דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו כדורגל נשים 2017

יורו נשים / "אתה חושב שאתה מכיר את כדורגל הנשים?" גמר יורו 2017 בפתח

לאחר שהפתיעו את עצמן ואת העולם, כנגד כל הסיכויים, הערב (א') יפגשו נבחרות הולנד ודנמרק לגמר הגדול של אליפות אירופה בכדורגל נשים | זאת הזדמנות מצויינת לציין כמה נקודות חשובות על הטורניר המעולה שהיה לנו, רגע לפני ההכרעה

נבחרות הולנד ודנמרק חוגגות את העלייה לגמר יורו 2017 (צילומים: איי פי / AP Photo).
נבחרות הולנד ודנמרק חוגגות את העלייה לגמר יורו 2017 (צילומים: איי פי / AP Photo).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרות הולנד ודנמרק יפגשו היום (ראשון) בשעה 18:00 לגמר הגדול של טורניר אליפות אירופה. הגעתן של שתי הנבחרות הנפלאות הללו לגמר היא הפתעה גדולה. לפני תחילת הטורניר אף אחד לא ציפה שהן אלו שיעפילו לגמר הגדול, אך שתי הנבחרות שהיו גם באותו הבית בשלב המוקדם, ידעו להתעלות על הקשיים ולהשתפר ככל שהאליפות התקדמה וכעת צפוי להן משחק גמר מרגש באצטדיון אנסחדה, שבסופו אחת מהן תהיה אלופת אירופה החדשה.

חמש נקודות חשובות לקראת הגמר הגדול:

  1. נבחרת הולנד הציגה לאורך כל הטורניר שחקניות מעולות, אנרגיות נהדרות, רוח לחימה ומשחק יפה ואסטתי. מי שבלטה מעל כולן הייתה שחקנית הנבחרת ג'יקי גרונין קשרית אחורית מושלמת. כבר מהמשחק הראשון היא הייתה המנוע של הנבחרת, היא רצה ללא הפסקה חוטפת כדורים ומשחררת מסירות מדויקות קדימה שמניעות את ההתקפה. גרונין בת ה-22 היא שחקנית קבוצת הצמרת פרנקפורט בליגה הגרמנית וללא ספק תעבור בשנה-שנתיים הקרובות לאחת הקבוצות הגדולות של כדורגל הנשים באירופה. אחד הדברים הבולטים היא היכולת שלה להיכנס למאבקים פיזים וכמעט תמיד לנצח בהם. ג'יקי הייתה בצעירותה אלופת הולנד בג'ודו כאשר כבר בגיל 12 היא זכתה באליפות הולנד עד גיל 15. ג'יקי המשיכה לעסוק במקביל בשני ענפי הספורט ואפילו זכתה בגיל 15 במדלית הארד באליפות אירופה לנערות עד גיל 17. הילדה הקשוחה תמיד אהבה להתחרות בבנות גדולות ממנה ועדיין הצליחה להגיע להשגים יוצאי דופן. בגיל 17 החליטה לפרוש מעולם הג'ודו אחרי זכייה באליפות הולנד עד גיל 20  ולהתמקד בעולם הכדורגל, שכעת נהנה מהקשיחות יוצאת הדופן שלה ומדיוק נהדר, אולי בדרך לתואר ראשון של נבחרת הולנד.

ג’יקי בת ה- 12 משחקת מול בנים גדולים ממנה:

