דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

בעקבות נטו משפחה / ויצ"ו: נפסיק להפעיל צהרונים בתל אביב וגבעתיים

הארגון הודיע אתמול כי החוק שאושר בשבוע שעבר לא יאפשר הפעלה ראויה של הצהרונים | "הטיפול ביצירת רצף חינוכי איכותי לא יכול להתבסס רק על הורדת המחיר. הוא חייב לתת מענה מערכתי איכותי ורציני", נכתב בהודעה להורים

מרכז ויצ"ו באזור. צילום: דבר ראשון
מרכז ויצ"ו באזור. צילום: דבר ראשון
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

צהרוני ויצ"ו בתל אביב וגבעתיים יפסיקו לפעול החל מחודש ספטמבר הקרוב, כך הודיעה הבוקר (ראשון) הנהלת הארגון. במכתב ששלחה להורים, טענה מנכ"לית ויצ"ו ישראל, שרית ארבל,  כי בעקבות חוק הצהרונים שאושר בשבוע שעבר, לא יתמודד הארגון במכרז להפעלת צהרונים בשתי הערים לשנת הלימודים הקרובה. ההודעה נוגעת ל-84 צהרונים, בהם רשומים כ-2,700 ילדים. בויצ"ו ביקשו להדגיש כי מדובר בצהרונים הפועלים במסגרת גני העירייה, לילדים בגילאי 6-3, ולא ב-180 מעונות היום לגיל הרך שמפעיל הארגון ברחבי הארץ. מנעמ"ת נמסר כי, נכון לעכשיו, גם הם לא יתמודדו באותו מכרז.

לטענת הארגון, לצד הורדת העלויות להורים, הביא החוק לפרסום מכרזים הכוללים סטנדרטים נמוכים להפעלת הצהרונים. "בשבוע האחרון עבר בכנסת ישראל חוק שמוזיל את עלות הצהרונים להורים עובדים" כתבה ארבל להורים, "כארגון נשים חברתי, שפועל 97 שנים לעידוד יציאתן של נשים לעבודה, אנו מברכות על כך. אלא שכעמותה חברתית, אנו מחויבות לפרמטרים נוספים, שההוזלה לא תאפשר לנו לעמוד בהם".

ארבל: "מסגרת איכותית מחייבת מענים שמרחיבים את המענים שהם מקבלים בבוקר ולא מצמצמים אותם"

לדבריה, "הטיפול ביצירת רצף חינוכי איכותי, אינו יכול להתבסס רק על הוזלת המחיר. הוא חייב לתת מענה מערכתי, איכותי ורציני . עלות של 935 שקלים (המחיר המקסימלי הקבוע בחוק, ט.כ.) יכולה לתת מענה בסיסי בלבד אך לא לכולם: לא להורים יחידניים שקיבלו הנחות של משרד הכלכלה, לא לאימהות שעובדות בחלקיות משרה, לא למשפחה שיש בה יותר מילד אחד שנמצא בצהרון, לא למענה למשפחות שנקלעות למצוקה כלכלית או אחרת, לא לגמישות והבנת צרכים ייחודיים, לא לפיתוח תכניות והכשרת הצוותים, לא לפיקוח על איכות האוכל, לא לארוחות בוקר בימים ארוכים, לא לתקשורת רצופה עם ההורים ולא לנוכחות של מערך הפיקוח והליווי הפדגוגי בשטח. מערך שכלל עד כה, רכזת פדגוגית לכל עשרים צהרונים, על מנת להיות ערוכות לתת מענה לכל משבר בזמן אמת".

עוד הוסיפה ארבל כי "על רווחי הצהרונים דובר רבות בתקשורת. כעמותה, אנו לא עסוקות במספרים וברווחים. הכנסות הצהרונים, שהיו נמוכים בהרבה מהמספרים שפורסמו באמצעי התקשורת, שימשו לכל אלו, שכן איננו מחויבים לרווחים או לחלוקת דיווידנדים. אנו מאמינות שגם מסגרת הצהרונים היא מסגרת חינוכית, שבמרכזה ניצבת טובת הילד. מעטפת השירותים של הצהרון חייבת לכלול צוות חינוכי עם תנאי העסקה זהים לצוותי הבוקר, ימים ארוכים, קייטנות קיץ, ליווי צמוד של רכזות פדגוגיות וגמישות והתאמה לכל סוגי המשפחות. שעות פעילות הצהרונים קשות לילדים, שמגיעים אחרי יום לימודים. מסגרת איכותית מחייבת מענים שמרחיבים את המענים שהם מקבלים בבוקר ולא מצמצמים אותם . בשל כל אלו אנו נפרדות בצער ובדאגה, מהפעלת הצהרונים אותם לווינו עשרות שנים".

מנעמ"ת, המפעילה 22 צהרונים בתל אביב, נמסר כי "בתנאי המכרז הנוכחיים לא נוכל להמשיך ולהפעילם. מכיוון שהעירייה דחתה את המועד האחרון להגשת המכרז ל-2 באוגוסט אנו נמתין בתקווה כי יחול בו שינוי אשר ישנה את התנאים ויאפשר לנו לגשת למכרז".

על פי חוק הצהרונים,  בעבר בשבוע האחרון, שר החינוך רשאי לקבוע את המחיר המירבי לצהרון, על פי החוק המחיר לצהרון ינוע עד 935 ₪, מפעיל אשר יגבה מחיר גדול מזה יהיה חשוף לקנס של עד גובה של 50 אלף שקלים. העלות הכללית של החוק היא כ-900 מיליון שקלים, כחלק מהתכנית נטו משפחה של שר האוצר משה כחלון.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!