דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו נשים 2017 / בית ג': אוסטריה וצרפת ברבע הגמר

הצרפתיות נקלעו לפיגור מוקדם, וחיסרון מספרי, מול שווייץ, אך השליטה הברורה שלהן הניבה שער שוויון שהעניק לנבחרת את המקום השני בבית וכרטיס לשלב הבא | נבחרת אוסטריה הציגה שוב כדורגל משובח, כשניצחה את איסלנד 0:3

שחקניות נבחרת צרפת חוגגות במשחק ידידות נגד ארה"ב מרץ 17 (צילום ארכיון: AP Photo/Nick Wass).
שחקניות נבחרת צרפת חוגגות במשחק ידידות נגד ארה"ב מרץ 17 (צילום ארכיון: AP Photo/Nick Wass).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית ג' ביורו הנשים בכדורגל הציג אמש (רביעי), מחזור סיום דרמטי. נבחרת צרפת נקלעה לפיגור מוקדם, ולחיסרון מספרי, מול שווייץ אך שער שוויון בדקה ה-76, מנע ממנה הדחה מוקדמת מפתיעה.

במשחק המקביל, ניצחה נבחרת אוסטריה בקלות את נבחרת איסלנד המאכזבת, אחרי עוד הצגה אדירה של הנבחרת המפתיעה ביותר בטורניר.

שלב הבתים בטורניר יגיע היום לסיומו, עם המחזור האחרון בבית ד'. נבחרת אנגליה, שככל הנראה תסיים ראשונה בבית, תשחק מול פורטוגל שחייבת לנצח כדי לעלות מהמקום השני. ובמשחק המקביל, ייפגשו סקוטלנד החלשה וספרד, שתנסה גם היא לנצח או לעשות תיקו ולקוות שאנגליה לא תפסיד על מנת לסיים במקום השני ולהעפיל לשלב הבא.

צרפת- שווייץ 1:1

תיקו שכולו ניצחון לנבחרת צרפת. הצרפתיות נחשבות אמנם לכישרוניות ביותר בטורניר, אך סוחבות עימן היסטוריה לוזרית, אותה הן מנסות כעת לנפץ. המאמן הצרפתי, אוליבר אשואפני, בחר לעשות שינוי משמעותי בהרכב, ופתח עם שש שחקניות צעירות – בין הגילאים 20 ל-23 – והשאיר חלק מהכוכבות הוותיקות כמו טומיס, בוסגליה, ג'ורג'ס ודילאי על הספסל.  לתקשורת הצרפתית, אמר המאמן שהוא עשה את השינויים בעקבות היכולת החלשה של הנבחרת בשלב הבתים ושהוא כעט מצא את האיזון הנכון בין הצעירות הכישרוניות לכוכבות הוותיקות.

ההימור של אשואפני לא הוכיח את עצמו. למרות שליטה של צרפת בתחילת המשחק במרכז השדה, השווייצריות חטפו כדורים ויצאו למתפרצות מסוכנות. נבחרת צרפת נראתה מתחילת המשחק לחוצה, וזה התבטא בעבירות אלימות של הכוכבות ומנהיגות הנבחרת, לה סומר וברנארד, כבר בדקות הראשונות של המשחק.

הרגע ששינה את המשחק התרחש בדקה ה-17, כשרמונה באקמן חטפה כדור (בעזרת עבירה ברורה שלא נשרקה) מסקינה קארצ'אי, ופרצה מחצי המגרש עד שהוכשלה על ידי אווה פריסט על סף הרחבה.  פריסט הורחקה בכרטיס אדום, כיוון שהייתה השחקנית האחרונה לפני השוערת של צרפת. בבעיטה החופשית של שוויץ, שלחה מרטינה מוסר כדור חופשי מדויק לראש של אנה מאריה צ'רנוגורוסביץ' שבנגיחה מצויינת העלתה את שווייץ ל1:0.

https://twitter.com/WSUasa/status/890289354769395715

למרות החיסרון המספרי, צרפת המשיכה לשלוט במרכז השדה, וניסתה לאיים על השער השווייצרי, אבל חוסר דיוק ומשחק עצבני הקלו על נבחרת שווייץ להתגונן ולצאת למתפרצות מאיימות.

השינוי המשמעותי במשחק התרחש בדקה ה-71, כשהחלוצה הוותיקה דלאי נכנסה כמחליפה בצד הצרפתי. דלאי עברה למרכז ההתקפה ופינתה את לה סומר לשחק בצדדים. בעקבות השינוי, נכנסה רוח רעננה בהתקפה הצרפתית, וכבר בדקה ה-76 הגיע השוויון המיוחל.

לה סומר הוכשלה בצד שמאל, מחוץ לרחבה, ואבילי בעטה כדור חופשי חזק ששוערת שווייץ הדפה פנימה. 1:1 מוצדק.

https://twitter.com/WSUasa/status/890307162232238082

שווייץ ניסתה לחזור למשחק, וביצעה חילופים התקפיים, אבל בסופו של דבר הודחה מהטורניר. המון לחץ השתחרר בצד הצרפתי, שניצלו מהדחה מוקדמת למרות שהנבחרת הייתה רחוקה מלהרשים לאורך כל המשחקים בשלב הבתים.

אוסטריה- איסלנד 0:3

במשחק השני שהתקיים אמש, המשיכה נבחרת אוסטריה להרשים, ורשמה ניצחון מוחץ על איסלנד.

הנבחרת האוסטרית הייתה טובה יותר לאורך כל המשחק, והראתה משחק התקפי מצויין והנעת כדור מהירה. האיום התמידי על השער האיסלנדי, התבטא ב-29 בעיטות לשער (19 מהן מתוך הרחבה) מול 10 בעיטות בלבד מצד האיסלנדיות.

איסלנד עוד ניסתה להתגונן,  אבל בדקה ה-36 ניצלה שרה זדרזיל השמטת כדור של השוערת, וכבשה את היתרון בקלות. בדקה ה-43, הכפילה החלוצה האוסטרית את היתרון, כשנגחה פנימה כדור שהוגבה אחרי בעיטת עונשין. 0:2 לאוסטריה.

במחצית השנייה, ניסתה  איסלנד לחזור למשחק, והתחילה ללחוץ יותר על השער האוסטרי. למרות המאבק על הכבוד שלהן, הייתה זו דווקא אוסטריה שכבשה את השלישי שלה. בדקה ה-89, אחרי בעיטה מתוך הרחבה של אינזינגר, המחליפה שנכנסה רק שלוש דקות קודם לכן.

התוצאה סופית, 0:3, העלתה את האוסטריות לרבע הגמר מהמקום הראשון והמפתיע. איסלנד תחזור הביתה עם שלושה הפסדים, ותנסה להבין מה לא עבד הפעם, כדי להגיע מוכנה יותר בפעם הבאה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!