דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל זכתה במדליית הכסף ובמחמאות

הנבחרת הישראלית הציגה פתיחה טובה אך הנבחרת היוונית המצויינת הכניעה אותה לבסוף | למרות ההפסד המאכזב, הוכיחו השחקנים כי ישנו עתיד מבטיח לדור הזה ותקווה לכדורסל הישראלי

נבחרת העתודה של ישראל זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדרוסל בישראל)
נבחרת העתודה של ישראל זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדרוסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטורניר המופלא של נבחרת העתודה בכדורסל הגיע עד קו הגמר ונעצר מול נבחרת יוונית טובה מאוד שניצחה וזכתה בזהב. נבחרת העתודה מסיימת עוד טורניר עם מדליית הכסף והמחמאות.

אחרי שלא הפסידו אף משחק בטורניר הגיעו שתי הנבחרות לגמר באולם בכריתים. אחרי פתיחה טובה של ישראל היוונים חזרו בגדול והקשו על הנבחרת של קטש לחזור למשחק. בסיום ישראל נכנעה 65:56 וסיימה בפעם השלישית כסגנית. בישראל בלט יובל זוסמן עם 23 נק', ביוון קוניאריס עם 15 נק'. תמיר בלאט שקלע בגמר 10 נק' נבחר לחמישיית הטורניר.

הנבחרת של קטש עלתה על כל הציפיות ושחזרה את ההישג של הנבחרות הגדולות של שנת 2000 ו-2004, כשהיא מצליחה להביס בחצי הגמר את נבחרת צרפת 52:74 וברבע הגמר את איסלנד, אחרי שסיימה את שלב הבתים ללא אף הפסד וניצחה את ליטא, ולטביה החזקות. הנבחרת שיחקה לאורך כל הטורניר כדורסל קבוצתי ואינטליגנטי כשכל שחקן מצליח לבוא לידי ביטוי. הקפטן תמיר בלאט רשם אליפות טובה מאוד מבחינתו עם ממוצעים של 16 נקודות, 10.1 אסיסטים. בנוסף אליו גם זוסמן, קופרברג, הובר וארצי בלטו באליפות הזאת והראו שיש עתיד מבטיח לדור הזה ותקווה לכדורסל הישראלי, רק שיתנו להם לשחק.

זכרו את שמות השחקנים שעשו אליפות אירופה יוצאת מן הכלל: יובל זוסמן, תמיר בלאט, אריאל נבון, נתנאל ארצי, דניאל קופרברג, רועי הובר, מיכאל מושקוביץ, מירון רוינה, גיל בני, יונתן רבינוביץ' וטום ספיר.

נבחרת העתודה של ישראל זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדרוסל בישראל)
נבחרת העתודה של ישראל זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדרוסל בישראל)

מהלך המשחק

נבחרת ישראל עלתה בחמישייה עם הקפטן תמיר בלאט, רועי הובר, יובל זוסמן, נתנאל ארצי ודניאל קופרברג. יוון עלתה עם מיקאיל לונציס, אנטוניוס קוניאריס, דימיטריוס פליוניס, ואסיליס חרלמפופולוס תאודורוס קאראס.

רבע ראשון: הנבחרת בכחול פתחה בסערה ועלתה ל-0:5 מהיר. זוסמן צלף שלשה והתוצאה עמדה על 2:8 לישראל. היוונים ההמומים לקחו פסק זמן, אבל לאחריו ישראל עלתה ליתרון שיא של 4:14. מכאן היוונים החלו לחזור לעצמם והקטינו את הפער ל- 9:16 בסוף הרבע הראשון.

רבע שני: הרבע השני היה מסתכל מאוד עבור ישראל שלא הצליחה לקלוע סל למעלה מ-7 דקות, היוונים הצליחו לנצל זאת כדי ליטול את ההובלה, עם ריצה של 11:0 כולל שלוש שלשות והמומנטום עבר ליוונים. לחניכיו המתוסכלים של קטש לא נכנסה אף זריקה עד שתמיר בלאט נשלך אל קו העונשין במצב של 18:16 והצליח להשוות. ישראל יכלה רק להודות שהיוונים לא פתחו פער משמעותי ובמצב של שיוון 23:23 שניות בודדות למחצית הצליחו היוונים לקלוע שלשה נוספת, עם הבאזר והנבחרת הישראלית ירדה למחצית בפיגור של 26:23.

רבע שלישי: יוון פתחה עם אותה אנרגיה אחרי הסל עם הבאזר, קוניאריס עם שתי שלשות העלה את יוון ליתרון דו-ספרתי ראשון 37:25. קופרברג, בלאט והובר החזירו את הנבחרת למסלול עם סלים שהורידו את ההפרש ל-6 בלבד. דקות טובות של ישראל הצליחו להוריד את הפער ל-4 אבל היוונים שוב סיימו את הרבע עם סל משוגע, הפעם מחצי מגרש של דיפלארוס וסיימו את הרבע עם יתרון משמעותי של 48:41.

רבע רביעי: הנבחרת הישראלית לא ויתרה והצליחה לצמצם את הפער, אך היוונים לא התרגשו והמשיכו לצלוף מקשת השלוש. בדקות האחרונות זוסמן עוד ניסה להחזיר את ישראל עם שלשות ומשחק הקרבה בהגנה, אבל ככל שהתקדמו הדקות, כבר היה נראה שהמשחק גמור ובסיום חגגו היוונים 56:65 שהשאיר את תואר אלופת אירופה ביוון.

קלעו לישראל: יובל זוסמן 23 נק' (5 מ-10 לשלוש) ו-7 ריבאונדים, תמיר בלאט 10 נק' (3 מ-10 מהשדה), 7 אסיסטים, אריאל נבון 7 נק' נתנאל ארצי 7 נק' ו-9 ריבאונדים, דניאל קופרברג 5 נק' ו-7 ריבאונדים, רועי הובר 4 נק' ו-7 ריבאונדים.

קלעו ליוון: קוניאריס 15 נק', לונצזיס 12נק', חרלמפופולוס 10 נק'.

תמיר בלאט שנבחר לחמישייה של הטורניר, אמר בסיום: "אני מאוד גאה בחברים שלי ובמאמנים, יש תחושה של החמצה, רצינו לעשות משהו גדול ולעשות היסטוריה, אז זה טיפה מבאס. עכשיו אנחנו עצובים אבל אנחנו צריכים לזכור שהגענו למקום שני באליפות אירופה וזה הישג מדהים."

המאמן עודד קטש אמר בסיום: "אני קצת מאוכזב, אבל הרבה יותר גאה ממאוכזב. לא עברתי הכל בכדורסל כי בגמר אליפות אירופה לנבחרות לא הייתי עד היום. עשינו עבודה טובה מאוד ב-16 הדקות הראשונות בהגנה. זה לא הספיק, אבל זו גאווה גדולה."

יובל זוסמן, המצטיין בשורות הנבחרת בגמר אמר: "עשינו דרך ארוכה, אנשים לא ציפינו שנגיע כל כך רחוק, עשינו דרך מדהימה."

עמירם הלוי יו״ר האיגוד אמר: גאווה גדולה. אנחנו גאים בעודד קטש, הצוות והשחקנים על אליפות מופלאה. מדליית הכסף הזו היא תוצר של עבודה קשה ונכונה של האגף המקצועי תחת פיני גרשון. אני מאמין שמדור השחקנים הזה יגיעו שחקנים לנבחרת הלאומית ובסופו של דבר זו מטרת הנבחרות הצעירות לצד ניצחונות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!