דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט ישראלי

ספורט / אליפות העולם בשחייה יוצאת לדרך, הישראלים צמאים להישגים

מיטב שחייני ושחייניות ישראל ייקחו חלק במשלחת הישראלית לבודפשט - הגדולה ביותר שישראל שלחה עד כה לאליפות | היועץ המקצועי לנבחרת, דיויד מארש: "האווירה וההתרגשות צוברות תאוצה" | מיהם השחיינים שכדאי לעקוב אחריהם?

משלחת נבחרת ישראל באליפות העולם בשחייה בבודפשט (צילום: דף הפייסבוק של הועד האולימפי בישראל).
משלחת נבחרת ישראל באליפות העולם בשחייה בבודפשט (צילום: דף הפייסבוק של הועד האולימפי בישראל).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שנה לאחר אולימפיאדת ריו, שלא האירה את פניה לשחייה הישראלית, תצא היום (ראשון) לדרך אליפות העולם בשחייה בבודפשט, בירת הונגריה, בה ינסו השחיינים והשחייניות שלנו להשיג תוצאות משביעות רצון ואפילו מעבר לכך. הנבחרת הישראלית לאליפות העולם תהיה הגדולה ביותר אי-פעם ותכלול 15 שחיינים ושחייניות. השינוי הגדול שנעשה בשחייה הישראלית בשנה האחרונה הוא צירופו של דיויד מארש, שנכנס לתפקיד היועץ המקצועי של איגוד השחייה. מארש ששימש בתפקיד מאמן ראשי של נבחרת הנשים של ארצות הברית בשחייה באולימפיאדת ריו, ינסה להעלות את השחייה הישראלית מדרגה או שתיים בשנים הקרובות. אליפות העולם הקרובה תהיה המבחן הראשון שלו.

"מקווים לחצאי גמר וגמר"

 במסיבת עיתונאים שנערכה טרם היציאה של הנבחרת לבודפשט, התייחס מארש לשאיפות מהנבחרת באליפות: "המטרה העיקרית באליפות היא כמובן שכל שחיין יתעלה וימצה את יכולתו בכל קפיצה למים. שיפור שיאים אישיים, קפיצת מדרגה מבחינת רמה וכמובן העפלה לחצי גמר ואף גמר". השחיינים המובילים בנבחרת, יעקב טומרקין, איתי גורביץ' ואנדי מורז משמשים דוגמא טובה עבור השחיינים הצעירים יותר. הם מפוקסים, שוחים מהר באימונים ודואגים לעבוד על הכנה מנטלית והתאוששות מלאה לקראת התחרות".

השחיינים מהם מצפה הנבחרת להשיג את התוצאות הטובות ביותר הם יעקב טומרקין שבשיאו השיג את המקום ה-7 במשחה החזק שלו, 200 מ' גב, בגמר אולימפיאדת לונדון ב-2012 ובשנה שעברה הוכתר בו כסגן אלוף אירופה, אולם בריו לא הצליח להעפיל לגמר וסיים במקום ה-15. לטומרקין זו אליפות העולם הרביעית כאשר בפעמים הקודמות הוא העפיל לחצאי הגמר אבל לא העפיל לגמר. טומרקין ישחה גם ב-100 מ' גב וב-200 מ' מעורב אישי.

שחיין נוסף ממנו מצפים בנבחרת לקפיצת מדרגה הוא השחיין הצעיר איתי גורביץ' שיתחרה ב-400 מ' מעורב אישי. למרות שאין במשחה זה חצי גמר, מקווה גורביץ' בן ה-22 להתברג בין 8 השחיינים עם הזמן הטוב ביותר. השנה זכה גורביץ בארבע מדליות (3 זהב ו-1 ארד) באליפות ישראל ויתחרה גם במשחה ל-200 מ' בסגנון פרפר.

בין השחייניות בנבחרת יש לצפות לכמה העפלות לחצאי גמר שיהוו הישג מאוד משמעותי. השחיינית לה הסיכוי הגבוה ביותר להגיע לגמר באליפות היא אנדראה מורז, בת ה-25, שעלתה לארץ מארה"ב לאחר המכביה ב-2013. הישג השיא שלה היה באליפות אירופה בשנה שעברה בלונדון בה דורגה חמישית במשחה ל-100 מ' בסגנון חופשי. מורז תתחרה ב-100 ו-200 מ' חופשי בהם היא מחזיקה גם בשיא הישראלי ובמקצי השליחות ב-100X4 מ' מעורב וחופשי.

שחייניות נוספות שיקוו לתוצאות טובות שיובילו אותן לחצי הגמר הן קרן זיבנר ועמית עברי. זיבנר תתחרה במשחים ל-100 מ' (בו היא מחזיקה בתואר אלופת ישראל) ו-50 מ' פרפר ותיקח חלק גם ברביעיית השליחות ב-100X4 מעורב וחופשי. עמית עברי, לה זאת אליפות העולם הרביעית, תתחרה במקצים ל-100 ו-50 מ' חזה וברביעיית השליחות ל-100X4 מ' מעורב וחופשי.

