דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / כ-200 עובדי מפעל DPL בגליל העליון, התאגדו השבוע בהסתדרות

הנהלת המפעל, בקיבוץ עמיר, הודיעה שהיא מכירה ביציגות | ועד הפעולה: "הסכם יחזק את הקשר בין החברה לעובדים ויתרום לשגשוגה" | יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק: "מסמנים את הדרך למפעלים נוספים במרחב"

עובדי מפעל DPL (צילום: דוברות ההסתדרות).
עובדי מפעל DPL (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-200 עובדי מפעל DPL בקיבוץ עמיר שבגליל העליון, התאגדו השבוע בהסתדרות, והדיעו להנהלת החברה כי החתימו את מספר העובדים הדרוש, לפי חוק, על מנת להיות ארגון יציג ולהיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי. מנכ"ל המפעל הודיעה כי ההנהלה מכירה ביציגות.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק, בירך על ההתארגנות, והוסיף כי "העובדים הבינו שרק באמצעות התאגדות בהסתדרות הם יוכלו לזכות בביטחון תעסוקתי". לדבריו, "התארגנות זו מסמנת את הדרך למפעלים נוספים במרחב, שכבר בימים אלו אנו מקימים בהם ועדי פעולה". עוד אמר פרטוק כי איגוד מקומות עבודה חדשים להסתדרות הוא יעד מרכזי שהמרחב הציב לעצמו לשנה הקרובה.

יונה פרטוק יו"ר מרחב גליל בהסתדרות (צילום: אורן כהן דוברות ההתסדרות)
יונה פרטוק יו"ר מרחב גליל בהסתדרות (צילום: אורן כהן דוברות ההתסדרות)

אחרי שהרוב מוחלט של עובדי המפעל חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות, נשלח מכתב להנהלת המפעל בו הוזמנו אנשיה לקיים פגישת היכרות ראשונה עם נציגות העובדים, לקראת משא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון, שיסדיר את תנאי ההעסקה במפעל. כאמור, הכירה ההנהלה ביציגות.

"עובדים מאוגדים הם עובדים חזקים שזוכים לשכר ותנאים נלווים טובים יותר מחבריהם הלא מאוגדים" אמר פרטוק, "היתרון המרכזי בהתאגדות עובדים הוא הביטחון התעסוקתי שמעניק ההסכם הקיבוצי, אין עוד שרירות לב והחלטות חד צדדיות של המעסיק ואין פיטורי עובדים כשהרווחים מרקיעי שחקים".

"הנכס העיקרי והחשוב של מקום העבודה הם העובדים.  גם כיום במאה העשרים ואחת ישנם מקומות עבודה שבהם ישנה פגיעה בזכויות עובדים", הוסיף, "למרות השינויים בחוקי העבודה  – כגון חוק הפנסיה, צווי הרחבה ועוד – עדיין אנחנו מוצאים את עצמנו מטפלים בתלונות של עובדים על פגיעה בחוקי עבודה בסיסיים".

לדבריו, הוא מבין את חששם של עובדים לעשות את הצעד הראשון להקמת ועד עובדים, אבל "עובדים צריכים לדעת שהתאגדות והתארגנות היא זכות בסיסית וחוקית. מעסיק שימנע מהם להתאגד עלול להיקלע לתביעת פיצויים ונזיקין בסכומים גבוהים מאוד. עובדים מאורגנים יוצרים מפעל חזק ונאמנות העובד אינה מוטלת בספק".

לצד יו"ר המרחב פרטוק, התארגנות העובדים וכן המשא ומתן עם ההנהלה מלווים על ידי מזכיר האיגוד המקצועי במרחב, אביב עזוז.

מוועד הפעולה ב-DPL נמסר כי "אנו נרגשים ומצפים בקוצר רוח לתחילת המשא ומתן עם ההנהלה על הסכם קיבוצי. בסך הכל, תנאי העבודה במפעל טובים, אך אנחנו חושבים כי ביטחון תעסוקתי הוא המפתח לעובדים מרוצים. אין ספק כי ההסכם יחזק את הקשר בין החברה לעובדים ויתרום לשגשוגה".

חברת DPL  שייכת לקבוצת נאופרם ומתמחה בייצור,שיווק וייצוא של מוצרי ספיגה כגון: חיתולים חד פעמיים, מגבונים, מכנסוני ספיגה למבוגרים ותחבושות היגייניות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!