דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו נשים 2017 / סנצסיה באליפות אירופה בכדורגל נשים - דנמרק הדיחה את גרמניה

22 שנות דומיננטיות גרמנית הסתיימו באחת כשדנמרק פשוט עלתה למגרש נחושה יותר | בדקה ה-2 כבר נראה היה שזה בכיס של גרמניה אבל הדניות לא ויתרו, השוו וניצחו

נדיה נאדים במדי נבחרת דנמרק (צילום: AP Photo/Armando Franca, File)
נדיה נאדים במדי נבחרת דנמרק (צילום: AP Photo/Armando Franca, File)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בעיכוב של חצי יום עקב הצפה במגרש נפגשו היום בצהריים נבחרות דנמרק וגרמניה לרבע הגמר השני באליפות אירופה בכדורגל נשים.

הנבחרת הגרמנית, אלופת אירופה בששת הטורנירים האחרונים, חיפשה את תוארה השביעי והתחילה את הדרך לשם לא רע עם שני ניצחונות משלושה משחקים בשלב הבתים. אמנם נראה היה לאורך הדרך כי החיבור בין חברות הסגל הנוכחי דורש עוד ליטוש אך השחקניות של סטפי ג'ונס הבינו שכל תוצאה מלבד ניצחון תיחשב להם כאכזבה. בצד השני של המגרש הן פגשו את הלוחמות מדנמרק שהגיעו מעודדות לאחר שלב בתים מוצלח בו ניצחו פעמיים והפסידו פעם אחת להולנד.

הדניות פתחו את המשחק עם שינוי אחד לעומת המשחק האחרון מול נורווגיה. הקשרית האחורית מאיה קילמאוס בת ה-20 קיבלה הזדמנות פז להראות את יכולתה ופתחה לראשונה בהרכב באליפות על מנת לעבות את מרכז המגרש. כובשת גול הניצחון מול נורווגיה, קטרין וייה, ריאליסטית לקראת המשחק מול הגוליית של היבשת וצוטטה אומרת לפני המשחק "אנחנו צריכות לשחק לפי הסגנון שלנו ולקחת את ההזדמנויות שייתנו לנו".

נדיה נאדים במדי נבחרת דנמרק (צילום: AP Photo/Armando Franca, File)
נדיה נאדים במדי נבחרת דנמרק (צילום: AP Photo/Armando Franca, File)

הגרמניות פתחו לראשונה בטורניר עם מערך 4-3-3 במטרה לצופף את הקישור ולהקשות על הדניות לצאת להתקפות, גם לסטפי ג'ונס יש את השפן שלה ושמה הוא לינדה דאלמון בת ה-22, שחקנית אאסן שתפקידה לשלוח כדורים לחלוצות.

מהלך המשחק:

עוד לא הספקנו להתיישב בנח על הכורסא או הכיסא במשרד וכבר 1-0 לגרמניה בדקה ה-2. בעיטת בקרה חלשה בצד שמאל מחוץ לרחבה של איזבל קרצ'ובסקי שחקנית וולפסבורג נהדפה רע על ידי השוערת הדנית סטינה פטרסון לתוך שערה שלה.

https://twitter.com/WSUasa/status/891602000848269312

המשך המחצית התאפיין בנוהל חזרה למשחק של האדומות מדנמרק עם ניסיונות הנעת כדור בשטח המשחק של גרמניה שהולידו מעט הזדמנויות ממשיות ובעיקר תסכול של חוסר תאום אחת עם השנייה. ינסן הקשרית שבלטה בכדורים חכמים והאדר הפעלתנית בהתקפה ניסו לייצר שוויון אך ללא הצלחה. הגרמניות, מעודדות מהיתרון, שיחקו חכם ובעטו בעיקר מחוץ לרחבה ברצון להפתיע שוב את פטרסון. המאזן של גרמניה עמד על 7 ניסיונות, מתוכם 6 למסגרת כשבמהלך האחרון של המחצית זכינו סוף סוף לראות את ג'ניפר מרוזאן הגרמנייה עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה שפספסה בסנטימטרים את המשקוף.

מחצית שנייה- מהפך!

