דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיפה כימיקלים

חיפה כימיקלים / עובדי חיפה כימיקלים מתבצרים במחאה. ניסנקורן: נשבית את הדרום

העובדים מתבצרים במחאה על כוונת ההנהלה לפטר את 800 העובדים בשני המפעלים | יו"ר ההסתדרות: "מצפים מהממשלה ומבעלי החברה למצוא פתרון מיידי" | יו"ר ועד העובדים במפעל הדרומי: "מי שירצה לפנות אותנו, יצטרך לעשות את זה בכוח"

התבצרות עובדי חיפה כימיקלים דרום במפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות).
התבצרות עובדי חיפה כימיקלים דרום במפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע אתמול (רביעי) כי דרום הארץ יושבת ביום שלישי הבא, ה-8.8 במידה ולא יימצא פתרון בסוגיית חיפה כימיקלים ויתקיימו שביתות סולידיות נוספות ברחבי הארץ.

ניסנקורן אמר: ״מספיק עם הסחבת והברברת ודי למופע האיוולת שקשור לטיפול בחיפה כימיקלים. מאות משפחות וכל כלכלת ישראל משלמות על כך מחיר כבד. אני מצפה מהצדדים, בהם נציגי הממשלה ובעלי החברה, למצוא פתרון מיידי. ההסתדרות תושיט יד לכל אפשרות שתציל את פרנסת העובדים. אם לא יימצא פתרון, ביום שלישי תהיה שביתה בכל אזור הדרום ושביתות סולידריות נוספות ברחבי הארץ.״

לאחר שהפגינו וחסמו את הגישה למפעל בבוקר, אתמול בערב הקימו עובדי מפעל חיפה כימיקלים דרום מאהל מחאה בתוך המפעל ומחוצה לו, וחסמו את דרכי הגישה למפעל. מהעובדים נמסר כי הם נערכים להתבצר במקום עד שיימצא פתרון למשבר. יהודה פרץ, יו"ר ועד העובדים אמר אתמול כי: "סגירת חיפה כימיקלים דרום היא סיכול ממוקד של הפריפריה. לא ויתרנו במשך חמישה חודשים ואנו לא מתכוונים לוותר עכשיו. היום המאבק נכנס לשלב חדש ומי שירצה לפנות אותנו, יצטרך לעשות את זה בכוח. לא ניתן להמשיך לשחק על גבנו ולפגוע בפרנסתנו ובעתיד ילדינו. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על הרוח הגבית ועל ניהול המאבק. אנו נחושים וחזקים ולא נצא מכאן עד שיימצא פתרון אמיתי".

גם עובדי חיפה כימיקלים צפון החלו מתבצרים אתמול במפעל. "בארבעים שנה במפעל ראיתי הנהלות באות והולכות".כנראה שגם ג'ולס טראמפ בא לעשות סיבוב וללכת". אומר אלי אלבז יו"ר הוועד. חיפה כימיקלים- זה אנחנו. אין כל סיבה שההישגים אליהם הובלנו את המפעל יפסקו". מוועד העובדים נמסר כי הוא קורא להנהלה להתעשת ולאמץ את אחת החלופות המוצעות לה שאינה כרוכה בפגיעה באלפי משקי בית.

"אנחנו על סף ייאוש" אמר אופיר וייטר, עובד המפעל הדרומי לעיתון "הצבי"המתפרסם בערד. "אנחנו כבר 4 חודשים לא עובדים, המשכורות ירדו ואנחנו לא רואים איך אנחנו נסתדר. חלק גדול מהעובדים התחייבו לקניית בית, חלקם מפרנסים יחידים. עוד מעט הילדים חוזרים לבית הספר ואני לא יודע איך אני קונה להם ציוד".

התבצרות עובדי חיפה כימיקלים דרום במפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות).
התבצרות עובדי חיפה כימיקלים דרום במפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות).
התבצרות עובדי חיפה כימיקלים דרום במפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות).
התבצרות עובדי חיפה כימיקלים דרום במפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות).

"הורידו את המשמרת השלישית ועכשיו מחלקים את המשמרות ל-12 שעות. לא יודע אפילו אם ישלמו לנו עליהם. אנחנו לא מתכוונים לזוז מכאן. אני עובד כבר 11 שנים. עכשיו בגיל 40 , להתחיל הכל מחדש, זה הבית שלי ושל עוד הרבה אנשים כאן", אומר אופיר וייטר וממשיך: "המפעל הזה מפרנס המון משפחות בכבוד. אנחנו על סף ייאוש ומוכנים לעשות הכל על מנת למנוע את הגזירה הזו. יש לנו וועד ואנחנו אחריו".

מה ההרגשה הפנימית שלך? עד לאן זה יגיע?

"אנחנו מגיעים לאיזה פתרון וכולם באופוריה ואז זה מתהפך ואנחנו נופלים יחד עם זה. כל יום זה מגיע למקום אחר. העובדים ממש מיואשים, תשלומים התחילו לחזור להם וישנה תחושה של אל חזור. אנחנו נעבור את הקו האחרון ואז ניכנס לחובות שלא נוכל לשלם אותם. אנחנו לא מרוויחים סכומים אסטרונומיים. יש כאן עובדים שמרוויחים בין 5,000 ל- 7,000 שקל למשפחה".

סייע בהכנת הידיעה: ירון רבינוביץ', עורך עיתון הצבי בערד

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!