דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מפסיד השבוע: כוכב נבחרת העתודה שבחר ביוקרה על פני דקות משחק

נבחרת העתודה זכתה במדליית כסף באליפות אירופה והביאה לכדורסל הישראלי הרבה כבוד, אבל יובל זוסמן, כוכבה העולה, בחר לשבת על הספסל במדי מכבי ת"א במקום להוביל קבוצה קטנה יותר | ג'יבוטי תגלה שמי שלא משתתף, לא יכול לנצח | ויש מנצחים שלא חובבים שמפניה

יובל זוסמן במדי נבחרת ישראל (צילום: איגוד הכדורסל)
יובל זוסמן במדי נבחרת ישראל (צילום: איגוד הכדורסל)
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסיד כי שחקן כמוהו צריך לשחק יותר: יובל זוסמן

ליאור ברטל

יובל זוסמן בן ה-19 נחשב לאחת ההבטחות הגדולות של הכדורסל הישראלי. השנה הוא הצטיין במדי עירוני רעננה בליגה הלאומית, אליה הושאל ממכבי ת"א, והעמיד ממוצעים של 11.7 נק', 3.6 רב' ו-2.3 אס'. השחקן הצעיר היה אחד הכוכבים בנבחרת העתודה שהגיעה השבוע למקום השני באליפות אירופה, סיים כקלע המצטיין של הנבחרת עם 16.3 נק' למשחק והצטיין במשחק הגמר עם 23 נק' ו-10 רב'.

נבחרת העתודה של ישראל זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדרוסל בישראל)
נבחרת העתודה של ישראל זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדרוסל בישראל)

זוסמן הוא שחקנה של מכבי ת"א ולאחר לחצים של המועדון החליט לשחק בשנה הבאה בקבוצת היורוליג ולא לעבור בהשאלה לקבוצה אחרת, כדי לצבור דקות משחק. אולי בגלל ה"הייפ" שיש סביב אליפות אירופה או מתוך בטחון עצמי מאוד גבוה, זוסמן מאמין שבגיל 19 הוא יצליח לפרוץ במדי מכבי תל אביב שידועה במסורת ארוכת השנים שלה לייבש שחקנים צעירים בקצה האפל של הספסל. נקווה שבשביל יובל זוסמן העתיד יהיה אחר והכישרון הגדול לא יתבזבז בקצה הספסל הצהוב.

מנצחים במיגור תופעת החומרים האסורים: פיפ"א

ליאור ברטל

הקיץ נערך גביע הקונפדרציות המהווה חזרה גנרלית למונדיאל שיתקיים בקיץ הבא ברוסיה. במהלך הטורניר נלקחו 379 דגימות דם ושתן משחקנים שהשתתפו בטורניר. חלק מהבדיקות היו בדיקות פתע לפני או אחרי הטורניר וחלק היו בשגרת המשחקים. זוהי כמות עצומה של בדיקות, הרבה יותר גבוהה מהנהוג, ולפי פיפ"א זהו הסטנדרט החדש בכדורגל.

השבוע פרסמו בפיפ"א שלא נמצאו חומרים אסורים בבדיקות הספורטאים והמטרה כעת היא להמשיך להצליח לקיים את רמת האינטנסיביות של הבדיקות גם בשלבי ההכנה למונדיאל, בתקווה שהפעם לא יחזרו מקרים כמו זה של נבחרת רוסיה במונדיאל 2014 שחשודה בנטילה של חומרים משפרי ביצועים וטיוח קבוצתי.

https://twitter.com/Lord_Shonde/status/889468764906967040

מנצחים ומקפצים לארד: נבחרת האקרובטיקה של ישראל

יאיר צוקר

משחקי העולם בוורוצלאב שבפולין ממשיכים להאיר פנים למשלחת הישראלית והפעם זו נבחרת ישראל באקרובטיקה שזוכה במדליית הארד. אחרי שהמתעמלת האמנותית לינוי אשרם גרפה מדליות כסף וארד, הגיע ההישג הנוסף של נבחרת האקרובטיקה הישראלית. הנבחרת הכוללת את המתעמלים ינאי כלפה, דניאל אורלביץ', לידר דנה ואפי סאץ' הציגה תרגיל מרשים מאוד והשיגה ציון של 28.050 נקודות שנתן לה את המקום השלישי, אחרי בריטניה שזכו בזהב עם 30.450, ונבחרת סין שגרפה את מדליית הכסף עם 30.220.

