דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שב"כ

ביקורת או מתקפה? / רגב וביטן התבטאו בחריפות נגד השב"כ, נתניהו: "דוחה את ההתקפות"

בראיון לגל"צ אמר ביטן שהשב"כניקים רק רוצים להגיע הביתה בשלום, וכינה אותם פחדנים | רגב על החלטת השב"כ בנוגע לגלאי המתכות: "החלטה הזויה" | עמי איילון, ראש השב"כ לשעבר ל'דבר ראשון': "תוקפים השב"כ בשביל הפריימריז"

ח"כ דוד ביטן וראש השב"כ נדב ארגמן (צילומים: יונתן זינדל \ פלאש90)
ח"כ דוד ביטן וראש השב"כ נדב ארגמן (צילומים: יונתן זינדל \ פלאש90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) כינה אמש (חמישי) בראיון לגלי צה"ל את אנשי שירות הביטחון הכללי "פחדנים", וזכה לביקורת מהירה וחדה מראש הממשלה נתניהו. את דבריו אמר בביקורת לאחר שהשב"כ המליץ להסיר את המגנומטרים מהר הבית. "הם רק רוצים לחזור הביתה בשלום, זאת לא הפעם הראשונה שהשב"כ מעריך את מה שהוא מעריך. אתה פעם שמעת שהשב"כ אומר שלא יהיו מהומות? או שבגלל שיהיו מהומות צריך להפסיק? השב"כ צריך להמליץ גם המלצות אחרות. ראש הממשלה לא חייב לקבל את ההמלצות של השב"כ. השב"כ רוצה לחזור הביתה בשלום. בנושאים האסטרטגים ההמלצה שלהם גרועה", אמר יו"ר הקואליציה.

חבר הכנסת ביטן לא הראשון להתבטא בגנות שב"כ בסיבוב המתיחות הנוכחי, בתחילת השבוע היתה זו שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) שכינתה את עמדת שב"כ "טענה הזויה". לדבריה, "אני מצפה מהקבינט שימשיכו לעמוד בהחלטה להשאיר אותו (הכוונה למגנומטרים – מ.ר.) שם. מי שלא רוצה לעבור בדיקה, שלא יגיע להר הבית, אנחנו לא יכולים להיכנע לטרור". רגב תקפה גם את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, שאמר כי נשקלת חלופה לגלאי המתכות, "אני לא מבינה את המסמך שהוציא פולי", אמרה השרה.

עמי איילון "זה לא דבר חדש שבתקופות של מצוקה מבקרים את האירגון" (צילום ארכיון: קובי גדעון \ פלאש90)
עמי איילון "זה לא דבר חדש שבתקופות של מצוקה מבקרים את האירגון" (צילום ארכיון: קובי גדעון \ פלאש90)

בתגובה לאמירתו של ביטן, הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מגבה את ראש השב"כ נדב ארגמן ואנשיו, ודוחה את ההתקפות עליהם". בהודעה נכתב עוד כי "העמדות של שב"כ שהוצגו לדרג המדיני, מבוססות על מידע מודיעיני, הערכות מצב וניתוח אסטרטגי של הזירות השונות".

ח"כ (העבודה) עמי איילון ראש השב"כ לשעבר אמר ל'דבר ראשון' כי הוא מאמין ש"מדובר בצרכים פוליטיים לקראת הפריימריז שיגיע. ביטן ומירי רגב לא באמת מאמינים לדברים שהם אומרים על השב"כ".

איילון הוסיף ואמר כי "זה לא דבר חדש שבתקופות של מצוקה מבקרים את האירגון, לצערי בניגוד לאירגון שעבר דברים יותר קשים מאמירות כאלה ואחרות כנגדו, הציבור מושפע מדברים כאלה." איילון גיבה את תגובת נתניהו, "ביבי עשה את הדבר הנכון, הרבה דברים שאני לא מסכים איתו אבל הפעם עשה את תפקידו כראוי. הוא הגן על השירות ובמידה רבה על עצמו".

גם ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), שכיהן בתפקיד ראש השב"כ בעבר, התייחס לדבריו של יו"ר הקואליציה, ואמר: "אמירתו של יו"ר הקואליציה בעלת אופי מסוכן ומחזקת את הדה לגיטימציה נגד כוחות הביטחון. מדינת ישראל נעדרת מנהיגות. הממשלה, בראשות נתניהו, גוררת רגליה פעם אחר פעם בקבלת ההחלטות הביטחוניות, ובמקום זאת בוחרת להפיל את האשמה במצב הביטחוני על שומרי הסף ושומרי הדמוקרטיה – כוחות הביטחון".

"חברי ממשלת ישראל צריכים לשמור על ביטחון אזרחי המדינה ולעסוק במלחמה בטרור, ולא במערכת הביטחון" הוסיף פרי. "אין זה ראוי לתקוף את אלו העומלים יום וליל לשמירה על אזרחי המדינה. דבריו של דוד ביטן הם חרפה. הודות לכוחות הביטחון אנו יכולים לישון בלילות, ולצאת כנגדם זו אמירה בעלת אופי מסוכן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!