דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נבחרת איטליה

יורו נשים 2017 / בית ב' ביורו הנשים הוכיח שלא תמיד המנצחות הן המנצחות

למרות ההפסד וההדחה המוקדמת, זה היום של רוסיה ואיטליה. זכינו לראות שתי נבחרות נחושות וכישרוניות. מי היה מאמין שרוסיה תעמוד מול גרמניה בתוצאה סופית של 2-0, כששני השערים הובקעו בכדור עונשין מ-11 מטרים? לא אני לפחות

אוהדות של גרמניה ואיטליה (צילום: shutterstock).
אוהדות של גרמניה ואיטליה (צילום: shutterstock).
גילי ערן
גילי ערן
כותבת אורחת
צרו קשר עם המערכת:

ההתרגשות בשיאה בפתח יום השחקים השלישי והאחרון של בית ב'. חוץ מאיטליה, שהפסידה פעמיים, ונשארה ללא נקודות, שלוש הנבחרות הנותרות: שוודיה, גרמניה ורוסיה נלחמו על שני הכרטיסים לרבע הגמר, כשכל אחת מהן יכולה, בתרחיש מסוים, להיות מודחת. הרבה מונח על הכף –  אז מה קרה ביום המכריע של בית ב'?

גרמניה – רוסיה 0:2

עד כה פתחה גרמניה את הטורניר בצורה פושרת למדי. האלופות האולימפיות ומחזיקות התואר לא נראות בשיאן, והתקשו במשחקים מול שוודיה ואיטליה. לעומתן, רוסיה הפתיעה עד כה בניצחון על איטליה, והראתה כושר עמידה מרשים ביחס לנקודת הפתיחה שלה. למעשה הגרמניות תלויות במשחק הזה, כך גם הכבוד והמוניטין שלהן. נוסף לכך, הן מחפשות להראות למבקרים ולנבחרות האחרות שממש מוקדם להספיד אותן, למרות יכולת לא משכנעת. רוסיה עלתה למשחק באותו הרכב ששיחק בשני המשחקים הראשונים. המאמנת הגרמניה, סטפי ג'ונס, עדיין מנסה להבין מה הוא ההרכב החזק ביותר שלה, ועלתה עם שלושה שינויים קלים בהרכב שלה.

מה שהיה אמור להיות יום עבודה קצר עבור הגרמניות התברר כקשה מהצפוי, למרות שליטה כמעט מוחלטת בכדור וכמה הזדמנויות טובות ביותר, גרמניה לא הצליחה למצוא את השער. השער היחיד של המחצית הראשונה הובקע בבעיטה מ-11 מטרים, על ידי בבט פטר, אחרי עבירה ברורה ברחבה הרוסית. מופע היחיד הגרמני נמשך גם במחצית השניה, ובסה"כ הגרמניות בעטו 21 כדורים לעבר השער הרוסי, אבל שום דבר לא נכנס, הרבה בגלל תצוגה טובה של השוערת הרוסיה הצעירה, טטיאנה שרבק. לבסוף, השער הגרמני השני הגיע גם הוא מפנדל שנשרק, לאחר עוד פאול רוסי מיותר ברחבה, הפעם הייתה זו הקפטנית, ג'ניפר מארוז'ן, שכבשה.

פרט לקרן אחת, לא היה ניתן לספור ניסיון רוסי מוצלח או איום ממשי על השער הגרמני. למרות חד הצדדיות של המשחק, וההעפלה לרבע הגמר, נבחרת גרמניה ירדה מהדשא בפרצופים חתומים. עד כה, שלושה מתוך ארבעת השערים לזכותן נכבשו בפנדלים, וההתקפה הגרמנית בבעיה רצינית. זה לא יספיק להן כשיפגשו נבחרות חזקות יותר בשלבי ההדחה. ומילה טובה על נבחרת רוסיה, שעצרה בעקשנות את ההתקפות הגרמניות – הרוסיות לא נכנעו ונתנו את כל כולן, כפי שעשו לאורך כל הטורניר הזה. אני מקווה שזו תהיה מקפצה לספורט הנשי במדינה, והוכחה לכך שגם ה'אנדרדוג' יכול לזכות בלב הקהל, ובהרבה הערכה.

איטליה – שוודיה 2:3

ואם כבר מדברים על כבוד ומוניטין, ההצגה שקיבלנו על הדשא בדוטינכם הוכיחה שאופי לא פחות חשוב מתמונת העלייה לשלב הבא. נבחרת שוודיה הגיעה גם היא במעין פלונטר, בהנחה שגרמניה ורוסיה יפרדו בתיקו, ושוודיה תפסיד היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ לטורניר. לעומתן, האיטלקיות הודחו למעשה כבר ביום המשחקים הקודם, לאחר שהפסידו לגרמניות ונותרו במאזן מאופס. אם השוודיות חשבו שהאיטלקיות יעשו להן הנחה כי האיטלקיות כבר למעשה מודחות, הן טעו בגדול. כבר בדקה הרביעית ניצלה החלוצה האיטלקית, דניאלה סבטינו, טעות גדולה של המגינה השוודית, לינדה סמברנט, ושלחה כדור שוודי טועה לשער. זו הייתה הצהרת כוונות, שהראתה שהאיטלקיות לא באו לפה להעביר את הזמן, שוודיה תצטרך להתאמץ כדי להעפיל מהמשחק הזה.

