דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת טבע

חברה ועבודה / בטבע הודיעו שיפטרו כ-350 עובדים בישראל; העובדים מגיבים בחריפות

לאחר שמועות חוזרות ונשנות על פיטורים צפויים בענקית התרופות, היום הודיעה החברה כי בכוונתה לפטר כ-5% מעובדיה בישראל | לטענת החברה, יזכו המפוטרים לתנאים מיטיבים | ועד העובדים: "לא נסכים למהלך חד צדדי"

משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר תקופה ארוכה של שמועות וידיעות תקשורתיות, הודיעה חברת טבע על כוונתה להכנס לתהליכי היוועצות מול ההסתדרות וועדי העובדים באתרי כפר סבא וטבע-טק במטרה להוביל בהם פיטורי צמצום, המוערכים בכ-350 עובדים – 5% מהעובדים בישראל.  דובר ההסתדרות יניב לוי מסר בתגובה: ״לא נסכים לשום מהלך חד צדדי שבו יפוטרו עובדים בחברת טבע. אנו מצפים מהנהלת החברה לנהוג באחריות ולא להכניס את מפעלי טבע בישראל לשורה של מאבקים שיביאו לסחרור מערכת יחסי העבודה״.

חברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ (NYSE & TASE: TEVA) היא חברת תרופות גלובלית המספקת תרופות לכ-200 מיליוני מטופלים ב-100 שווקים מדי יום. טבע, שבסיסה בישראל, היא יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם. בישראל מועסקים בחברה כ-7,000 עובדים. הכנסות טבע בשנת 2016 הסתכמו ב-21.9 מיליארד דולר.

במכתב ששלח הועד במפעל כפר סבא לעובדים נכתב כי עודכנו הבוקר לתדהמתם כי הנהלת החברה החליטה לפטר 175 עובדים באתר, זאת לאחר שבועות בהם הועד מתריע מפני נקיטת צעדים חד צדדיים. "לצערנו ההנהלה, כדרכה בעת האחרונה, לא פנתה לוועד העובדים טרם קבלת ההחלטה. נכון להיום גם לא הועבר כל מידע ביחס לזהות העובדים שבכוונתה לפטר. בשעה קשה זו ההסתדרות ו-וועד העובדים נלחמים עבורכם ולמענכם. לא מיותר לציין כי ביננו ובין ההנהלה קיים סכסוך עבודה פתוח. חשוב לנו להדגיש כי לא נסכים לשום מהלך חד צדדי שבו יפוטרו עובדים בטבע. אנחנו מצפים מהנהלת החברה לנהוג באחריות ולא להכניס את מפעלי טבע בישראל לשורה של מאבקים".

בשבועות האחרונים מנהל ועד עובדי טבע כפר סבא שורה של ישיבות מו"מ, בשל סכסוך העבודה שהוכרז על רקע שורה נוספת של צעדים חד צדדיים שנקטה ההנהלה, ובין היתר בנושא עובדי קבלן המועסקים במפעל במתכונת כתף-אל-כתף. סכסוך העבודה במפעל הוכרז כבר… ולפיכך רשאי הועד להכריז כבר על נקיטת שביתה או צעדים ארגוניים אחרים. במהלך סכסוך העבודה טענו בועד כי ההנהלה מבקשת גם לפגוע בחירות ההתארגנות במפעל תוך ניסיון לנצל את עמדתה ולהשפיע על העובדים שלא לשתף פעולה עם סכסוך העבודה שהכריז הועד.

בהנהלת החברה הדגישו כי טרם הפניה למהלך פיטורין קידמה החברה שורה של צעדי התייעלות אחרים כגון מיקוד במוצרים בהם לישראל יתרון יחסי על פני שווקים אחרים, השקעה בתשתיות, איחוד פונקציות – בייחוד במטה החברה בפתח תקווה והצעת תוכנות פרישה מרצון אטרקטיביות במספר אתרים.

לדברי החברה לעובדים שיפוטרו יינתנו תנאי פרישה מיטיבים, בייחוד בדרום הארץ, וכן ליווי אישי, הכולל ייעוץ במהלך תהליך סיום ההעסקה, סדנאות והכשרות מקצועיות, כמו גם שירותי השמה, שיסייעו להם לאתר חלופות הולמות במטרה ליצור המשכיות תעסוקתית. "ישראל, והנגב בפרט, חשובים לטבע, ופעילותנו כאן תמשיך להוות נדבך משמעותי לחברה גם בעתיד. יחד עם זאת, אנו מחויבים לעשות כל הנדרש על מנת להבטיח שאתרינו בישראל יהיו תחרותיים, יעילים ובעלי אופק עסקי בר-קיימא. טבע תמשיך להשקיע בישראל – ובאתרי הייצור בפרט – בפעילויות אשר מחזקות את היכולת התחרותית שלנו ברמה הגלובלית", אמר היום פרופ' יצחק פטרבורג, נשיא ומנכ"ל זמני של טבע.

בשנת 2016 איבדה טבע כחצי מערך מניותיה, זאת לאור העובדה שבעוד כשנתיים צפוי לפוג תוקף הפטנט הרשום שלה על תרופת הדגל קופקסון, האחראית לכ-60% מרווחי החברה. גם מהלך רכישה של חברת תרופות מקסיקנית, רימסה, נתבררה בדיעבד ככישלון ופגעה בערך המניה.

בוועד העובדים נשמעו לאורך החודשים האחרונים טענות בדבר הקיצוצים והפגיעה במעמד העובדים, בשל כשלונות ההנהלה. רק בתחילת חודש זה פורסם בתקשורת כי בדירקטוריון החברה שוקלים למנות את פסקל סוריו למנכ"ל בעלות שכר שנתית כפולה מזו של המנכ"ל הקודם ארז ויגודמן שעמדה על 5.7 מיליארד דולר ב-2015.

ח"כ איציק שמולי על הפיטורים בחברת 'טבע': "רק בישראל חברה כמו טבע יכולה לקבל כל שנה מיליארדי שקלים בהטבות מס ובתמורה לפטר מאות עובדים באופן חד צדדי מטעמי התייעלות. קוראים לזה חזירות וצריך לעצור את זה. או שיש הטבת מס ובצדה תוספת השקעות ותעסוקה או שאין הטבת מס. ההפקרות הקיימת שבה המדינה נותנת ומקבלת בחזרה סטירה מצלצלת לא יכולה להימשך עוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!