דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / הרוג ופצוע קשה בתאונת עבודה באתר בניית הנמל החדש בחיפה

השניים, שעסקו בעבודות שאיבה באתר, נפלו ככל הנראה לבור ניקוז בעקבות שאיפת אדים רעילים | ההרוג הוא ג'מיל חסן, בן 65 מהיישוב אבו סנאן, והוא ההרוג ה-17 בתאונות באתרי בנייה מתחילת השנה | המשטרה ומשרד העבודה פתחו בחקירה

שני פועלים במצב אנוש בעקבות תאונת עבודה ברחוב הדייגים בנמל חיפה (צילום: דוברות מד"א)
שני פועלים במצב אנוש בעקבות תאונת עבודה ברחוב הדייגים בנמל חיפה (צילום: דוברות מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד נהרג הבוקר (שני), ועובד נוסף נפגע באורח קשה באתר הבנייה של נמל חיפה החדש, בביצוע החברות שפיר הנדסה אזרחית ואשטרום. השניים, שעסקו בעבודות שאיבת ביוב, נפלו ככל הנראה לבור ניקוז במקום בעקבות שאיפת אדים רעילים. בשלב זה לא ברור האם העובדים נפגעו משאיפת חומרים רעילים בבור, או מטביעה. מפקח של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית הוזעק לזירה, שם חבר לשוטרי משטרת ישראל, לשם המשך חקירת האירוע והטיל במקום צו הפסקת עבודה ל-48 שעות עד יום רביעי ב-10:30 בבוקר.

ההרוג הוא ג'מיל חסן, בן 65 מהיישוב אבו סנאן, והוא ההרוג ה-17 בתאונות באתרי בנייה מתחילת השנה. עם האירוע הבוקר, עלה מניין הפצועים באורח קשה-בינוני ל-135, מתוכם 35 פצועים קשה ו-100 פצועים בינוני – כך לפי מעקב של פרוייקט נרתמים, המנהל רישום של דיווחי התאונות בענף הבניין.

ג'מיל חסן אבו סנאן, בן 65, נהרג בתאונת עבודה בחיפה (צילום באדיבות המשפחה)
ג'מיל חסן אבו סנאן, בן 65, נהרג בתאונת עבודה בחיפה (צילום באדיבות המשפחה)

בנימין מוריס ואייל צור, פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, סיפרו כי "כשהגענו למקום, הפועלים שהיו במקום חילצו אלינו גבר מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם במקום שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותה במהירות לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה. פועל נוסף שחולץ לאחר מספר דקות היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה".

זו אינה התאונה הקטלנית הראשונה המתרחשת באתרים שמפעילה חברת שפיר הנדסה – באוקטובר 2016 נדרס למוות אחמד קרעאן באתר הרחבת כביש 531 של החברה. בספטמבר 2016 נהרג, באותו אתר, שולים לפוטינסקי שנדרס על ידי משאית שנסעה לאחור. ביוני 2016 נהרג המודד סמיון פלדמן, אף הוא מדריסת משאית שנסעה לאחור בעת בניית המנהרות בכביש 6 – אתר נוסף של חברת שפיר. ביוני 2017 נהרג ואנג ג'ין, בנפילה מגובה תשע קומות באתר בנייה של חברת אשטרום ברחוב יפו בירושלים. 

ביום רביעי שעבר, בשעות הבוקר, נפל עובד כבן 22 מהכפר  עסירה אל-קבליה, מגובה עשרה מטרים באתר בנייה ברח' יהלום 6, באזור התעשייה ברקן מעבר לקו הירוק. הוא פונה לבית החולים בילינסון במצב קשה ולא יציב, עם חבלת ראש, כשהוא מורדם ומונשם. המשטרה פתחה בבירור נסיבות האירוע, ועדכנה את מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית- זאת על אף שלשיטת המינהל הוא אינו אחראי על בטיחות העובדים מעבר לקו הירוק.

בשעות אחר הצהרים של אותו היום, נפצע קשה עובד כבן 25, אחרי שנפל מגובה קומה, באתר בנייה ברח' יצחק בן דוד, בפתח תקווה. העובד פונה לבי"ח בילינסון במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית.

מהחברות אשטרום ושפיר הנדסה אזרחית, טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!