דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

יורו נשים / מהפכים, מתח, ושתי הפתעות גדולות: סיכום המחזור השני ביורו הנשים

גרמניה לא מרשימה, אבל שומרת על מקומה. שבדיה מנצחת בקלילות, איסלנד ואיטליה איבדו את סיכוייהן לעלות לרבע הגמר | וגם: כדורגל הנשים באירופה נוסק והליגה הגרמנית מובילה עם 61 משחקניות הליגה שמשתתפות בטורניר

אוהדות נבחרת איסלנד. ארכיון (צילום: AP Photo/Thibault Camus).
אוהדות נבחרת איסלנד. ארכיון (צילום: AP Photo/Thibault Camus).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בכדורגל נשים ממשיכה לספק את הסחורה ונראית נהדר. במחזור השני בשלב הבתים ראינו משחקים מעניינים ומותחים, מהפכים, משחקים גדולים וגם משחקים חלשים. נבחרת אנגליה ממשיכה להרשים עם ניצחון שני, הפעם 2:0 על נבחרת ספרד החלשה, כשג'ודי טיילור ממשיכה להבקיע וכעת יש לה כבר ארבעה שערים בטורניר. המחזור השני גם הכין לנו שתי הפתעות גדולות: נבחרת נורווגיה הפסידה לנבחרת בלגיה שנחשבת לאחת הנבחרות החלשות יותר בטורניר, ונבחרת צרפת לא הרשימה פעם נוספת, הפעם היא סחטה רק תיקו 1:1 מול אוסטריה.

מבחינת הנבחרות הגדולות, נבחרת גרמניה ממשיכה לא להרשים אבל מנצחת את נבחרת איטליה 2:1. נבחרת שוודיה נראתה נהדר בניצחון הקליל על רוסיה (2:0), ונבחרת הולנד המארחת המשיכה לנצח עם 1:0 נוסף הפעם על דנמרק. בינתיים רק שתי נבחרות איבדו כל סיכוי לעלות לשלב הבא ואלו הן איסלנד ואיטליה.

כל השאר פתוח לקראת הסיבוב השלישי והמכריע שמתחיל היום עם בית א' כשנורווגיה תפגוש את דנמרק ובלגיה תשחק נגד הולנד המארחת.

כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

1. לוסי ברונז היא אחת השחקניות הטובות והמשמעותיות בנבחרת אנגליה. המגינה הימנית של מנצ'סטר סיטי נבחרה בשנתיים האחרונות לשחקנית השנה בליגה האנגלית. היכולות ההגנתיות המצויינות שלה, בנוסף לפריצות שהיא עושה על הקו הימני ומפרקות את הגנות היריבות, הופכות אותה לאקס פקטור משמעותי לנבחרת האנגלית. ברונז הייתה חלק מנבחרת הנערות שזכתה באליפות אירופה ב-2009 וכעת תנסה לשחזר את ההישג עם הנבחרת הבוגרת. כחלק מהעלאת המודעות לטורניר בחרו באנגליה להכין סרטון אנימציה קצר המספר את סיפור חייה המרתק של לוסי ברונז, במטרה לעורר השראה לנערות אנגליות נוספות להצטרף לעולם הכדורגל.

2. בשנות ה-80 נבחרת איטליה זכתה שלוש פעמים "בגביע העולם הבלתי רשמי". הטורניר, שכלל את 4-6 הנבחרות הטובות בעולם, התקיים חמש פעמים והנבחרת האיטלקית השתתפה בכל חמשת משחקי הגמר של הטורניר. אלו היו שנות הפריחה של כדורגל הנשים האיטלקי, כאשר בנבחרת כיכבו כמה מהשחקניות הטובות בעולם: אליזבטה ויניוטו, קרולינה מוראצ'ה וכמובן רוז ראיילי הסקוטית שהצטרפה לנבחרת בעקבות קבלת אזרחות איטלקית לאחר 20 שנים בהן שיחקה בליגה האיטלקית. ראיילי בעלת הסיפור המדהים הייתה מהשחקניות הזרות הראשונות שהגיעו לליגה האיטלקית, שהייתה אז כאמור ליגת הנשים הטובה בעולם. בטורניר ב-84 היא נבחרה לשחקנית המצטיינת והיא מחזיקה בשיא ייחודי שכנראה לא יישבר לעולם. בשנת 81 היא זכתה באליפות איטליה עם לצ'ה ומלכות השערים עם 31 כיבושים ובמקביל זכתה באליפות צרפת עם ראמיס שהטיסו אותה על חשבונם כל יום ראשון למשחקי הליגה הצרפתית. מאז הליגה האיטלקית עומדת במקום וכך גם נבחרת איטליה. האיטלקיות הודחו מהיורו הנוכחי כבר אחרי שני משחקים וממשיכות את מגמת ההתרסקות. כעת נשארו רק הזיכרונות מהשנים בהן איטליה נצצה מעל כולן באירופה.

