דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני ביטחוני

מדיני-ביטחוני / שרים וח"כים מהקואליציה: להטיל עונש מוות על המחבל מחלמיש

שר הביטחון אביגדור ליברמן, אמר כי הוא תומך בהטלת העונש במסגרת בית הדין הצבאי, הרשאי לפסוק כך | קדמו לו השרים נפתלי בנט, איילת שקד וישראל כ"ץ | ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, "לא הוכח שזה אפקטיבי במלחמה בטרור"

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בחלמיש (צילום: הדס פרוש \ פלאש90)
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בחלמיש (צילום: הדס פרוש \ פלאש90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון) לפיגוע שאירע בחלמיש, בו נרצחו שלושה בני משפחה, וקרא להטיל על המחבל עונש מוות. בראיון שהעניק השר לאתר ynet, אמר ליברמן כי "במקרה כזה קיצוני אכן יש מקום להטיל עונש מוות וזה בסמכותו של בית הדין הצבאי ביהודה ושומרון". דברים אלו הצטרפו לקריאות דומות של חברים אחרים בקואליציה. מנגד, טען ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, כי מדובר בעונש "לא אפקטיבי".

שר הביטחון והרמטכ"ל בביקור ביישוב חלמיש. (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון.)
שר הביטחון והרמטכ"ל בביקור ביישוב חלמיש. (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון.)

"אני תמכתי מאוד בעונש מוות למחבלים" אמר שר הביטחון באותו ראיון, "גם הגשתי בזמנו הצעת חוק שלא התקבלה. לצערי הקואליציה התנגדה והפילה את הצעת החוק. גם בדיונים אחר כך כשר הביטחון הבאתי את ההצעה הזאת, ולצערי היא נדחתה. במקרה הזה לא צריך הצעת חוק, החוק קיים כי מדובר במחבל תושב יהודה ושומרון ובית דין צבאי רשאי להטיל עונש מוות".

‏גזר דין מוות למחבל הרוצח. קיימת כבר היום אפשרות של עונש מוות בבתי המשפט הצבאיים, על פי סעיפים 52 ו58 לתקנות לשעת…

Posted by ‎נפתלי בנט – Naftali Bennett‎ on Saturday, July 22, 2017

כאמור, ליברמן הוא לא החבר היחיד בקואליציה הקורא להטיל עונש מוות על המחבל עומר עבד אל ג'ליל. קדם לו עמיתו לקבינט המדיני-ביטחוני, שר החינוך נפתלי בנט, שבהתבטא בנושא בדף הפייסבוק שלו. "קיימת כבר היום אפשרות של עונש מוות בבתי המשפט הצבאיים, על פי סעיפים 52 ו-58 לתקנות לשעת חירום" כתב שר החינוך, "אין צורך בחקיקה חדשה, צריך רק להפעיל את הקיים. ‏אני קורא לתביעה הצבאית לדרוש עונש מוות למחבל שרצח את משפחת סלומון. אפעל בקבינט למען שינוי המדיניות".

גם חברת מפלגתו, שרת המשפטים איילת שקד, הביעה תמיכה ברעיון. בדף הטוויטר שלה, כתבה שקד כי "לרוצחי ילדים ומשפחות מגיע עונש מוות. בבית המשפט הצבאי עונש כזה קיים בהחלטת פה אחד של השופטים. זה המקרה לדרוש עונש מוות לרוצח".

גם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, התבטא בטון דומה. אמש אמר כי הוא מתכוון להביא את הנושא לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני וכי היועץ המשפטי לממשלה אמר כי עונש המוות הוא אפשרות קיימת אם זו עמדת הקבינט. "חיית האדם שרצח שלושה בני משפחה צריך לקבל גזר דין מוות" אמר השר, "אם לא התושייה של החייל שירה בו, הוא היה רוצח עוד אנשים. הגיע הזמן ליישם את מדיניות עונש המוות".

חבר מפלגתו של ליברמן, ח"כ עודד פורר, כתב בפייסבוק, כי "אסור שהמחבל מחלמיש יישאר בחיים. לפני שש שנים רצחו מחבלים מתועבים את בני משפחת פוגל וזעזעו את מדינת ישראל באכזריות בלתי נתפסת. אותם מחבלים נהנים היום מאוכל טוב, טלוויזיה רב ערוצית, תקציב קבוע בקנטינה של הכלא ושלל הטבות נוספות".

אסור שהמחבל מחלמיש יישאר בחיים.לפני 6 שנים רצחו מחבלים מתועבים את בני משפחת פוגל וזעזעו את מדינת ישראל באכזריות בלתי…

Posted by ‎עודד פורר – Oded Forer‎ on Sunday, July 23, 2017

"המרצח שהרג את בני משפחת סלומון" הוסיף פורר, "ייהנה, לצערי, מאותן ההטבות להם זוכים חבריו וייהנה מתזרים קבוע לחשבונו שיועבר באדיבות הרשות הפלסטינית ואבו מאזן. בשל העובדה הזו פניתי אמש ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט הצבאי הראשי על מנת שיפעילו את סמכותם ויורו לתביעה הצבאית לדרוש עונש מוות למחבל בבית הדין".

מנגד, טענה ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) כי קריאות אלו מצד חברי הקואליציה הן קריאות סרק הבאות כתחליף למשילות. "כל בר דעת מבין כי לא מדובר בעונש, כי למוות הזה בדיוק ייחל המחבל המתועב, וכי הקריאה לא תיושם ותיוותר כקריאת נקם פופוליסטית", אמרה יחימוביץ'. "מצער ומדאיג ששרי הקבינט בוחרים באתגורו של ראש הממשלה מימין מטעמים פוליטיים בלבד, במקום לעסוק בפתרונות שימנעו פיגועים רצחניים ומזעזעים כמו זה שהיה בליל שבת".

גם כרמי גילון, לשעבר ראש שב"כ, הביע התנגדות לרעיון עונש המוות. בראיון לתכנית "בחצי היום", בכאן ב', אמר גילון כי "לא הוכח שזה אפקטיבי במלחמה בטרור. מחבל שיוצא לפגע, גם כך לא חושב שייצא בחיים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!