דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / דרום אפריקה: שני הרוגים מדוחק בכניסה למשחק כדורגל

זהו האסון השלישי שקורה במפגש בין שתי הקבוצות הגדולות והאהובות, הקייזר צ'יפס והאורלנדו פאירטס | ביקורת על הנהלת הקבוצות שהמשיכה במשחק למרות האירוע

אצטדיון FNB סוקר סיטי (צילום: shanediaz120/ פליקר)
אצטדיון FNB סוקר סיטי (צילום: shanediaz120/ פליקר)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שני אנשים מתו בכניסה למגרש הכדורגל בתחילת משחק הכנה של שני קבוצות הצמרת בדרום אפריקה, הקייזר צ'יפס והאורלנדו פאירטס במוצאי שבת. לפי המשטרה המקומית 90 אלף אוהדים הבטיחו את מקומם למשחק המסקרן לדרבי של סוואטו ,בין שני הקבוצות הגדולות והאהובות בדרום אפריקה באצטדיון FNB (סוקר סיטי) ביוהנסבורג, שאירח בשנת 2010 את גמר המונדיאל בין ספרד להולנד.

לפי דיווחים מקומיים האסון ככל הנראה התרחש בכניסה למגרש הביתי של קייזר צ'יפס. דוברת המשטרה לוריאן ואן אמריק אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP  כי היא "יכולה לאשר את מותם של שני אנשים", והוסיפה שעוד מספר אנשים נפצעו "כאשר מספר גדול של אנשים ניסו להיכנס לאצטדיון". כעת מדובר על לפחות 16 פצועים שאחד מהם במצב קשה.

הכרטיסים למשחק המסקרן נמכרו לגמרי כשבועיים מראש, האצטדיון הגדול בדרום אפריקה יכול להכיל עד 94 אלף אוהדים והכל היה מוכן לחגיגה הגדולה. בחקירה שנפתחה בנוגע לנסיבות האירוע, אחת הסברות המרכזיות היא שנוצר עומס גדול בכניסה למגרש בגלל מכירת כרטיסים מזויפת בקנה מידה משמעותי.

האסון התרחש בדקות הראשונות של המשחק ובמקביל לטיפול באוהדים הפצועים, החליטו מארגני המשחק להמשיכו כרגיל עד סופו. החלטה זו עוררה ביקורת גדולה כלפי הקבוצות שהתעלמו מגודל האסון שקרה במקביל לאירועים בכר הדשא. דני ג'ורדון נשיא התאחדות הכדורגל בדרום אפריקה יצא בהצרה רשמית "אנחנו מביעים צער עמוק על הטרגדיה, משחק כדורגל אמור להיות מקום של בידור. זה מאוד מצער מה שקרה באצטדיון FNB". גם הקבוצות יצאו בהצהרה רשמית לאחר המשחק, קייזר צייפס פרסמו באתר המועדון " אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחות, החברים והאהובים של שני התומכים שאבדו את חייהם באצטדיון היום".

זאת לא הפעם הראשונה שמתרחש אסון כבד במשחק בין שני הקבוצות. ב-13 ביוני 1991, במהלך משחק ידידות בין השתיים פסל השופט שער מכריע, דבר שעורר אלימות בין הצופים ביציעים שהוביל למותם של 42 איש. במהלך אפריל 2001 כ-30 אלף אוהדים שהגיע לצפות במשחק וניסו להיכנס למגרש יצרו עומס ענק במהלכו נמחצו 43 בני אדם וכ-250 נפצעו. גם אז נאמר שהעומס  נוצר בגלל מכירת כרטיסים מזויפת ולחץ אדיר להיכנס למשחק כאשר הוא כבר החל. באותה השנה נשיא דרום אפריקה החליט על פתיחת ועדת חקירה ממשלתית ,שנפתחה כשלוש חודשים אחרי האסון. אבל ככל הנראה יש עדיין הרבה דברים שלא השתנו

חגיגות השחקנים של קייזר צ’ייפס בסוף המשחק שלא מודעים לאסון שקרה בתחילתו

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!