דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו נשים 2017 / מאזן מושלם וסיפור סינדרלה: אנגליה ואוסטריה בדרך לחצי הגמר

הבעיטה הראשונה של אנגליה למסגרת העלתה אותה לחצי הגמר מול צרפת | אוסטריה וספרד נגררו לפנדלים, שם נקבע כי הקבוצה המפתיעה תמשיך את מסעה בתחרות | משחקי חצי הגמר יערכו ביום חמישי

נבחרת אנגליה בליגת הכדורגל לנשים (צילום ארכיון: joshjdss / ויקיפדיה).
נבחרת אנגליה בליגת הכדורגל לנשים (צילום ארכיון: joshjdss / ויקיפדיה).
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אנגליה – צרפת (0-1)

האנגליות הגיעו למעמד רבע הגמר לאחר הופעות מרשימות בשלב הבתים, עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים כולל ניצחון עם ההרכב השני שלהן על פורטוגל. המאמן האנגלי החליט להשאיר בספסל את טוני דוגן מתוך אמון בחלוצה ג'ודי טיילור שלא מפסיקה להבקיע

הצרפתיות לעומת זאת מצפות שלה סומר החלוצה המצוינת של ליון תגיע לאליפות ותוסיף מחץ בהתקפה, הנבחרת בכחול הגיעו למשחק לאחר שלב בתים פושר שכלל ניצחון ושתי תוצאות תיקו. גול שוויון בדקה ה-75 בעודן 10 שחקניות מול נבחרת שווייץ הוא זה שהקנה להן את הכרטיס לשלב הבא, עם לא מעט מזל.

עם ניסיונות בהילוך ראשון, ליטופי כדור, מהלכים מדומים ואף לא בעיטה אחת למסגרת, המחצית הראשונה נתנה הרגשה של משחק חימום. שחקניות ההתקפה האנגליות נובס (ארסנל) קירבי (צ'לסי) וטיילור (ארסנל) ניסו לייצר מצבים ללא הצלחה. מנגד, ג'סיקה אוהרה באגף ולה סומר ואבילי בחוד ניסו את מזלן בהתקפות מתפרצות ללא שום סיומת.

ראויות לציון שחקניות ההגנה בכחול מבוק בטי שחקנית ליון ולאורה גיורגס שחקנית פריז סן ג'רמן על עמידה איתנה מול הר הגעש הלבן שרק מעוניין להתפוצץ במחצית השנייה

המחצית השנייה החלה עם התקפות מסודרות של הצרפתיות בהובלת גיורו ואבילי בקישור, אבל אלו היו דווקא האנגליות שהיו הראשונות לבעוט כדור למסגרת השער, ולא רק למסגרת. התקפה שהחלה עם לוסי ברונז בדהירה שגרתית הסתיימה בבעיטה מדויקת ולא חזקה מדי מהפינה הימנית של הרחבה. המבקיעה היא החלוצה שלא נגמרת ג'ודי טיילור שהבקיעה את שערה ה-5 בטורניר, לשוערת אואהדי נשאר רק ללטף את הכדור בדרך פנימה.

https://twitter.com/WSUasa/status/891752086379089921

מדקה זו ניסו הצרפתיות בכחול את כל כוחן, אך אפילו כניסתה של אלודי טומיס לא הועילה, וגם לא החילוף הכפוי של השוערת בראדסלי שנפצעה אצל הנבחרת בלבן.

בדקה האחרונה עוד ניסתה אוהרה להשוות בנגיחה מתוך הרחבה אך צ'ימברליין השוערת המחליפה הייתה שם לקלוט את הכדור ולהתחיל בחגיגות! זהו ניצחונה הרשמי הראשון של אנגליה על צרפת מזה 43 שנה.

הניצחון מביא אותנו לחצי גמר מהסרטים, הולנד מול אנגליה – שתי נבחרות עם מאזן של 4 משחקים ו-4 ניצחונות, נפגשות על הזכות להעפיל לגמר. המשחק ערך ביום חמישי בשעה 21:45 (שעון ישראל).

