דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

אָבֵרה מנגיסטו / הנשיא ריבלין וארגון זכויות האדם אמנסטי מתגייסים לשחרור אָבֵרה מנגיסטו

הנשיא ריבלין נפגש עם פעילים ובני משפחה והבטיח "להמשיך ולעשות כל מאמץ על מנת לקדם את המאמצים להשבתו" | ארגון זכויות האדם 'אמנסטי ישראל' יצא בקריאה דחופה להשבתם של אברה ושל האזרח הבדואי הישאם א-סייד | מנגיסטו נמצא 1058 ימים בעזה

פגישת משפחת אברה מגנגיסטו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, 2016 (צילום: המטה ההומניטרי לשחרורו של אברה)
פגישת משפחת אברה מגנגיסטו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, 2016 (צילום: המטה ההומניטרי לשחרורו של אברה)
יהל פרג'

לאחר שבמוצאי שבת הפגינו הפעילות והפעילים לשחרורו של אברה מנגיסטו מול בית הנשיא בירושלים, ואף זכו לביקור חטוף של הנשיא, נפגשו היום (שני) פעילים ובני משפחה לשיחה ארוכה עם הנשיא. בין השאר, התנצל ריבלין על שלא הזכיר את אברה במפגשו עם הנשיא טראמפ. "היתה זו שיחה כנה וכואבת, במהלכה הנשיא הבטיח להמשיך ולעשות כל מאמץ על מנת לקדם את המאמצים להשבתו", מסרו מבית הנשיא.

במקביל, פרסם היום ארגון זכויות האדם 'אמנסטי ישראל' קריאה דחופה לשחרורם של אברה והישאם א-סייד, האזרח הבדואי הנמצא בעזה מאז אפריל 2015, מידי חמאס. "אמנסטי אינטרנשיונל חוששת ששניהם מוחזקים כבני ערובה על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, למען חילופי שבויים פוטנציאליים", נכתב במסמך, אשר קורא לתומכי אמנסטי ברחבי העולם לדרוש את שחרורם של הישראלים. בסופו של המסמך, פורסמו כתובות המייל ומספרי הפקס של מנהיגי חמאס בעזה – "אנו קוראים לציבור לכתוב באופן מיידי בערבית, באנגלית, או בשפתכם שלכם לרשויות חמאס: לאמת ולמסור את דבר גורלם ואת מיקומם של אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד באופן מיידי ולהבטיח את שחרורם בלי כל עיכוב; להבטיח שהם זוכים לטיפול הומניטרי ולגישה ראויה לטיפול רפואי עד למועד שחרורם", כך אמנסטי.

תמונה מתוך הסרטון שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס ב-1.4.16 בה נראים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד (צילום מסך מתוך youtube).
תמונה מתוך הסרטון שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס ב-1.4.16 בה נראים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד (צילום מסך מתוך youtube).

המטה לשחרור אברה מנגיסטו מסר: "הנשיא ראובן ריבלין פגש אתמול במשכן הנשיא את בני משפחת מנגיסטו אשר בנם, אברה, שמתמודד עם מגבלה נפשית מוחזק בידי החמאס בעזה.  בפגישה הדגיש הנשיא רבלין את מחויבותו להשיב את אברה לביתו ולחיק משפחתו: ״אברה הוא הבן של כולנו ומקומו בביתו בטיפול משפחתו והוריו״.

בהמשך הפגישה תיארה אגרנש אמו של אברה את הקושי בהתמודדות עם חוסר הוודאות לגורלו של בנה: "אני משתדלת להגיע לעבודה ולהמשיך בשגרה, אבל מתקשה כל הזמן. שלוש שנים של חוסר וודאות, אין לי יום ולא לילה. לא מצליחה למצוא שקט ואין לי מנוחה". אגרנש הודתה לנשיא על הפגישה והנכונות לסייע: "אני תולה בך תקוות, אתה אחראי לגורלו, לא פחות מראש הממשלה. אנחנו מעריכים ומוקירים שמצאת זמן בערב ט' באב, חורבן הבית להפגש ולשמוע את סיפורו של אברה בתקווה שיגיעו בשורות טובות".

אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)

אמנסטי ישראל: מבקרים כל הפרה של זכויות אדם

המשפחה והמטה בירכו את אמנסטי על ההתגייסות למען האזרחים הישראלים המוחזקים על ידי חמאס, גיל נוה, דובר 'אמנסטי ישראל' אמר ל'דבר ראשון': "אמנסטי עובדת על הנושא הרבה זמן. בשל רגישויות רבות לא פרסמנו את הקריאה קודם. המקרה של הישאם ואברה לא שונה ממקרים אחרים, של חוסר צדק כלפי אזרחים."

"בישראל התפלאו על הביקורת שלנו כלפי חמאס", אמר נוה, "אבל זה משום שבחרו להתעלם מביקורות חריפות ביותר שפרסמנו על הארגון בעבר, כמו זו מלפני שבועיים. אמנסטי לא מבקרת על סמך זהויות. אנחנו מבקרים את סין, ארה"ב וכל מקום שיש בו הפרה של זכויות אדם."

המסמך הקורא לאזרחיות ואזרחים להתערב ולדרוש את שחרורם של אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד, פורסם בינתיים בעברית ואנגלית, והתרגום לערבית וצרפתית יצא בקרוב. המסמך פורסם לכל הפעילים של ארגון זכויות האדם, ברחבי העולם כולו.

משפחת אברה ומגיסטו ומפגינים מחוץ לבית ראש הממשלה (צילום: יונתן סינדל).
משפחת אברה ומגיסטו ומפגינים מחוץ לבית ראש הממשלה (צילום: יונתן סינדל).
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!