  1. בשנת 1989 זכתה נבחרת גרמניה לראשונה בתולדותיה בתואר אלופת אירופה בכדורגל נשים. אז התחיל השלטון המדהים של גרמניה שזכתה ב-8 מתוך 9 אליפויות אירופה האחרונות. אבל ברבע הגמר שלטון 22 השנים של גרמניה הסתיים עם ניצחון אדיר של "הלוחמות הויקינגיות" מדנמרק. ב-89 כאשר נבחרת גרמניה זכתה באליפות, החליטה ההתאחדות הגרמנית לפנק את השחקניות ולרכוש להן במתנה סט כוסות סיני. למרות שבאותה התקופה זאת הייתה מחווה יפה כי עד אז האלופות לא קיבלו מתנות או בונוסים, כיום זה נחשב לסיפור מוזר ומשעשע. כעת כל נבחרת מקבלת בונוסים גבוהים, לדוגמה, לנבחרת גרמניה הובטח בונוס של 85,410 דולר לכל שחקנית אם הן היו זוכות במונדיאל 2011.
  1. במונדיאל האחרון שהתקיים ב-2015 בקנדה נכחו 1.4 מיליון צופים במגרשי הכדורגל. 327.8 מיליון צפיות נרשמו ברחבי העולם במשחקים, זוהי גדילה של 100 מיליון צופים תוך 8 שנים בלבד. באופ"א יש 1,270,481 שחקניות כדורגל. בשנת 2000 היו חצי מיליון בלבד. פיפ"א החליטה לצאת בתוכנית גרנדיוזית להגדל כמות הנשים שמשחקות כדורגל (לא באופן מקצועני) ל-60 מיליון עד 2026. זה אולי רק נראה רחוק ובלתי אפשרי, אבל כמות התקציבים, החשיפה וההשקעה של אופ"א ופיפ"א בהחלט מובילות להשגת המטרה. אליפות אירופה מוצלחת היא אחת הדרכים המשמעותיות להפוך את הכדורגל לנגיש יותר לנערות וילדות ברחבי אירופה והעולם.
  2. באליפות הנוכחית רק שש מתוך 16 הנבחרות בחרו שאישה תאמן אותן במהלך אליפות אירופה. אלו היו נבחרות גרמניה,שבדיה, הולנד, סקוטלנד, רוסיה ושוויץ שבחרו לתת את המשוכות למאמנות וזהו אחוז קטן מדי בטורניר של נשים. האם אין מספיק מאמנות טובות בעולם שיובילו את הנבחרות הלאומיות באירופה? בברזיל, בארה"ב ויפן שלוש מהנבחרות הטובות בעולם לצד האירופאיות חושבות אחרת ולשלושתן ישנה מאמנת מקומית שמובילה ומנווטת את הנבחרת. מאז שנת 2001 ב-16 השנים האחרונות, רק פעם אחת מתוך 12 הטורנירים שהתקיימו אליפות אירופה, מונדיאל ואולימפיאדה זכה מאמן גבר ולא אישה. בכל 11 הפעמים האחרות כאשר נבחרות גרמניה וארה"ב זכו בטורניר, הן עשו זאת בהובלה של אחת מהמאמנות שלהן, המקרה היוצא דופן היה ב-2011 כאשר יפן זכתה במונדיאל שהתקיים בגרמניה עם המאמן נוריו סאסקי שעם עזיבתו את הנבחרת ב-2016 , גם כן הוחלף במאמנת אסאקו טאקאקורה. כעת נשאר לנו לראות האם סרינה ויגמאן מאמנת נבחרת הולנד תמשיך את המסורת בדרך לעוד שינוי תודעתי אצל מקבלי ההחלטות בכדורגל הנשים באירופה.
  3. בסרטון מצויין ששחררה התאחדות הכדורגל אופ"א דרך פרויקט הדגל של כדורגל הנשים באירופה WePlayStrong שואלות בתחילת הסרטון השחקניות פראן קירבי (אנגליה וצ'לסי) "אתה חושב שאתה מכיר את כדורגל הנשים?" וג'יקי גרוניגן (הולנד ופרנקפורט) מוסיפה "זה הזמן לחשוב שוב!" לאחר מכן הופיעו מבחר קטעים ומהלכים מאליפות אירופה לנשים כולל חגיגות הקהלים ההולנדים והאיסלנדים הבלתי נשכחות. בסיום הסרטון ג'יקי גרוניגן שואלת אולי את השאלה החשובה ביותר "ומה אתה חושב עלינו עכשיו?"

מי שראה ועקב באמת אחרי הטורניר יודע את מה שאחרים עדיין לא מבינים. כדורגל הנשים התקדם בצורה מדהימה בשנים האחרונות וכיום הוא ספורט מרתק שמביא את הסיפורים המעניינים, השערים היפים, הטקטיקה הגבוהה, התשוקה, המאבקים החברתיים, הדרמה ובעיקר את הרצון תמיד להיות טוב יותר ולהשתפר, דבר שהופך אותו לספורט מעניין לצפייה ומרגש. ומי שעוד לא עוקב או עוקבת – הגיע הזמן להצטרף.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!