דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל נשים / ההולנדיות בחצי הגמר, אחרי 0:2 על שבדיה

עם אצטדיון ביתי וניצול מצבים מעולה, ההולנדיות הוכיחו שהגמר אינו מילה גסה עבורן | השבדיות, ששיחקו בהגנת לחץ והחטיאו לא מעט, ייאלצו להיפרד מהטורניר | היום ב-13:00 - דנמרק מול גרמניה

שחקניות נבחרת הולנד (AP Photo/John Bazemore)
שחקניות נבחרת הולנד (AP Photo/John Bazemore)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלבי ההכרעה באליפות אירופה בכדורגל לנשים החלו: במשחק הראשון במסגרת שלב רבע הגמר ניצחה הולנד את שבדיה 0:2, מהבקעות של מרטנס בדקה ה-33 ומדיימה בדקה ה-63. משחק רבע הגמר השני שתוכנן להתקיים אתמול (מוצ"ש) בין דנמרק לגרמניה נדחה עקב הצפה במגרש, והוא יתקיים היום (ראשון) בשעה 13:00.

ההולנדיות הגיעו למעמד עם תמיכת הקהל הביתי ועם מאזן של שלושה ניצחונות בשלושה משחקים, תוך תצוגת כדורגל מלהיבה ושמחה בהובלת לייקה מרטנס עושת המשחק ושרידה שפיץ, הכובשת הבכירה עד עכשיו, שהיטיבה לדייג פעמיים מהנקודה הלבנה.

מן הצד השני השבדיות, שהגיעו עם ציפיות רבות, טקטיקה שהוכנה מבעוד מועד בבית והסתמכות על החלוצות סטינה בת ה-21, ולוטה שיליאן, שחקנית רוזנגרד הנורבגית, בת ה-33. שתיהן הבקיעו יחד את ארבעת הגולים של הנבחרת עד כה. השבדיות רצו לשכוח את משחק ההגנה הנורא מול איטליה במחזור האחרון, אך סיימו את הבית המוקדם במקום השני עם ניצחון, תיקו והפסד.

ההולנדיות פתחו את המשחק עם שינוי אחד לעומת המשחק הקודם מול בלגיה, כשואן לונטרן חוזרת למקומה הטבעי בהגנה. לעומת זאת, המאמנת השבדית פו סאנהדג' הימרה בעת שהסיטה לכנף את שחקנית החוד שלה שיליאן, ונתנה את האמון בפיורודולינה רולפו, שחקנית מחליפה בבאיירן מינכן.

המחצית הראשונה היתה שקולה, והתאפיינה בהגנת לחץ של השבדיות בהובלת נילה פישר כדי למנוע התקפות מסודרות של ואן דה סנדן וחברותיה. מן הצד השני, השחקניות בכחול צהוב ניסו לאיים על השער עם ההתקפה החזקה, אך סטינה בלאקסטאניס היא היחידה שעוד ניסתה, כאשר השותפות שלה עדיין לא נכנסו למשחק.

האירוע היחידי שראוי לציין במחצית הראשונה הוא הגול שנכבש בדקה ה-33. לאחר הכשלה של מדיימה על סף הרחבה, מצאה לייקה מרטנס שחקנית ברצלונה ומקום ראשון ביצירת מצבי הבקעה עד כה בטורניר את הרשת עם כדור חופשי שטוח מ-13 מטר לפינה הימנית, שלא השאיר לשוערת הותיקה לינדל שום סיכוי. 1-0 לנבחרת המקומית.

https://twitter.com/WSUasa/status/891337315099885568

המחצית השנייה החלה עם החטאות מסמרות שיער של החלוצות השבדיות רולפו ובלאקסטניס מתוך רחבת ה-16. אי ניצול המצבים המעטים שהיו לשבדיות הפך להיות לרעתן עוד יותר בדקה ה-63, שבה גקי גרונן, שחקנית פרנקפורט ואחת מהמצטיינות על כר הדשא, חטפה כדור מרגלי רולפו השבדית ומסרה למרטנס ששלחה כדור יפהפה מאמצע המגרש לאגף ימין. שם חיכתה בשקט דה סנדן, ועם מסירת רוחב מדויקת הותירה לויויאן מדיימה להבקיע שער ראשון בטורניר – שער שמוריד המון לחץ מהכוכבת הצעירה בת ה-21 של באיירן מינכן.

https://twitter.com/WSUasa/status/891349347169951746

כנהוג במשחק הכדורגל, הנתון החשוב הוא ניצול המצבים – ועם שתי בעיטות למסגרת של לינדל ושני שערים לטובתה, אפשר להגיד שהם הצליחו.

מהבקעת השער השני, נראה היה שהמשך המשחק נערך לפרוטוקול בלבד. היעדרותה הספורטיבית של שיליאן מהמשחק הייתה בולטת מאוד, הלחץ בו היו מצויות השחקניות בכחול צהוב מול אצטדיון ביתי כתום נטרל אותן לחלוטין, ואפילו מצבים נוחים כמו אחת על אחת של סטינה מול השוערת המקומית, שביום רגיל הייתה מחוררת את הרשת הסתיימו בבעיטת 'דרדלה'.

ההולנדיות הנרגשות, יחד עם הרוח הגבית של הקהל המקומי, עולות בצדק ובפעם השנייה בהיסטוריה לשלב חצי הגמר. שם הן יפגשו את המנצחת במשחק רבע הגמר בין אנגליה לצרפת.

וכמה תובנות לסיום:

  • עם הקהל המקומי, הרעב למשחק והכיף שהן מראות שביחד עושה להן, הגעה לגמר זו כבר לא מילה גסה עבור נבחרת הולנד בטורניר הזה.
  • שניז ואן דה סנדן מראה לקהל המקומי משחק אחר. עם הקסם שיש לה ברגליים ואת הכח המתפרץ שיש לה בגוף ובנפש, שחקנית קבוצת ליברפול נכנסת חזק לליבם של כל אוהבי ואוהבות הכדורגל.
  • אנוק דקאר, השחקנית שבדרך כלל משחקת כקשרית או חלוצה, הרגישה בנח בעמדת הבלמת, ההולנדית בת ה-30 היטיבה להחזיק את ההגנה, וניצלה לטובתה את העובדה שהיא והחלוצה השבדית  סטינה בלאקסטניס משחקות יחד במונפלייה הצרפתית.
  • אפשר להכתיר מפסידה אחת בברור לאחר 90 דקות של המשחק שהיה לנו, והיא המאמנת השבדית, ההימור שלה עם הכנסת רולפו התברר כטעות, טעות שהעלימה את אחת השחקניות הכי טובות ביבשת – לוטה שיליאן, שלה כנראה זה היה משחק אחרון בטורניר אי פעם.

המשחק השני שהיה אמור להתקיים בין דנמרק לגרמניה נדחה עקב מבול שהיה לפני המשחק והותיר מגרש מוצף לגמריי. לצער כל האוהדים לאחראי הטורניר לקח שעה ורבע לקבל החלטה, מה שהסתמן כסחבת לא מחויבת. כאמור המשחק יתקיים היום בשעה 13:00

הנה תמונות שממחישות את המצוקה באצטדיון ברוטרדם אתמול בערב:

https://twitter.com/WSUasa/status/891377550483750912

https://twitter.com/WSUasa/status/891374105433427969

 

https://twitter.com/Charlieee_6/status/891375476064866305-

מאמנת גרמניה סטפי גונס מבקשת מאחד מנערי המגב לבדוק את המשטח וזה מה שקורה..

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!