דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

יורו נשים בכדורגל / סוף בית א' ביורו נשים: דנמרק והולנד עולות לרבע הגמר

רוח הלחימה של המארחת הולנד, הנישאת על גבי קהל ביתי, תביא אותה לרבע הגמר לאחר ניצחון 2:1 על בלגיה המפתיעה | שחקניות נבחרת נורווגיה שהגיעו בשביל הגביע נפרדות מהטורניר מוקדם מהצפוי

אוהדות קבוצת הנשים של הולנד (צילום ארכיון: Shutterstock / Sergei Bachlakov).
אוהדות קבוצת הנשים של הולנד (צילום ארכיון: Shutterstock / Sergei Bachlakov).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלב הבתים ביורו הכדורגל לנשים הגיע לישורת האחרונה כשאמש סיים בית א' את משחקיו. לאחר ערב ארוך ומותח נבחרות דנמרק והולנד המארחת סיימו בשני המקומות הראשונים בבית ועלו לשלב רבע הגמר. נבחרת בלגיה המפתיעה הציגה כדורגל מצוין לאורך הטורניר וזכתה בניצחון בכורה מפתיע על נורווגיה, אבל הפעם זה לא הספיק  מול הולנד המארחת, שניצחה אותה במשחק המכריע 2:1 ועלתה מהמקום ראשון. במשחק המקביל דנמרק גברה על נורווגיה המאכזבת 1:0 ועלתה מהמקום השני בבית המוקדם.

הולנד-בלגיה 1:2

למרות שהולנד המארחת עלתה לדשא כפייבוריטית, המשחק עצמו היה קשה והיו רגעים בהם נדמה היה שבלגיה מסוגלת לעשות את הבלתי יאמן ולנצח. אבל בסופו של יום, רוח הלחימה של נבחרת הולנד והיכולת המופלאה של שחקנית הקישור ג'קי גרונין מפרנקפורט ושחקנית הכנף ליקה מארטינס מברצלונה, שפשוט היו גדולות מדי על נבחרת בלגיה, הובילו את הולנד לניצחון חשוב. למרות ההדחה, בלגיה צריכה להיות גאה בעצמה על היכולת הטובה שהציגה בטורניר.

במהלך המחצית הראשונה נבחרת הולנד הייתה טובה יותר ושלטה במרכז המגרש, בדקה ה-26 מוכשלת גרונין ברחבה והולנד זוכה בבעיטת עונשין שנייה בטורניר. גם הפעם שרידה ספיטס לוקחת בקור רוח את הכדור ומעלה את הולנד ל-1:0. בלגיה עולה הרבה יותר נחושה למחצית השנייה ומחפשת את השוויון. בדקה ה-59 כדור חוץ שנהדף מחוץ לרחבה מגיע לכוכבת נבחרת בלגיה, טסה וולארט מוולפסבורג, שמנסה להגביה חזרה את הכדור לרחבה, אלא שהכדור הולך לשער ועובר מעל השוערת ההולנדית ואן ואננדאל. טעות קשה של הולנד, 1:1 במשחק.  הקהל הבלגי נכנס לטירוף והתחיל לדחוף את הנבחרת שהאמינה ביכולתה לעשות את המהפך בדרך לניצחון ועליה לרבע הגמר. למרות דקות טובות של בלגיה שוב גרונין עשתה את ההבדל לזכות הולנד. בדקה ה-74 היא חטפה כדור במחצית המגרש מהקישור הבלגי ושלחה את מרטינס להתקפה מתפרצת. מרטינס רצה חצי מגרש ומצליחה להיכנס לרחבה מצד שמאל, משחררת בעיטה שפוגעת בשחקנית בלגית ומטעה את השוערת בדרך לשער הניצחון של הולנד. זה היה הניצחון השלישי של נבחרת הולנד, שסוחפת אחריה מדינה שלמה להופעה נוספת ברבע הגמר. באופן מפתיע מי שעדיין לא הבקיעה לזכות הנבחרת היא הכוכבת הגדולה ויויאן מאידמה בת ה-21, שלמרות הגעה למצבים טובים, חסרה את הנגיעה המדויקת האחרונה.

https://twitter.com/WSUasa/status/889579107381633025

https://twitter.com/WSUasa/status/889583142058807300

דנמרק- נורווגיה 0:1

במשחק הנוסף שהיה אתמול, דנמרק מנצחת בדרבי הסקנדינבי ועולה לשלב רבע הגמר. קטרין ויג'י, שחקנית מונפלייה הצרפתית, כובשת כבר בדקה החמישית שער שמספיק להביא לדנמרק את הניצחון ולהעלות אותה לרבע הגמר. לשני הנבחרות היו הזדמנויות נוספות כאשר הבולטת שביניהן הייתה החמצת הפנדל של נבחרת נורווגיה אחרי עבירה ברחבה על אדה הגרברג בדקה ה-43. עד הסיום נורווגיה הייתה טובה יותר, אבל הפעם זה לא הספיק לה להשגת השוויון או הניצחון אותו הייתה חייבת.

כישלונה המוחלט של נבחרת נורווגיה מסתמן כאחד הסיפורים הגדולים ביותר בטורניר. הנבחרת הנורווגית נחשבת עדיין לאחת הטובות בעולם, כשלפני ארבע שנים הן היו היחידות שניצחו את נבחרת גרמניה במהלך הטורניר וסיימו כסגניות אלופות אירופה. הפעם הן הגיעו מלאות תקווה שבעזרת החלוצות הצעירות הגרברג והאנסן הן יצליחו להתקדם עוד שלב קדימה ולזכות באליפות אירופה. הנבחרת פתחה את הטורניר בהפסד כואב מול נבחרת הולנד, כשלאחריו הגיעה ההתפרקות המוחלטת במשחקים מול בלגיה ודנמרק. נבחרת נורווגיה הפסידה בכל משחקיה והציגה משחק מבולבל בהגנה, קישור חלש והתקפה מסורבלת ולא מדויקת. המאמן מארטין סג'וגרן נכשל באופן מוחלט כאשר הנבחרת הנורווגית מסיימת את האליפות עם שלושה הפסדים ואפס שערי זכות.

במהלך המשחק נבחרת נורווגיה קיבלה אין ספור הזדמנויות להבקיע אבל פגעה רק בקורה ובמשקוף. אפילו כאשר קבלה הזדמנות נהדרת לכבוש מנקודת העונשין בדקה ה-43, האנסן הייתה לחוצה מדי ולצערה פטרסן שוערת דנמרק הצליחה להדוף. הגיבורה הטרגית של הטורניר היא  אדה הגרברג ,החלוצה המצוינת של אלופת ליגת האלופות ליון, שלאחר שהציגה יכולת ירודה לאורך כל הטורניר ולא הצליחה להבקיע אף שער הולכת הביתה מוקדם מהצפוי להמשך קיץ ארוך מאוד.

הלילה יפגשו נבחרות בית ב' לשני המשחקים המסכמים כשלכולן, חוץ מלאיטליה, הכל פתוח. שוודיה תפגוש את איטליה, שכאמור משחקת רק בשביל הפרוטוקול, במשחק ששוודיה, שבכל מקרה עולה לרבע הגמר, תקווה לנצח בו ולעלות ראשונה מהבית. רוסיה המפתיעה תפגוש את גרמניה הפייבוריטית כשזו הראשונה חייבת ניצחון כדי לעלות לרבע הגמר בעוד שלגרמניה יספיק רק תיקו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!