השחיין הוותיק ביותר בנבחרת הוא גיא ברנע שיתחרה ב-50 מ' גב בו הוא מחזיק בשיא ישראל ובמדליית הארד מאליפות אירופה ב-2012 ובמקום השישי באליפות העולם ב-2011, באותו משחה יתחרה גם יהונתן קופלב.

 

הדור הצעיר מקווה לפרוץ

בין השחיינים הצעירים שיתחרו באליפות אירופה אפשר למצוא את זוהר שיקלר שהשתתפה באולימפיאדת ריו במשחה ל-50 מ' חופשי בו היא גם אלופת ישראל. שיקלר תשחה גם במקצי השליחות ב-100X4 מ' מעורב וחופשי.

שחיינים צעירים נוספים שיתחרו באליפות הם מרקוס שלזינגר שישחה 50 ו-100 מ' פרפר, מירון חרותי תתחרה ב-50 מ' חופשי, לירן קונובלוב ב-100 מ' חופשי, תומר פרנקל המבטיח ישחה 200 מ' חופשי ומארק חינאווי יתחרה במשחים ל-400 ו-800 מ' חופשי. שחיינים צעירים נוספים שישתתפו במשחה השליחים ל-4X200 מ' הם דניס לוקטב ודניאל זמיר שישתפו פעולה עם לירן קונובלוב ותומר פרנקל.

דיויד מארש התייחס במסיבת העיתונאים גם לאווירה בנבחרת ולשילוב בין הוותיקים לצעירים עבורם האליפות תהיה נקודת הפריצה: "האווירה וההתרגשות צוברות תאוצה. שחייני הנבחרת מרגישים טוב במים, נראים טוב באימוני ההכנה האחרונים ובכל יום אנחנו מתחדדים יותר ויותר לקראת התחרות. בנבחרת ישנם שחיינים ותיקים לצד שחיינים צעירים יותר, להם זו תהיה הפעם הראשונה בתחרות בסדר גודל כזה והאווירה בנבחרת נפלאה, מפרגנת ותומכת".

הבמה של הוסו והשליטה של לדקי

אליפות העולם היא אירוע השיא של שחייה העולמית שמפגיש פעם בשנתיים את השמות הגדולים בענף. בראש השמות הגדולים שנראה בבריכה בבודפשט ומי שקרוב לוודאי תמשוך את מירב תשומת הלב של הקהל המקומי היא ההונגריה קטינקה הוסו. השחיינית בת ה-28, המכונה "אשת הברזל", קטפה 3 מדליות זהב אולימפיות בריו – במשחים ל-100 מ' גב, 200 מ' מעורב אישי ו-400 מ' מעורב אישי ובמדליית הכסף ב-200 מ' גב. היא גם בעלת 9 מדליות, מהן 5 מדליות זהב בשלוש אליפויות העולם האחרונות. הפעם, מול הקהל הביתי שלה, היא תרצה מאוד להוסיף למאזנה עוד שלל מדליות כשתשתתף בשישה משחים אישיים: 200 ו־400 מ' מעורב, 100 ו־200 מ' גב, 200 מ' חופשי ו־200 מ' פרפר ובמשחי השליחות והמשחה המעורב לנשים וגברים.

קיטי לדקי. ארכיון (צילום:Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com)
קיטי לדקי. ארכיון (צילום:Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com)

הונגרי נוסף שיתחרה באליפות הוא לאסלו צ'ה הוותיק בן ה-32 שהפך לשחיין ההונגרי היחידי שזכה במדליות בשבע אליפויות עולם רצופות. הוא ישחה בבודפשט במשחים ל-50, 100 ו-200 מ' פרפר ויקווה לשמח את הקהל המקומי.

שחיינית-על נוספת שנזכה לראות בבודפשט היא האמריקאית קייטי לדקי, במשחים ל-200, 400, 800 ו   1,500 מ' חופשי. לדקי בת ה-20 הדהימה באולימפיאדת ריו כשזכתה ב-4 מדליות זהב ומדליית כסף אחת, תוך קביעת שני שיאי עולם חדשים ב-400 ו-800 מ' חופשי. באליפות העולם הקודמת היא גרפה חמש מדליות זהב. השנה בבודפשט, הסנסציה של הבריכה תנסה להדהים ולזכות בזהב בכל המשחים ולהמשיך לנפץ את שיאי העולם.

שרה שוסטרום. ארכיון (צילום: Mitch Gunn / Shutterstock.com).
שרה שוסטרום. ארכיון (צילום: Mitch Gunn / Shutterstock.com).

שחיינית נוספת ומסקרנת במיוחד היא שרה שוסטרום. לשוודית בת ה-23 זו כבר האליפות הרביעית לאחר שפרצה בגיל 14 באולימפיאדת בייג'ין 2008 ושנה לאחר מכן זכתה בזהב באליפות העולם ברומא ב-100 מ' פרפר, בו היא גם האלופה האולימפית המכהנת. יש לה בסך הכל 8 מדליות מאליפויות העולם בבריכה האולימפית, כולל 4 מזהב ב-50 ו-100 מ' פרפר בהם תקווה להגן בבודפשט על תוארה.

אצל הגברים אנחנו צפויים להמשיך ולראות את השליטה של אדם פיטי הבריטי ב-50 ו-100 מ' חזה בהם הוא מחזיק בשיא העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!