רוחות השינוי החלו לנשוב כבר בדקה ה-48. השוויון של דנמרק הגיע תוך החלטה שגויה באירוע מעורר מחלוקת. שחקניות ההגנה הגרמניות, אשר ביצעו עבירה על לארסן באגף הימני הפסיקו לשחק, אך מפאת חוק היתרון לארסן המשיכה במהלך בעוד קרצ'ובסקי ומרזאן עצרו. לארסן החדה ניצלה זאת, הגביהה את הכדור מהצד ומצאה את הראש של נדיה נאדים, שחקנית פורטלנד, במרכז הרחבה. 1-1 וגול ראשון של נאדים בטורניר.

https://twitter.com/WSUasa/status/891617317209198592

ההמשך היה ברובו של השחקניות באדום שהחלו לחלום בגדול ולאחר שהבינו שהגרמניות מאיימות יותר בתארים שיש להם בארון מאשר על המגרש, הן החלו לתקוף ולהלחיץ את כל ה-11 בלבן + המאמנת. כשהשעון הראה 80 דקות ובקהל במגרש וגם בבית החלו לדמיין את ההארכה המתקרבת, החליטו השחקניות של ניל נילסן שברצונן להספיק לשנת צהריים ובמהלך הקרבה אופייני ומתוכנן היטב הגיע הגול בדקה ה-83 כשנגיחה ממרכז המגרש של מספר 8 באדום, תרזה נילסן, שחקנית ולרנגה מעניקה יתרון 2:1 לדניות.

השחקניות הגרמניות סרבו להיכנע גם על סף ייאוש. הן ניסו ללא הצלחה לייצר מצבי לחץ על שערה של פיטרסון אשר הפכה ב-88 דקות מגיבורה טראגית לשחקנית שתרמה תרומה מכרעת למשחק שסיים שושלת רצופה של 22 שנות דומיננטיות גרמנית.

https://twitter.com/WSUasa/status/891626445663084544

דנמרק תפגוש בחצי הגמר את המנצחת במשחק שיתקיים הערב בשעה 19:00 בין אוסטריה לספרד. מה שבטוח, שתהיה לנו אלופת אירופה חדשה.

נקודות למחשבה

  • עוד גול נכבש עקב הדיפה של כדור פשוט עם יד יש רק מילה אחת שמסכמת את זה – חבל. השוערת התורנית היום היא סטינה פטרסון אבל לצערי לפניה היו ועוד יהיו.
  • 3 איבודי כדור במרכז המגרש במחצית הראשונה של הגרמנייה אנה בלאס, שחקנית וולפסבורג, היו צריכים להניב שוויון לדניות ורק התמהמהות וחוסר ריכוז וניסיון מנעו זאת.
  • עד עכשיו מחפשים האוהדים הגרמנים את החלוצה שלהן אניה מיטאג בעלת 160 ההופעות ו-50 השערים שנראתה לאחרונה נכנסת לאצטדיון ברוטרדם אך מעבר לכך, 90 דקות של כלום.
  • ניל נילסן, מאמנה של נבחרת דנמרק, ראוי לכל השבחים. הייתי מעוניין לשמוע את הדברים שבחר להגיד לנבחרתו במחצית כאשר זו הייתה בפיגור 1-0. בנוסף ראוי להזכיר את החלטתו לפתוח עם מספר 4, מאיה קילמאוס, החלטה שהתבררה כנכונה ויותר מזה גם המחליפה שלה, פרדריקה תוגרסן, הייתה חילוף בינגו שכן היא זו שהגביהה את הכדור לנילסן בשער הניצחון.
  • המשחק היה עוד דוגמא לכך שעליונות באחוזי שליטה בכדור, 20 איומים על השער ו-200 מסירות יותר, לא מעניקות ניצחון.
  • אל תטעו, זה לא היה משחק של דוד נגד גוליית, זה היה משחק בין שתי נבחרות שוות בכוחן שמי שהעיזה יותר לצאת מהשבלונה הרוויחה ותכלס גם אנחנו.
  • עם ההפסד של הגרמניות היום הלך גם החלום של האוהדים והאוהדות מגרמניה לזכות בשלושה טורנירים חשובים הקיץ, זאת לאחר שזכו בגביע הקונדפרציות לגברים ובאליפות אירופה עד גיל 21 לגברים.
  • עכשיו שגרמניה בחוץ, מעניין עוד יותר לראות איזו נבחרת תנצל את ההזדמנות ותהיה היורשת לפחות ל-4 השנים הקרובות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!