מפסיד וסוגר את נבחרת הכדורגל בארצו: נשיא התאחדות הכדורגל בג'יבוטי

ליאור ברטל

ג'יבוטי היא מדינה קטנה בקרן אפריקה הגובלת באתיופיה, סומליה ואריתריאה ובה אוכלוסייה של כ-850 אלף תושבים בלבד. הנבחרת הלאומית נחשבת לאחת הנבחרות הפחות טובות בעולם ומדורגת במקום 185 לפי דירוג פיפ"א. הנבחרת של ג'בוטי פתחה השנה את משחקיה במוקדמות אליפות אפריקה 2019 מול אתיופיה השכנה וספגה הפסד ביתי 5:1. לאחר ההפסד הקשה, החליט נשיא ההתאחדות הכדורגל של ג'יבוטי בצעד מעורר מחלוקת לפטר את צוות האימון ולפרק את הנבחרת הלאומית. לא ברור מה היו הציפיות של נשיא ההתאחדות שככל הנראה פועל בתאום עם ראשי המדינה, אבל כעת תיאלץ המדינה הקטנה לפרוש מהמשך מוקדמות הטורניר ולא תקיים מסגרת בוגרת עד להודעה חדשה. נשיא ההתאחדות הודיע שהבעיה היא לא התקציבים אלא התוצאות הרעות. במדינה הקטנה כנראה לא מעוניינים שהמורל הלאומי ייפגע מהתבוסות של הנבחרת לשכנותיה, אבל קשה להבין איך הכדורגל במדינה יתקדם אם לא תהיה מסגרת רצינית בה יוכלו להתקדם שחקנים ברמה הבינלאומית.

מנצח בגומות: איתי כהן

יאיר צוקר

רק בן 12 וכבר מסתמן כתקווה של ישראל בגולף. איתי כהן מאור עקיבא ניצח בטורניר גולף בסבב הגרנד פרי הבינלאומי שנערך באוסטריה.

כהן הצעיר, בנו של איתמר כהן, גם הוא שחקן גולף ואלוף ישראל בעבר, השתתף באליפות אוסטריה לילדים שנמשכה שלושה ימים. לאחר 54 גומות הוא סיים במקום הראשון כשהוא מנצח ב-6 חבטות את הילד האוסטרי המדורג במקום הראשון במדינה. במשחקי המכביה ה-20 זכה כהן במדליית הארד ונראה שלעילוי מאור עקיבא יהיו עוד הישגים רבים על משטח הגולף.

הגולפאי איתי כהן (צילום יח"צ)
הגולפאי איתי כהן (צילום יח"צ)

מנצח ותזהרו עם השמפניה: ברוס ארנה

יאיר צוקר

זו הפעם השלישית בה ברוס ארנה זוכה להניף עם נבחרת ארצות הברית את ה'גולד קאפ'. ביום רביעי הסתיים לו טורניר הכדורגל של נבחרות מרכז אמריקה בניצחון של נבחרת ארה"ב על ג'מייקה 1:2, בגמר שנערך בסנטה קלרה בקליפורניה מול 63 אלף צופים נלהבים.

את השערים לארה"ב כבשו ג'וסמר אלטידור מבעיטה חופשית מ- מ'25 וג'ורדן מוריס שכבש את שער הניצחון לאחר שער השוויון של ווטסון מג'מייקה.אבל מי שגנב את ההצגה היה ברוס ארינה, המאמן האגדי של נבחרת הכוכבים והפסים שיצא בהצהרה מחייבת לאחר הגמר כשאמר לשחקניו בחדר ההלבשה: "מי שמשפריץ עליי שמפניה לא יזומן למוקדמות המונדיאל". כפי שניתן היה לנחש, זה לא השפיע על החגיגות של האמריקאים כלל וכלל וכעת צריך לראות אם המאמן הקשוח יעמוד בהבטחתו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!