3. 78 מיליון גרמנים צפו בטלוויזיה בניצחון הדחוק שלה על איטליה. 23.2 אחוזי צפייה. 3.2 מיליון צרפתים צפו במשחק התיקו מול אוסטריה שהם 18.3 אחוזי צפייה. 2.2 מיליון בריטים צפו בדרבי בין אנגליה לסקוטלנד בערוץ 4 הבריטי. כדורגל הנשים תופס תאוצה. עשרות מיליונים צופים ועוקבים אחרי יורו 2017 כחלק מהנסיקה של כדורגל הנשים באירופה.

4. כיום יש בגרמניה 210 אלף שחקניות רשומות. בשוודיה יש 180 אלף, בצרפת ואנגליה 110 אלף שחקניות, ואילו באיסלנד הקטנה ישנן רק 7,375 שחקניות רשומות אבל הן בעצם 2% מתוך אוכלוסיית המדינה הקטנה. זה אחוז מדהים שמסביר את האיכות של הנבחרת האיסלנדית וגם את הליווי הצמוד והעידוד של האוהדים. לאחר הפסד שני בשלב הבתים, איסלנד לא תעלה לרבע הגמר ותגיע להילחם על הכבוד מול אוסטריה הנפלאה. בסיום המשחק נעמדו שחקניות איסלנד מול הקהל שעודד אותן דקות ארוכות גם אחרי ההדחה.

5. הציפייה מנבחרת גרמניה, אלופת אירופה ב-22 השנה האחרונות והאלופה האולימפית המכהנת, היא לדרוס כל יריבה שמולה היא תשחק. אבל נבחרת גרמניה, למרות שהיא נבחרת מוכשרת עם שחקניות אדירות בכל עמדה, מזכירה לנו שגם לפני ארבע שנים הן פתחו חלש את הטורניר עם 4 נק' בלבד בשלב הבתים. בשלב הנוקאאוט גרמניה חזרה להיות בלתי מנוצחת כאשר ניצחה את כל שלושת המשחקים באחד אפס קטן גדול עד הזכייה בטורניר השישי ברצף. לכן יש עוד למה לצפות.

6. באליפות אירופה אפשר לראות בוודאות את חוזק הקבוצות הטובות באירופה והליגות החזקות באירופה עם נציגות מרשימה בסגלי הנבחרות ובכוכבות שמייצגות את מגוון המדינות. מהליגה הגרמנית, הליגה הטובה באירופה, הגיעו 61 שחקניות לאליפות ומהליגה האנגלית החזקה הגיעו 40. וולפסבורג הדבליסטית של גרמניה מיוצגת על-ידי 14 שחקניות בינלאומיות מגרמניה, דנמרק, בלגיה, אוסטריה ועוד. אלופת אירופה ליון מככבת עם 12 שחקניות מנבחרות צרפת, גרמניה, נורווגיה, שוודיה ועוד, ואילו סגנית אלופת ספרד ברצלונה מיוצגת על-ידי 12 שחקניות בנבחרות צרפת, ספרד, אנגליה ודנמרק.

ולסיום, מאיזו קבוצה השתתפו הכי הרבה שחקניות באליפות?

וולפסבורג (גרמניה) – 14

ברסה (ספרד), ליון (צרפת) – 12

באיירן מינכן (גרמניה), מונפלייה (צרפת) – 11

ארסנל (אנגליה) – 10

ומאילו ליגות השתתפו הכי הרבה שחקניות באליפות:

גרמניה – 61

אנגליה – 40

שוודיה – 36

צרפת – 35

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!