דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

צרכנות / לא עוד בורקס עייף או טוסט דלוח! שוק פירות וירקות ברכבת ישראל

הנוסעים מוזמנים ליהנות מחוויית שוּק בכל יום חמישי, כרגע רק בתחנת תל-אביב "סבידור" מרכז | חקלאים מוכרים את תוצרתם ושפים מבשלים לעוברים והשבים| רק היום!

שוק על הדרך ברכבת סבידור מרכז (צילום: יאיר ויטמן)
שוק על הדרך ברכבת סבידור מרכז (צילום: יאיר ויטמן)
יאיר ויטמן
יאיר ויטמן
עורך ניו- מדיה
צרו קשר עם המערכת:

איך נשפכים פלגי שכר כאן,
ונהרות משקה קולחים.
אבטיחים כהר ההר כאן,
על יד גבעות התפוחים.

השושנים יפות פי שבע,
מאחורי דוכן הפרי.
אבל אנחנו מול השפע,
כאן יחפים כסנדלרים.

("שיר השוק" / מילים ולחן: נעמי שמר)

אמנם פלגי שכר לא נשפכים שם, אבל מי שחלפו בשבועות האחרונים בימי חמישי ברכבת "תל-אביב 'סבידור' מרכז" הופתעו בוודאי להיתקל בלא פחות ולא יותר משוּק חקלאי קטן המורכב משבעה דוכנים בהם מציגים חקלאים מרחבי הארץ את מרכולתם. בשוק, שהיום (חמישי) זו הפעם השלישית בה הוא פועל, ניתן למצוא בין היתר כמובן פירות וירקות, כולל זנים שבדרך כלל לא רואים בסופרמרקט ובמבחר שמתחלף בכל שבוע לפי ההיצע כמו גם דברי מאפה טריים, פרחים ותערובות תבלינים. כל התוצרת החקלאית נמכרת, כך לטענת מחלקת השיווק של "רכבת ישראל", על-ידי החקלאים שגידלו אותם. החקלאים, שמשלמים מחיר סמלי עבור העמדת הדוכן זוכים למכור את תוצרתם ישר מהשדה ללקוח כך ששני הצדדים מוותרים על פערי התיווך הגדולים שבדרך כלל רשתות השיווק גוזרות בדרך.

שוק על הדרך ברכבת סבידור מרכז (צילום: יאיר ויטמן)
שוק על הדרך ברכבת סבידור מרכז (צילום: יאיר ויטמן)

המיזם הוא פיילוט שירוץ בחצי השנה הקרובה בתחנת "סבידור" בלבד והינו חלק מקמפיין נרחב יותר של רכבת ישראל לשיפור חוויית הנסיעה ברכבת והוספת ערך מוסף לנסיעה כבר מחוויית ההמתנה בתחנה, בדומה למיזם ספריית ההשאלה והפסנתרים המפוזרים בתחנות השונות. אתי פינקלשטיין, מנהלת אגף השיווק ברכבת ישראל, סיפרה קצת על המחשבה שעמדה מאחורי המיזם: "החלטנו, מאחר ובימי חמישי אנשים בדרך כלל עושים קניות, להקל עליהם לנצל את הזמן טוב יותר וכשהם עוברים בתחנה הם יוכלו לרכוש תוצרת חקלאית טרייה של חקלאים מרחבי הארץ במחירים שהם מחירים הוגנים. אנחנו מאד מקפידים על זה". לטענתה השוק זוכה לתגובות חיוביות וזה גם מתבטא בהיקפי הרכישה.

Posted by ‎ערוץ האוכל‎ on Thursday, July 13, 2017

פינקלשטיין מספרת על עקומת הלמידה שהם נמצאים בתוכה, תהליך שמתבטא גם בהבנה איזה מוצרים  צריך להביא לשוק והיכן להציגם אבל גם בהחלטה להקדים את שעת הפתיחה של השוק כבר לתשע בבוקר לאחר שבשבוע הראשון פתחו רק ב-12 ונוסעים שעברו העירו שזה מאוחר מדי. השוק ייסגר בכל שבוע בשמונה בערב.

שיתוף פעולה עם "ערוץ האוכל" כולל הופעות אורח של בשלנים מהמובילים בישראל בכל שבוע בין השעות 15:30-18:30. כך התארחו כבר בשוק פותנה ג'אבר והשף אבי ביטון והיום צפוי להשתתף השף שאול בן אדרת. הללו מכינים מאכלים פשוטים יחסית כדי להדגים מה ניתן לעשות עם התוצרת המוצעת.

אבי ביטון בלייב! הצטרפו עכשיו לאבי שמבשל ומחלק טעימות משוק על הדרך בתחנת רכבת סבידור בתל אביב. יורדים בקרוב מהרכבת? תשמרו מקום בבטן. ואם לא, תייגו חבר שעולה לרכבת. שלא ישאר רעב. אבי כאן עד 18:30

Posted by ‎ערוץ האוכל‎ on Thursday, July 20, 2017

החוויה בשוק אכן נעימה והעיצוב נקי ומהוקצע. המחירים לא זולים כמו בשווקים אחרים אך נותנים תחרות לא רעה בחלק מן המוצרים למחירים בסופרמרקט או במכולת כשהידיעה שנתח גדול יותר מהרווח הולך לחקלאי מהווה אף היא בונוס. בשורה התחתונה, לעומת הבורקס או הטוסט העייפים (והיקרים אף הם) שניתן היה לרכוש עד כה ברכבת, טוב שיש כעת גם את האופציה לבחור בצרור דובדבנים או נקטרינה עסיסית וניתן לקוות שהאופציה תתרחב בתום הפיילוט לתחנות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!