דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

בעולם / יחידה להטב"קית חדשה בסוריה נוקמת בדאע"ש על שנים של רדיפה

כוחות דאע"ש הנלחמים בסוריה ניצבים בפני איום חדש ומפתיע שביצירתו אין הם יכולים להאשים אלא את אכזריותם שלהם | "ההומואים האלה הורגים פאשיסטים!"

יחידת "טקילה" ברחובות א-רקה (קרדיט צילום: חשבון הטוויטר @IRPGF)
יחידת "טקילה" ברחובות א-רקה (קרדיט צילום: חשבון הטוויטר @IRPGF)

קבוצת מתנדבים הלוחמים נגד הארגון ומשתייכים לקהילת הלהטב"ק החליטו להתארגן ולהקים יחידה צבאית עצמאית המבוססת על זהותם הקווירית. היחידה עונה לשם "טקילה", עיוות קל של ראשי התיבות של שמם המלא "צבא ההתקוממות והשחרור הקווירי" (The Queer Insurrection and Liberation Army – TQILA), והינה חלק מכוח הגרילה המהפכני והבינלאומי של העם (IRPGF), קבוצה אנארכיסטית המורכבת בעיקר מלוחמים כורדים ולוקחת חלק בלחימה בדאע"ש בסוריה ובצפון עיראק. לטענת הארגון, היחידה החדשה לוקחת חלק בלחימה בעיר א-רקה שבצפון סוריה, העיר שמהווה את הבירה של דאעש וקרבות עזים ניטשים סביבה בשבועות האחרונים.

הקמתה של היחידה כחלק מהכוחות הלוחמים הכורדיים אינה הפתעה למי שעוקב אחר המתרחש בסוריה בשנים האחרונות ורואה כיצד למשל נשים נלחמות ומפקדות על יחידות כורדיות תוך כדי קידום אג'נדה פמיניסטית, דמוקרטית ובחלק מהמקרים גם אנטי-קפיטליסטית. דוגמא מצויינת לכך היא הנשים הלוחמות של רוג'בה.

על-פי אתר האינדיפנדנט הבריטי, היחידה הוקמה כתגובה לרדיפה של חברי וחברות הקהילה מצד לוחמי דאע"ש בשנים האחרונות כשבעיקר הם מציינים את השלכתם מגגות וסקילתם למוות של גברים הומוסקסואלים. סמל היחידה, לצד דגל הגאווה, הוא דגל עם רובה קלצ'ניקוב על רקע ורוד, בדומה לסמל ארגון האב.

השיבו אש! ההומואים האלה הורגים פשיסטים!

בכרוז ההקמה שלו מצהיר הארגון כי הלוחמים בו הם חברי וחברות הקהילה, לצד מתנדבים נוספים המעוניינים "לנפץ את הבינאריות המגדרית, לקדם את המהפיכה הנשית כמו גם מהפיכה מגדרית ומינית רחבה יותר". בכרוז הם מבהירים את הרקע להקמתם ומצהירים כי "חברי 'טקילה' צפו בזוועה כשפאשיסטים וקיצונים ברחבי העולם התקיפו את הקהילה הקווירית ורצחו באינספור חברים וחברות מקהילתנו (מכל המגדרים – ד.ר) כשהם מכנים אותם 'חולים' ו'סוטים' תוך כדי. לא יכולנו להמשיך לצפות בחוסר מעש במראות של גברים הומוסקסואלים מושלכים מגגות ונסקלים למוות בידי דאעש".

בארגון טוענים גם כי שנאה לקווירים ולטרנס* ועוד אנשים.ות שלא ממוקמים בבינאריות המגדרית אינה נחלתם של דאע"ש בלבד וכי שמרנים נוצרים בצפון חצי הכדור המערבי לוקים בה אף הם. הכרוז נחתם בקריאות "שחרור קווירי! מוות לקפיטליזם הוורוד! השיבו אש! ההומואים האלה הורגים פשיסטים!".

https://twitter.com/jason_a_w/status/889593205808709632

קשה למצוא מידע רב על פעילות היחידה, היקפיה וזהות חברותיה ועמימות זו נובעת לטענת דובר היחידה מסיבות ביטחוניות. ההכרזה על ההקמה והפומבי שניתן לקיומה של היחידה בחשבון הטוויטר הפעיל של ה-IRPGF התקבל בגילויי שמחה ותמיכה וכעבור כמה שעות קיבלה משנה תוקף בציוץ נוסף של הארגון שבא להזים שמועות כאילו מדובר בתמונות מזוייפות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!