דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

קיצבאות הנכות / מטה מאבק הנכים: ההפגנה הערב תתקיים לפי התכנית למרות הודעת ביטן

יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, פרסם הבוקר הודעה משותפת עם ארגוני נכים שונים כי הגיעו להסכמה ע"פ המתווה שהציג פרופ' שמחון | ביטן תקף את מארגני ההפגנה הערב בטענה שמדובר בהפגנה פוליטית | מארגני ההפגנה: "מדובר במעשה נבזי שממשיך את מדיניות הפרד ומשול של הממשלה"

שלט בהפגנה (צילום: דף הפייסבוק 'מטה מאבק הנכים').
שלט בהפגנה (צילום: דף הפייסבוק 'מטה מאבק הנכים').
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, הודיע הבוקר כי הגיע להסכמה עם ראשי ארגוני הנכים וכי ראש הממשלה הנחה שהצעת החוק הממשלתית תובא בפגרה. ההצעה אותה מקדם ביטן דומה למתווה אליו התייחס פרופ' אבי שמחון בתחילת השבוע, העלאת הקצבה לנכים קשים ל-4,000 שקלים, ולשאר הנכים ל-3,200 שקלים בפעימה ראשונה בשנת 2018, החל מ-2019 העלאה של כל הנכים ל-4,000 שקלים. כך על פי הארגונים אשר תומכים בהצעה.

הארגונים איתם הגיע ביטן להסכמה כוללים את ארגון נכי הפוליו, ארגון איל"ה, עמותת אהבה, עמותת מזור ועמותת תנו יד לחרש. לדברי ראשי הארגונים הללו, "הם תומכים במתווה וזאת לאור העובדה שבפעם הראשונה מאז 2003 יתקיים שינוי משמעותי הכולל העלאה משמעותית בגובה הקצבה, הצמדת הקצבה לשכר המינימום, ושילובם של הנכים בשוק העבודה כאשר קצבתם לא תפגע גם אם ישתכרו שכר חודשי של עד 4200 שקלים. כך שהארגונים לא מקבלים את ההפגנה שצפויה להתקיים הערב".

הודעתו של ביטן מנסה לפגוע בהפגנה שתתקיים בשעה 18:00 היום מול ביתו בראשון לציון, כחלק ממאבק הנכים להעלאת הקצבאות. ח״כ ביטן אמר כי ״מדובר בהפגנה פוליטית לאור העובדה שנושא קצבאות הנכות מקודם באופן רציני על ידי הממשלה בשיתוף עמי ועם הכנסת".

הארגונים שמארגנים את ההפגנה היום, 'מטה מאבק הנכים' ו'נכה לא חצי בן-אדם' תקפו את הארגונים שתומכים בביטן. ממטה מאבק הנכים נמסר כי "ההפגנה היום מתחת לביתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן – מתקיימת כמתוכנן! לפני מספר דקות הובא לידיעתי על ידי התקשורת כי החבורה ההזויה שמייצגת בעיקר את עצמה ומזוהה עם הליכוד ופוקדת חברים, חתמה לדוד ביטן על המתווה שיזכר לדראון עולם. קואליציית ארגוני הנכים מתנגדת מכל וכל למתווה, לחתימה, לספינים, ולכל דבר שהוא לא הדרישה הבסיסית והכה פשוטה: קצבת נכות בגובה שכר מינימום צמודה אליו, לבסיס הקצבה ובפעימה אחת".

הנכים דורשים צדק חברתי (צילום: פלאש 90).
הנכים דורשים צדק חברתי (צילום: פלאש 90).

אלכס פרידמן, מוביל מאבק הנכים ויו"ר ארגון 'נכה לא חצי בן אדם', הגיב להודעה של ח"כ ביטן ואמר כי "מדובר במעשה נבזי שממשיך את מדיניות הפרד ומשול של הממשלה. הארגונים המוזכרים בהודעתו אינם קשורים למאבק, הם לא נאבקו במשך שנתיים ולא ניהלו משא ומתן ישיר עם הממשלה. עצוב לראות שישנם ארגונים המוכנים למכור את ציבור הנכים תמורת פרסום, או אולי משהו נוסף. ארגון 'נכה לא חצי בן אדם' נכח במסיבת העיתונאים של ח"כ ביטן, הוזמן לדבר על ידי עוזרו של ח"כ ביטן ותמך במתווה שהוצג שם. כשהתברר שהמתווה שקרי, פנינו לראש הממשלה וח"כ ביטן בבקשה לקיים פגישה, אך סורבנו פעם אחר פעם. כעת ברור למה."

מסיבת העיתונאים חוצת הסיעות בעניין העלאת קצבת הנכים 22.6.2017 (צילום: פלאש 90)
מסיבת העיתונאים חוצת הסיעות בעניין העלאת קצבת הנכים 22.6.2017 (צילום: פלאש 90)

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!