דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט עולמי

אליפות העולם באתלטיקה 2017 / יבלוט בהעדרו - יוסיין בולט הגיע שלישי בריצת 100 מ' שהפכה אותו לאגדה

היתה זו ריצת הפרידה של בולט מהמסלול, והאכזבה היתה רבה | למקום הראשון הגיע האמריקאי ג'סטין גאטלין, ולמקום השני האמריקאי כריס קולמן | לבולט עוד הזדמנות לנקום באמריקאים כשישתתף עם נבחרת ג'מייקה במירוץ השליחים

אוסיין בולט מנופף לקהל לאחר הזכייה במדית ארד בריצת ל-100 מטר באליפות העולם באתליטיקה בולנדון (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
אוסיין בולט מנופף לקהל לאחר הזכייה במדית ארד בריצת ל-100 מטר באליפות העולם באתליטיקה בולנדון (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אגדת הריצה יוסיין בולט נפרד מהמסלול בפעם האחרונה בריצת ה-100 מ' ומסיים שלישי.

אחת הדרמות הגדולות ביותר התרחשה אמש (מוצ"ש) בגמר ה-100 מ' באליפות העולם באתלטיקה, האצן הטוב בהיסטוריה יוסיין בולט, הגיע לאליפות העולם בלונדון כדי להיפרד מהמסלול שהפך אותו לאגדה. בולט הגיע לא בשיאו והעפיל לגמר רק מהמקום השני, אחרי כריס קולמן האמריקאי הצעיר. בגמר, בולט ידע שהוא צריך להתעלות על כושרו ולשחזר את ימיו הגדולים כדי לזכות בזהב ה-12 בקריירה שלו.

אחרי הצגת הרצים המרגשת, בולט זינק מהמסלול השלישי וכמו תמיד פיגר מאחור ב-50 המטרים הראשונים, כאשר כריס קולמן האמריקאי שועט בראש, במטרים האחרונים סגר בולט על קולמן. משום מקום הגיח ג'סטין גאטלין, האמריקאי הוותיק והידוע לשמצה, שסיים ראשון כשעצר את השעון על 9.92 שניות. אחריו סיים קולמן האמריקאי המבטיח עם 9.94 שניות ושלישי סיים בולט עם 9.95 שניות.

בסיום, אלוף העולם החדש כרע ברך השתחווה לבולט, יריבו המר והאצן הטוב בהיסטוריה.

זהו הפסדו הראשון של בולט בריצת 100 מ', והוא נפרד מהמסלול בפעם הראשונה כשמדליית הארד על צווארו, לאחר שהשיג 11 פעמים את הזהב מברלין 2009 עד בייג'ין 2015. למרות ההפסד המהדהד, הג'מייקני גרף את כל מחיאות הכפיים של הקהל שאוהב אותו כל כך ולא אפשר לו לרדת מהמסלול.

גאטלין בן ה-35, שהפתיע את כולם עם ניצחונו הראשון מאז 2005 בגמר אלופות העולם בהלסינקי, זכה לשריקות בוז רמות מהקהל בלונדון, בשל העובדה שהושעה בעבר ל-8 שנים (בפועל רק 4) בעקבות נטילת חומרים אסורים. האמריקאי הידוע בתור מספר 2 הנצחי של מסלול הריצה בעידן בולט, הצליח להדהים את כל העולם ולקלקל לבולט מסיבת הפרידה.

בולט, שיחכה ליום שבת הבא, שם ינסה לנקום באמריקאים ולזכות בזהב עם נבחרת ג'מייקה בשליחים 4X100, בריצה האחרונה בהחלט שלו, אמר בסיום: "אני עצוב שלא יכולתי לנצח. התמיכה של הקהל הייתה יוצאת מן הכלל. הם עמדו מאחוריי ודחפו אותי ואני מעריך את זה מאוד". בולט גם התייחס לגאטלין ואמר: "הוא יריב נהדר. אתה תמיד צריך להיות בשיא שלך נגדו. אני מעריך מאוד את התחרות נגדו וחושב שהוא אדם טוב".

גאטלין התייחס לניצחונו לפרידה מבולט: "זה היה המירוץ האחרון שלו. היו לי ניצחונות והפסדים לאורך השנים, וזה מעמד מדהים. אנחנו יריבים על המסלול, אבל בחימום אנחנו צוחקים ונהנים. הדבר הראשון שבולט עשה היה לברך אותי ולומר לי שהבוז לא הגיע לי. הוא נותן לי השראה".

 

פראח קרוב לדאבל

בריצת ה-10,000 לא נרשמה הפתעה. מו פראח האגדי, זכה שוב בזהב כשהוא עושה זאת באופן מרשים עם תוצאת השנה בעולם – 26:49.51 דקות. האצן הבריטי הנהדר עשה צעד משמעותי לעבר דאבל חמישי ברציפות, מול הקהל הביתי האוהד.

במהלך רוב הריצה הבריטי נשאר בסביבות המקום השישי כשהוא מחכה לקילומטר האחרון כדי לפרוץ קדימה. הקנייתי פול טאנוי לא נתן לו לברוח, והאיץ מאוד את דפיקות הלב שלו. בסיבוב האחרון פראח אפילו מעד קלות, אבל הפגין רמה אחת מעל כל שאר הרצים, וסיים ראשון לכל תשואות הקהל המקומי באיצטדיון האולימפי בלונדון. במקום השני סיים ג'ושוע קיפרוי צ'פטגיי מאוגנדה שעשה פיניש נהדר ועצר את השעון על 26:49.94 דקות ואחריו פול טאנוי מקניה שקטף את הארד וסיים בזמן של 26:50.60 דקות. פראח שעבורו זו האליפות האחרונה בקריירה לפני שהוא עתיד לעבור לנסות את מזלו בריצת המרתון, ינסה לזכות בדאבל החמישי שלו כשיתחרה במרחק ל-5,000 מטרים ובכך לרשום פרק נוסף בהיסטוריה של האתלטיקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!