דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו כדורגל נשים 2017

יורו נשים 2017 / עם השקעה רבת שנים בחינוך לספורט, נבחרת אוסטריה מקווה להפתיע

הנבחרות הצעירות שבאות לפרגן | המאמן שבחר בעבודת שטח חינוכית | הכוכבת שנטשה את נבחרת ארה"ב ושבה הביתה | לנבחרת האוסטרית יש מתכון מנצח ובינתיים זה עובד

אוהדות נבחרת אוסטריה (צילום: AP Photo/Hans Punz)
אוהדות נבחרת אוסטריה (צילום: AP Photo/Hans Punz)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מה שיפה בעיסוק בספורט הוא שתמיד יהיו בו סיפורים שראוי לספר. אחד מהם קורם עור וגידים ממש בימים אלה באליפות אירופה בכדורגל נשים שמתקיימת בהולנד. לשלב חצי הגמר הגיעו המארחת הולנד, נבחרת אנגליה, נבחרת דנמרק שניצחה את האלופה המכהנת גרמניה, ונבחרת אוסטריה שלה זו הופעתה הראשונה אי פעם ואף אחד לא ציפה שתגיע לשלב הנוכחי. כיצד הגיעה הנבחרת שאף אחד לא הכיר להיות חלק מ-4 הגדולות ביבשת? האם זה חד פעמי, או רק שובה של האימפריה, הפעם בכדורגל?

דומיניק טאהלהאמר, האוסטרי בן ה-46 הוא מאמן הנבחרת המקומית והוא גם זה שאחראי לתהליך הצמיחה של כדורגל הנשים במדינה. טאהלהאמר החל את עבודתו בהתאחדות הכדורגל המקומית ב-2011 בתור המנהל של מרכז האימון הלאומי לכדורגל נשים. בימי עבודתו שם יצר, יחד עם שותפים נוספים, תכנית אימון הישגית רב שנתית המעודדת את התפתחות הענף במדינה. מתוך הבנה שעליו להתנסות בהעברת התכנית לדור הצעיר לא רק על דף נייר, דומיניק החל לאמן במקביל את הנבחרת האוסטרית עד גיל 17 ודרך כך לפגוש ולאמן את הכישרונות העולות מכל רחבי המדינה.

שני דברים מרכזיים בולטים שבע שנים אחרי שהתהליך החל:

  1. ההישגים בשטח מראים שהתכנית מצליחה והשמיים הם הגבול. שתי הנבחרות הלאומיות של הצעירות עד גיל 17 ועד גיל 19 העפילו לאליפויות אירופה האחרונות. תוסיפו לכך שבסגל הנוכחי יש ארבע שחקניות שהן תוצרת ישירה של מרכז האימון הלאומי בהובלת טאהלהאמר והצוות ומכאן אפשר נראה שהכל פתוח והאוסטרים יכולים להתחיל לחלום כדורגל. "זה דבר חשוב להצליח לעבוד בתכנית ארוכת שנים. זה דבר מבורך שלא תמיד יודעים להעריך אותו", צוטט המאמן.
  2. דמויות לחיקוי. השחקניות הצעירות במדינה רוצות להיות כמו הכוכבות של הנבחרת, לשחק בבאיירן כמו ויקי, להבקיע בליגה הגרמנית כמו ברגר. לפני המשחק הראשון של שחקניות הנבחרת בטורניר הנוכחי מול שוויץ חיכו להן שחקניות הנבחרות עד גיל 17 ו-19 מחוץ לאצטדיון, עודדו אותן התרגשו בשבילן ויחד איתן. ככה בונים תרבות ספורט חיובית ומשותפת עם אופק וכיוון לשאוף אליו.

נבחרת אוסטריה הגיעה לאליפות אמנם בלי ניסיון במעמדים הגדולים אך מאוד בשלה להצלחות ביחס למצב הקבוצה, מבחינה חברתית וטקטית: כל שחקניות הסגל משחקות בליגה האוסטרית המקומית ובליגה הגרמנית, שנחשבת בעיני רבים לטובה בעולם. תשע שחקניות משחקות בליגה המקומית ו-16 הנוספות הן שחקניות בליגה הגרמנית. ליסה מקס, ווירג'יניה קירשברגר וברברה דאנסט שחתמה הקיץ משחקות בדויאסבורג יחד עם לי פלקון הישראלית.

בנבחרת יש רק שלוש שחקניות מעל גיל 27, אחת מהן היא נינה ברגר, בעלת מספר ההופעות הגדול ביותר בנבחרת הלאומית עם כ-90 הופעות והכובשת המצטיינת עם 33 שערים. נינה בת ה-29, שחקנית קבוצת סנד הגרמנית, היא דוגמת המופת להתפתחות הענף במדינה. "בתור נערה הייתי היחידה ששיחקה עם הבנים כדורגל. העובדה שבבית שלי דיברו הרבה על המשחק גרמה לי להתעניין בו יותר" היא מספרת. ברגר היא מודל עבור השחקניות הצעירות, שביחד מאמינות בהיסטוריה שהן מסוגלות ליצור. בטורניר הנוכחי לברגר יש 2 שערים שהובקעו בניצחונות מול שוויץ ואיסלנד.

במשחק חצי הגמר שיתקיים ביום חמישי מול דנמרק שווה לשים לב לשתי שחקניות נוספות:

שרה סדרזיל – הקשרית ההתקפית המשחקת בקבוצת הכדורגל הגרמנית הוותיקה פוטסדאם. לסדרזיל יש בטורניר שני בישולים ושער אחד. עד גיל 19 היא שיחקה במדי הנבחרת הלאומית של ארצות הברית אך החליטה לבסוף לייצג את ארץ מולדתה.

מנואלה זינצברגר – השוערת של הנבחרת היא הלב הפועם שלה. על אף גילה הצעיר (21) למנואלה יש תפקיד חשוב בהגעתן של האוסטריות לשלב חצי הגמר, תוך שהיא מקרינה ביטחון רב על חברותיה. בדו הקרב פנדלים מול ספרד ברבע הגמר הייתה זו השוערת שעצרה את הבעיטה של סילביה מאסג'ור הספרדייה. זינצברגר משחקת בקבוצת באיירן מינכן.

אז בין אם מסע הקסם באליפות יסתיים עבורן ביום חמישי או לא, נראה שהאוסטריות בכיוון הנכון בדרך להיות אחת מנבחרות הכדורגל נשים הטובות ביבשת. עם הפנים קדימה אציין שהנבחרת האוסטרית ונבחרת ישראל הוגרלו לשחק באותו הבית במוקדמות אליפות העולם, וזו הזדמנות מצויינת בשבילנו לראות אותן מקרוב על המגרש אחרי ההצלחה הגדולה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!