דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלאור אזריה

משפט אזריה / ליברמן: קורא למשפחת אזריה לבקש חנינה; נתניהו: עדיין תומך בחנינה

לפני זמן קצר דחה בית המשפט את ערעורו של אלאור אזריה והשאיר את העונש שקיבל על שנה וחצי | ח"כ לבני: "בית המשפט אמר את דברו" | גבאי: "פוליטיקאים לא צריכים לעסוק בהליכים משפטיים"

הקראת הדין בערעור אזריה (צילום: מיכל רוטנברג)
הקראת הדין בערעור אזריה (צילום: מיכל רוטנברג)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט לערעורים דחה היום (ראשון) את ערעורו של החייל אלאור אזריה וכן את ערעורה של התביעה שביקשה להחמיר את עונשו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן קרא למשפחתו של אזריה שלא לערער שוב על פסק הדין ולעבור לבקש חנינה מהרמטכ"ל. "זהו יום לא קל" כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו, "אבל זוהי הכרעת הדין, ויש לכבד את בית המשפט. אני מבקש ממשפחת אזריה לא להמשיך בתהליך של ערעור, ולהשאר בנתיב הצבאי ולהביא את הפרשה הזו אל סיומה בהקדם האפשרי לטובת אלאור, המשפחה ועם ישראל… זה הזמן לגשת לבקשת חנינה מהרמטכ״ל, ואין לי ספק שהוא יתחשב בנסיבות הקשות, הכאב שעבר על המשפחה ובכך שמדובר בחייל מצטיין שהיה נתון במעצר כשנה וחצי בבסיסו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בעבר כי הוא תומך במתן חנינה לאזריה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "דעתי לא השתנתה בדבר מתן חנינה לאלאור אזריה, כפי שהבעתי אותה לאחר הכרעת הדין בחודש ינואר. כשהנושא יעלה לדיון מעשי אני אעביר את המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים."

החינוך נפתלי בנט אמר "ההכרעה קשה, אך יש לכבד את בית המשפט. כעת, לאחר שנה וחצי של תלאות, הגיע הזמן לחון את אלאור אזריה. למען לוחמינו המצויים בקו העימות ולמען מניעת אובדן כוח ההרתעה שלנו, אלאור אזריה חייב לשוב לביתו.

השר בנט הוסיף כי על אף ההכרעה הקשה הוא פונה לאזרחים בדרישה להימנע מהתקפות על צה״ל ומפקדיו: ״יש לי אמון מלא ברמטכ״ל אייזנקוט ובמפקדי צה״ל. בשום תרחיש אין מקום לקריאות כפי שנשמעו בעבר.״

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמר בתגובה לפסיקה "בית המשפט אמר את דברו, שוב. צריך לכבד את החלטת בית הדין את צה״ל ואת ערכיו – בלי פוליטיקאים שמייעצים למשפחה או לרמטכ״ל. תנו לצה״ל להחליט ולנצח".

השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ צחי הנגבי: "למען החייל ומשפחתו ולמעשה לטובת החברה הישראלית כולה, מן הראוי לפנות מיידית למסלול החנינה, ולא להמשיך בהליך משפטי ממושך בבית המשפט העליון. אני מאמין שהרמטכ״ל יפעל ברוח המשקפת את רצונם של מרבית אזרחי ישראל לשים את הפרשה העגומה הרחק מאחור".

בדחיית הערעור על פסק הדין במשפט אזריה יש נימוקים רבים אך מסקנה אחת רלוונטית במיוחד וראוי שכולנו נתחבר אליה היום –  תוציאו את הפוליטיקה הקטנה מהצבא ומהליכיו השיפוטיים.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי: "גם היום לבי עם המשפחה וכן גם עם תומכי אזריה (להוציא המיעוט המקלל והמאיים שבהם). בני משפחת אזריה ששלחו את בנם לשירות צבאי קרבי וברגע אחד התהפך עליהם עולמם.

"נבחרי ציבור התבטאו באופן אקטיבי על אף מעמדם הממלכתי. אנשים בעלי מעמד רשמי פוגעים בטוהר ההליך המשפטי" –

בעיצומה של הפרשה ראינו את אביגדור ליברמן מתפתל באולפני הטלוויזיה, מגנה את גל ההתלהמות שהוא היה ממוביליו טרם מיניו לשר הביטחון. ראינו גם את המסכה שנקרעה מעל פניו של נתניהו, שגם בפרשה הזו התגלה בורטיגו מנהיגותי מובהק.  הכל בשם הקרב הפוליטי עם בנט על שלושה וחצי מנדטים מתוך שולי הימין.

חוזר על שאמרתי לאחר פסק הדין. פוליטיקאים לא צריכים לעסוק בהליכים משפטיים. פשוט."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!