות את המערכת". מייסד התנועה למען איכות השלטון בישראל, עו"ד אליעד שרגא אמר, בהתייחסו לטענת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על המפגינים כי הם ממומנים על-ידי הקרן החדשה לישראל כי: "פה נמצאים אנשים שהם קרן האור של מדינת ישראל. קרן שלא מבחינה בין אשכנזים למזרחים, בין יהודים לערבים, בין ג'ינג'ים לשחורים, סטרייט ולהט"ב, ימין ושמאל". עוד הוסיף כי "מי שחשב שזה נגמר במעטפה לא מבין את גודל האירוע. השחיתות מפוררת את יסודות המדינה. כשהתשתית הערכית נרקבת, המדינה קורסת".

מפגינים בפתח תקווה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט (צילום: רועי אלימה/ פלאש 90).
מפגינים בפתח תקווה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט (צילום: רועי אלימה/ פלאש 90).

הפגנות נוספות התקיימו בחדרה, עפולה, נתניה, ירושלים, נהריה, תל אביב, קרית גת, נס ציונה, ראשון לציון, מודיעי, באר שבע, אשדוד, חיפה וראש פינה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!