דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

דמדומים

דמדומים – זה המצב שבו נמצאת כיום ישראל. דמדומים הוא מצב שבו קרני האור דועכים בתוך קרביה של העלטה שהולכת ומכניעה את היום. דמדומי שלטון הם מסוכנים במיוחד, כי להבדיל מדמדומי האור והחושך, כשכולנו יודעים שלמחרת השמש תזרח והחושך ימוגר, דמדומי משטר לעומת זאת עלולים להביא לסיטואציה אחרת לחלוטין, מדאיגה מאוד, שאיש לא מבטיח לנו שאכן השמש תזרח למחרת או אחרי חודש או בכלל.

למשטר הדמדומים יש סימנים היכר ברורים, בדיוק כמו שלחולה באנגינה יש סימנים ברורים כמו חום, כמו כאב גרון, כמו חולשה גופנית וכיו"ב כך גם דמדומי שלטון. סדרה של החלטות מהותיות ושגויות שנלקחות במידה קיצונית של קלות דעת, עם תשלום אסטרטגי ממדרגה ראשונה (שאכן, עכשיו כל ילד יודע איפה נקודת החולשה של ישראל), וסימן שני טמון במקהלת הנביחות של שומרי הסף של ראש הממשלה. נביחות שמעמיקות את המשבר. נביחות סתמיות, טפשיות שכל עניינן הוא לשרוף זמן, כי הרי כולנו יודעים שכל "פאדיחה" היא רק בת 48 שעות עד 72 שעות שלאחריהן יש סיפור חדש שלוקח את הכותרות מהתקשורת, שגם היא כבר מזמן…

הבעיה עם הטעויות הללו שהן לא רק שלא נגמרות, אלא מתעצמות. כלומר יכול להיות שעוד נצא איכשהו מהסיפור הזה של הר הבית וירדן, אבל מה שמדאיג זה הטעויות של מחר. זה לא כדורסל כששחקן לא קלע פעם אחת, לא קלע פעם שנייה, יקלע בפעם השלישית. ראש ממשלה לחוץ, שהוא כבר אחרי שתי טעויות אסטרטגיות כבדות, הוא יעשה עוד טעות ואחריה עוד ועוד… הנביחות סביבו יתעצמו ואנחנו חייבים למצוא דרך לעצור זאת.

אין צורך לדוש בשגיאות שנעשו. אבל יש צורך להיות על המשמר מפני הטעויות הבאות שממתינות לנו מעבר לפינה. דווקא בתחום הביטחוני, ועוד יותר בתחום הביטחון האישי.  היריב – יוגדר כפי שיוגדר – אינו טיפש. המערכת ששומרת עלינו לכאורה – המגן לכאורה של ישראל כפי שהגדיר את עצמו נתניהו – ירצה להוכיח שהוא "מוצלח"  ולא כושל כפי שהוא נחשף בשבועיים האחרונים, והרי לכם מתכון כמעט בטוח לכישלון הבא. מהדהד יותר. כזה שיפגע בנו מבלי יכולת לתקן. דווקא בהקשר הבטחוני.

הדרך היחידה לבלום את האיוולת היא פוליטית. אילו היתה קיימת מפלגה הקרויה המפלגה הדמוקרטית, הייתי מנסה לשכנע את כולם להצטרף אליה, ולהפגין כל יום בעשרות אלפים עד שהדבר המטומטם הזה יפול. אבל לצערנו, אין כוח פוליטי כזה. מה שיש זה אוסף עצום של קבוצות ותנועות שלא מסוגלות לחבור ביניהן. כל קבוצה או תנועה בטוחה שהיא התשובה לגיהינום. יש לנו גם מפלגת עבודה שמנסה להתאזן מול יו"ר חדש. אבל המקרה של גבאי אינו המקרה של מקרון. גבאי נפל על מפלגה קרועה וביצתית, בעוד מקרון הקים גוף פוליטי משלו. הגוף הזה הוא הגוף שעליו דהר מקרון אל השלטון בצרפת. גבאי זה סיפור אחר. הוא דוהר על עגלה מפורקת.

לא נראה פתרון אחר חוץ מחבירת כוחות, ולו רק כדי להפיל את הימין הסהרורי הזה. זה לא כל כך קשה אבל צריך לעשות זאת מהר, ולו רק בגלל הטעויות שמחכות לנו אם נמשוך זאת יותר מדי זמן. יהיו מי שישאלו – אבל הבחירות רק ב-2019. יכול להיות, אבל אם נעמוד בכיכרות ובצמתים הרבה מאוד אנשים, המקום הזה לא יוכל להמשיך כפי שהוא.

העניין הקריטי הוא להתאחד על מטרה אחת. לוותר על שתי מדינות לשני עמים, לוותר על סייעת שלישית, גם על פתרון הדיור, גם על שוויון ההזדמנויות. יש רק עניין אחד: להעיף את הקרקס הזה מהעיניים שלנו. אחר כך נמשיך לריב על קוצו של יוד…

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!