לא עברו עשר דקות, ולאחר עבירה של האיטלקיה פדריקה דה קיריסקו ברחבה, נשרק כדור עונשין לזכותה של שוודיה. לוטה שלין שלחה את הכדור לרשת האיטלקית, 1-1 בדקה ה-13. המשחק היה צמוד וקצבי, עם אחוזים כמעט זהים של שליטה בכדור. במחצית הראשונה היו אלו האיטלקיות שהתבלטו, ובדקה ה-37 כבשה דניאלה סבטינו שוב מכדור חופשי נהדר, מועמד בטוח לשער הטורניר. במחצית ירדו הקבוצות בתוצאה 2-1 לזכות האיטלקיות. שוודיה לא נשארה חייבת, במקרה שלה עלייה שלב הבא מוטלת כל הכף. המאמנת פיה סונדהאגה בחרה לפתוח את המחצית עם שני חילופים התקפיים שהשתלמו במהרה, בדקה ה-47 שלחה פרידולינה רולפו כדור לסטינה בלקסטניוס, שדחקה אותו פנימה מרחבת החמש האיטלקית. למרות שער השוויון, הלחץ במחנה השוודי נמשך, כיוון שלא היה ניתן להבטיח בוודאות העפלה לרבע הגמר בשלב זה. לאורך רוב המחצית לחצו השוודיות את החצי האיטלקי בניסיון להבטיח סופית את העפלתן, אבל דווקא במאני-טיים של סוף המשחק היו אלו האיטלקיות שהתעוררו. בדקה ה-85 עוד כדור איטלקי מצא את דרכו לרשת, משער יפהפה של קריסטינה גילרי, והתוצאה בתום 93 הדקות היא 3-2. מעט מאוד נבחרות הצליחו לפרוץ את ההגנה השוודית בצורה זו, וגם השוודיות ממשיכות מרוצות אך מודאגות לשלב הבא. האיטלקיות נפרדות מהיורו בתצוגה מרשימה.

כמה נקודות:

  • לשתי הנבחרות שהעפילו היום לרבע הגמר מבית ב', גרמניה ושוודיה, יש הרבה שיעורי בית לעשות: ההתקפה הגרמנית מוצלחת, עד שזה מגיע לסיום. עם פציעתה של סווניה הות' במשחק הראשון מול שוודיה, ויכולת לא מרשימה של החלוצות אניה מידטג ומנדי איסלקר, הנבחרת הגרמנית פשוט לא מוצאת את השער, וקשה לנצח כך טורניר. השוודיות יורדות אחרי משחק אחרון כאוב, בו ספגה הגנת הברזל שלהן שלושה שערים, מה שמעלה שאלות לגבי ההרכב בהמשך. שתי הנבחרות יצטרכו בין השאר לספק פתרונות לסוגיות האלה אם ירצו להמשיך בטורניר.
  • למרות ההפסד, ולמרות ההדחה המוקדמת, אני מרגישה שהיה זה היום של רוסיה ואיטליה. זכינו לראות שתי נבחרות נחושות וכישרוניות לאורך שלושה ימי משחקים, מי היה מאמין שרוסיה תעמוד מול גרמניה בתוצאה סופית של 2-0, כששני השערים הובקעו בכדור עונשין מ-11 מטרים? לא אני לפחות. ולמרות קמפיין שיירצו לשכוח, האיטלקיות חוזרות הביתה עם ראש מורם, אחרי ניצחון מרשים מול אחת הנבחרות החזקות בעולם כיום. הנבחרות הללו אולי הודחו, אבל הצופים יצאו בתחושה של עוד. נקווה לראות אותן מצליחות גם בתחרויות הבאות.
  • כמו מדענית שמנסה למצוא את הפורמולה הנכונה, סטפי ג'ונס ממשיכה לחפש את ההרכב האולטימטיבי של הסגל שלה. זה לא פשוט, מבית נשמעות כבר ביקורות על מינויה לתפקיד המאמנת, טוענים שאולי היה זה מוקדם מדי בשבילה. גם הסגל הגרמני מאוד צעיר, וחסר זמן משחק משותף – בסיום שלב הבתים האלופה המכהנת לא נמצאת במקום שהייתה רוצה להיות בו, וחוסר ההצלחה ניכר גם בביטחון של השחקניות על הדשא.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!