דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיל הפרישה לנשים

גיל הפרישה / הכנסת אישרה סופית: עליית גיל הפרישה לנשים תדחה לשנה הבאה

החוק שאושר מבטל את הטייס האוטומטי בדחיית גיל הפרישה ודוחה את ההחלטה לפברואר, בכפוף לכך ששר האוצר יגיש המלצתו | ח"כ מרב מיכאלי: "הייתה תחושה שהאוצר מנסה להעלות את גיל הפרישה לנשים בגניבה, החוק שהעברנו מוודא שזה לא יקרה"

תופרת במפעל קליין (צילום: נתי שבות / פלאש 90).
תופרת במפעל קליין (צילום: נתי שבות / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הכנסת אישרה אתמול (שני) את הצעת החוק שתבטל את את ההעלאה האוטומטית של גיל הפרישה לנשים, כפי שנקבע בחוק הקיים, וקובעת שלוחות הביטוח הלאומי יותאמו בהתאם להחלטות עתידיות בנושא. את הצעת החוק גיבשו חברי ועדת הכספים, והיא אושרה לקריאה ראשונה לפני בסוף חודש יוני האחרון.

עוד החליטה הוועדה כי שר האוצר, משה כחלון, יצטרך להגיש לוועדה את עמדתו על העלאת גיל הפרישה עד ל-15 בנובמבר 2017. ועדת הכספים תצטרך לקבל את החלטתה בעניין עד ל-15 בפברואר 2018.

החוק אושר על רקע הימנעותו של שר האוצר מלקיים את לשון החוק, שחייב אות להציג את עמדתו בנושא עד ל-30 באפריל 2017. ועדה ציבורית מיוחדת בראשות מנכ"ל משרד האוצר המליצה, לפני כעשרה חודשים, להעלות את הגיל שבו נשים עשויות לקבל את קצבת הזקנה שלהן מ-62 ל-64 במספר פעימות לאורך ארבע שנים, אך שר האוצר נמנע, עד כה, מלהגיש את המלצות הוועדה הציבורית לוועדת הכספים או מלהגיש את עמדתו בנושא. דעת המיעוט בוועדה זו היית של נציגת ההסתדרות פרופ' רות בן-ישראל, שהתנגדה באופן מוחלט להעלאת גיל הפרישה לנשים ולקידום "שוויון" בינן לבין הגברים בנושא זה (גיל הפרישה לגברים הוא 67), וטענה כי המטרה האמתית של הוועדה הוא שלילת קצבאות זקנה.

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני בתגובה לחקיקת גיל פרישה:

חוק זה הוא בזכותן של כל אותן הנשים שפנו אלי בבקשת עזרה כי גיל הפרישה שלהן נשאר 62 אך הקצבאות זזו ל 64 ואיימו להשאיר אותן ללא מקור הכנסה.
כבר לפני שנה הגשתי את הצעת החוק שקובעת שגיל הפרישה לא יעלה ללא דיון וללא הגנה על הנשים שנפגעות אנושות מהעלאתו. היתה תחושה שהאוצר מנסה להעלות את גיל הפרישה לנשים בגניבה, דרך הלוחות. החוק שהעברנו היום מוודא שזה לא יקרה. גיל הפרישה צריך לעלות באופן שמיטיב עם הציבור, לא באופן שפוגע בחלקים המוחלשות ביותר שלו."

ח"כ לוי-אבקסיס על חוק גיל פרישה שעבר בקריאה שלישית: "בשעה טובה הצלחנו להעביר בקריאה שלישית את חוק גיל פרישה לאישה, כי אין דבר פחות שוויוני מיחס שווה לנשים כל כך שונות במעמדן ובאפשרויותיהן. התחלנו כבר בכנסת הקודמת שלוש, זהבה, שלי ואנוכי, ושמחה שהיום ההצעה עברה פה אחד. החוק נותן ודאות לנשים שעתידן היה עד כה בסימן שאלה, ומאפשר לנו לקבל החלטות נכונות וטובות יותר עבור הנשים המוחלשות במשק"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!