ועוד הערות לסיכום:

  • שוב ניצול המצבים משחק תפקיד, הצרפתיות בעטו 15 פעם לכיוון השער רק פעמיים ראו את המסגרת.
  • מארק סמפסון מאמן נבחרת שלוש האריות מתגלה כמאמן וכמוטיבטור רציני, האנגליות נראו מסודרות,מאורגנות ויודעות בדיוק מה הן רוצות.
  • הגנת הברזל האנגלית מוכיחה עצמה שוב, בארבעה משחקים ספגו רק גול אחד, האורגניות של שחקניות מנצ'סטר סיטי: דמי סטוקס,סטפני יוטון ולוסי ברונז עושה את שלה
  • שימו לב ללוסי ברונז שחקנית השנה של אנגליה פעמיים ברציפות- היא רואה תואר בעיניים ומוכנה לעשות הכל כדי להגיע הכי רחוק שאפשר עם פעולה נדירה שהובילה לגול הניצחון

אוסטריה מול ספרד (3:5 בפנדלים)

במשחק השני של הערב נבחרת אוסטריה, הסינדרלה של האליפות, ממשיכה את המסע שלה בטורניר יורו 2017. נבחרת אוסטריה נחשבה לפני הטורניר כאחת הנבחרות החלשות באליפות, הפתיעה את שווויץ במשחק הראשון, סיימה בתיקו מול האימפריה הצרפתית והביסה 3:0 במשחק התקפי נהדר את נבחרת איסלנד לאחר שבעטו 29 בעיטות לעבר השער במהלך המשחק. אוסטריה סיימו במקום הראשון בבית מספר 3, הן עלו למשחק רבע הגמר מול נבחרת ספרד שנראתה רע לאורך כל הטורניר.

מצד שני נבחרת ספרד הפסידה לאנגליה וסקוטלנד ונראתה חסרת מחץ ואמונה במהלך שלב הבתים. היא סיימה רק עם 3 נק' ועלתה בעקבות יתרון בהפרשי שערים.

מהלך המשחק

המשחק היה חלש מאוד והתאפיין בהחזקת כדור של הספרדיות במרכז השדה, אבל חוסר יכולת לתת את המסירה המדויקת האחרונה או לאיים כמעט על השער. אוסטריה הסתגרה רוב המשחק וניסתה לצאת להתקפות מתפרצות בעיקר בעזרת נינה ברגר. אוסטריה ביצעה את הבעיטה הראשונה שלה למסגרת רק בדקה ה-52 ושתי הנבחרות היו חלשות ולא מדויקות.

לא כל כך ברור למה מאמן נבחרת ספרד בחר לעלות רק בדקה ה76 את הכוכבת ושחקנית ההתקפה המצטיינת של הנבחרת, ג'נפר הרמוסו. הרמוסו היתה מלכת השערים במדי ברצלונה בשתי העונות האחרונות בליגה הספרדית עם  35 שערים העונה ו-24 שערים בעונה שעברה. במהלך המשחק היא לא הצליחה להביא את השינוי המיוחל, הייתה לא מדויקת וירדה יותר מדי לקו ה-30 מטר כדי לקבל כדורים. לאורך המשחק כולו הנבחרת הספרדית לא הצליחה כמעט לסכן את שערה של מנואלה זינסברגר בת ה-21, שהייתה המצטיינת במשחק. במהלך ההארכה נרשם רגע היסטורי כאשר בדקה ה-112 נכנסה וירג'יניה טורסלה לזכות נבחרת ספרד וזכתה להיות החילוף הרביעי הראשון בהיסטוריה(חוק חדש של פיפ"א המוסיף עוד חילוף בהערכה). אחרי 120 דקות ללא הכרעה המשחק עבר לבעיטות עונשין.

בדו קרב הפנדלים האוסטריות בועטות ראשונות. אוסטריה מבקיעה את 3 הבעיטות הראשונות לה וספרד את שתי הראשונות שלה. את הבעיטה השלישית לזכות ספרד לוקחת סילביה מסגאר, היא נראת חסרת בטחון בריצה לבעיטה ובועטת חזק לצד ימין, אבל זינסברגר מזנקת נהדר והודפת את הבעיטה. לאחר מכן בבעיטות מספר 4 , אוסטריה וספרד מבקיעות ואת הבעיטה החמישית לזכות אוסטריה לוקחת שרה פונטיגם, בועטת חזק לצד ימין ומבקיע את השער שמעלה את הסינדרלה לחצי גמר היסטורי ובלתי יאמן.

כעת נבחרת ספרד חוזרת הביתה לאחר אליפות מאכזבת , הנבחרת החזקה שהגיע עם מלא ציפיות לטורניר היורו אכזבה בגדול, ניצחה רק משחק אחד במהלך כל האליפות והייתה חסרה בדיוק התקפי. במהלך המשחקים גדלה הביקורת על המאמן הספרדי שבחר לא לזמן את שתי שחקניות ההתקפה המצוינות שהיו מהכוכבות של הנבחרת . סוניה ברמודס (32 שערים העונה ואליפות במדי אתלטיקו מדריד) וכמובן הכוכבת הגדולה שחקנית פריס סן זרמן ורוניקה בוקטה.

בחצי הגמר תפגש אוסטריה את נבחרת דנמרק. המשחק יערך ביום חמישי בשעה 19:00 שעון ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!