דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וחברה

בארץ / אביו של הנעדר הדר גולדין באזכרה: "צריכים הנהגה של שליח האוחז בהגה"

במלאת שלוש שנים לנפילתו של סגן גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, ערכה המשפחה טקס אזכרה | אביו תקף בחריפות את התנהלות הממשלה: "שר הביטחון ליברמן, הפקיר את הדר ואורון" | השר ארדן: "ארגוני טרור לא יגדירו את מחיר חיילינו"

אזכרת החייל הדר גולדין (צילום: מיכל רונטברג).
אזכרת החייל הדר גולדין (צילום: מיכל רונטברג).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

כ-220 בני אדם השתתפו הבוקר ( שישי),  באזכרה במלאת שלוש שנים לנפילתו של סגן הדר גולדין במבצע צוק איתן, שנערכה בבית הקברות הצבאי בכפר סבא. האזכרה נערכה בנוכחות השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון וח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, וחברי הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), יואב קיש (הליכוד), אורן חזן (הליכוד), רויטל סויד (המחנה הציוני), וח"כ לשעבר שכיב שאנן, שבנו נרצח בפיגוע הירי על הר הבית לפני שבועיים.

אזכרת החייל הדר גולדין (צילום: מיכל רונטברג).
אזכרת החייל הדר גולדין (צילום: מיכל רונטברג).

אביו של הדר, שמחה גולדין, ביקר בחריפות את התנהלות הממשלה. "משפחת גולדין מחפשת תיקון" אמר בפתח דבריו, "אנחנו רוצים תיקון, שהאויב ידע שברגע שהוא חוטף חייל צה"ל, צבא ישראל לא מרפה ומביא את החייל הביתה – זה תיקון. אנחנו רוצים לתקן את ההסכם שביבי עשה עם חמאס ושחרר הרבה מחבלים. הסכם רע מתקנים בהסכם טוב, אנחנו דורשים שזאת תהיה השנה האחרונה שהדברים הרציניים שנאמרים על ידי נציגי ממשלה לא יאבדו באוויר. אנחנו צריכים הנהגה שהיא השליח האוחז בהגה".

"לפני שלוש שנים חתמנו על עסקה בקהיר, והפקרנו את הדר ואורון בשבי חמאס" הוסיף, "שר הביטחון ליברמן, הפקיר את הדר ואורון. לצערנו, שר הביטחון לא הגיע לאזכרה של הדר, אנחנו רוצים ששר הביטחון יבטא ערכים. למרות הבושה שאני חש כלפי ההנהגה אני מבקש לסיים את הטקס בתפילה שמנהיגי המדינה שלנו יקבלו עצה טובה".

בדברים שנשא ארדן, פנה השר לבני משפחת גולדין, ואמר כי "צוואתו של הדר ברורה לי" וכי "מחבלים וארגוני טרור לא יגדירו לנו את מחירי חיילינו". עוד אמר ארדן, כי "גורמים קיצוניים בירושלים מנסים לערער את ישראל, הישג טקטי איננו ניצחון במערכה כולה. כל אלה שינסו להבעיר את הר הבית ישלמו מחיר כבד. כמו שניצחנו במערכה בעזה".

אזכרת החייל הדר גולדין (צילום: מיכל רונטברג).
אזכרת החייל הדר גולדין (צילום: מיכל רונטברג).

ח"כ  פרץ התייחס בדבריו ל"ברית בין המדינה לחיילים". לדבריו, "עם ישראל, החברה הישראלית, מחויבים להחזיר את הבנים למשפחותיהם, זו ברית שמבטיחה את עוצמתם ויכולתם של חיילנו בכל עת למלא את משימתם בנחישות ובהקרבה. אכן, מדינתנו לאורך כל השנים מדממת וכואבת, כך נגזר עלינו, אבל היא תמיד ידעה גם להיות אוהבת. כאן חסרה לי המחויבות הזאת, של המדינה האוהבת, שתעשה הכל כדי להחזיר את הדר".

אחותו של הדר, איילת קאופמן, פתחה את טקס האזכרה בנימה אישית. "הדר שלי, החי והנושא והמפיק אור סביבך, רוצה לדבר עליך בתוך הטירוף הזה. אתה הכי דומה לי במראה בצורה בחשיבה" אמרה קאופמן, "אתה חסר לי כמו איבר בגוף. אנחנו מרובע והפכנו משולש מתנדנד. לא מצליחה לדבר עליך בלשון עבר. היה, עבר, עשה, אתה נוכח בכל דבר בחיי. אנחנו שגדלו במשפחה שערבים למעשים שלהם. שאנחנו חלק מעם ממדינה. מאוכזבים מהמנהיגים. לא נוותר עליך לא משנה מה. כולם יודעים שלוותר עליך זה לוותר על מדינת ישראל. זה לוותר על תמצית האחריות בין המדינה אליך".

שירלי, חניכה של הדר בבני עקיבא, והיום חיילת בעצמה, הגיעה לאזכרה יחד עם חברי שכבתה, שהיו חניכים של הדר בסניף בכפר סבא של התנועה. בדבריה, תיארה אותו כדמות משמעותית בחייה. "למדנו ממנו המון, והבנתי אותו יותר כשאני התחלתי להיות מדריכה", סיפרה.  הדר, המבוגר ממנה בארבע שנים בלבד, נחרט בזיכרונה כדמות מנהיגה, שהייתה אהובה מאוד בסניף. "הוא היה דמות לחיקוי בשבילי" סיכמה, "הוא היה דמות שכולם הכירו ואהבו, אין לי הרבה מילים. זה פשוט נורא עצוב".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!