דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ישראליפט

הסכם קיבוצי / שנה לאחר שהתאגדו: הסכם קיבוצי ראשון בחברת ישראליפט

מענקי וותק, קרן השתלמות תוספות שכר, מענק חתימה ועוד: הסכם קיבוצי ראשון ל-250 עובדי החברה המייצרת מעליות | יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד: "מקווים שההסכם יקדם את ענף התקנת המעליות הצומח"

מעלית בניין. עובד ניקיון נפל לפיר מעלית ונותר משותק בחלק גופו התחתון (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
מעלית בניין. עובד ניקיון נפל לפיר מעלית ונותר משותק בחלק גופו התחתון (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

 ההסתדרות במרחב אשדוד, ועד העובדים בישראליפט והנהלת החברה חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי ראשון בתולדותיה, אשר יחול על כ-250 עובדים שהחלו את התאגדותם בהסתדרות לפני כשנה. ישראליפט הינה חברה העוסקת בהתקנת מעליות, תיקונן ואחזקתן בכל רחבי הארץ. החברה בבעלות תאגיד KONE מפינלנד, המייצר את המעליות עצמן.

החתימה על ההסכם נערכה בין יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב ומנכ"ל ישראליפט גיא קבילי. כמו כן השתתפו במעמד החתימה נציגי הוועד היו"ר מוטי מוסאי, ארז חן ורועי שוקר. לצדם לקחו חלק גם מזכירי האגף לאיגוד מקצועי במרחב עו"ד שמעון קדוש ועו"ד קרן דברא אשר מלווים את התאגדות העובדים באופן שוטף.

יו"ר ועד ישראליפט, מוטי מוסאי: "אנו מסכמים תהליך מורכב וממושך, שבסופו הגענו להסכמות משמעותיות אשר מיטיבות עם עובדי החברה ומתגמלות אותם על עבודתם הקשה והמאומצת. אני מודה לאנשי ההסתדרות על התמיכה הרבה ומאחל לנו ולאנשי ההנהלה לפתוח דף חדש ולהמשיך לעבוד בשיתוף פעולה פורה".

ההסכם, שתוקפו למשך ארבע שנים, כולל מנגנון להעלאת שכר לעובדים הקבועים, שתתבצע בארבע פעימות לאורך שנות ההסכם. לצד זאת הוא כולל פתיחת קרן השתלמות לעובדים קבועים ובעלי ותק העולה על ארבע שנים.

בנוסף, כולל הסכם מענק חתימה מיוחד בגובה של למעלה מ-800 שקל, וכן הסכמה על מענק עתידי נוסף במידה שהחברה תעמוד ביעדים. בנוסף לכך נקבעה חלוקת מענקים בגובה של 4,000 שקל לעובדים שישלימו 20 שנות עבודה ומענק בגובה 10,000 שקל שישולם לכל עובד בעת שישלים 30 שנות עבודה וכן בכל השלמת עשור נוספת במפעל.

עוד סוכם כי החל מהשנה הרביעית להסכם העובדים הקבועים יהיו זכאים להשתתפות במימון ביטוח בריאות מצד החברה.

ההסכם כולל מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, אשר מעניק להסתדרות במרחב ולוועד העובדים משקל בכל הנוגע להחלטות על סיום העסקתם של עובדים בחברה.

 

יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב, מסר: "בתום מו"מ חיובי שנמשך כשנה הצלחנו להגיע להסכמות אשר יסדירו את תנאי ההעסקה בחברה וישפרו באופן מיידי את תנאי העבודה בה. אנו מקווים שההסכם יקדם את ענף התקנת המעליות הצומח היות שמחד הוא מעניק מענה הולם לתנאי השכר של הטכנאים והעובדים הכלליים ומאידך בפן האירגוני  מעניק הגנה מפיטורים וביטחון תעסוקתי. אני מודה להנהלת המפעל על שיתוף הפעולה, לנציגי הוועד על הנחישות ולעובדי המרחב והגורמים המקצועיים על העמל הרב שהניב לנו תוצאות יפות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!