דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו נשים 2017 / יש אלופה: נבחרת הולנד זוכה בגביע לאחר נצחון 4:2 על דנמרק

מול אצטדיון מלא סיפקו שתי הנבחרות תצוגה מרשימה של כדורגל, אך בסוף משחק סוער הניפה קפטנית הולנד סרידה ספיצ' את הגביע | המצטיינות, המרגשות והיתרון הביתי: כל הניתוחים והפרשנויות למשחק הגביע

שחקניות נבחרת הולנד מניפות את גביע אליפות אירופה לנשים בכדורגל (AP Photo/Patrick Post)
שחקניות נבחרת הולנד מניפות את גביע אליפות אירופה לנשים בכדורגל (AP Photo/Patrick Post)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שניצחה את נבחרת דנמרק בתוצאה של 4-2, הוכתרה הולנד לאלופת אירופה בכדורגל נשים. שתי הנבחרות, שהציגו לאורך הטורניר כולו תצוגה מרשימה של כדורגל, נפגשו לגמר גביע אירופה שהתקיים באנסחדה, אצטדיונה הביתי של קבוצת טוונטה. הגמר התקיים לעיני 28,300 איש, שיא קהל בטורניר ואצטדיון כמעט מלא.

הולנד המקומית, בהובלת המאמנת סרינה וויגמן לה זו הופעה ראשונה בטורניר גדול, הגיעה בפעם הראשונה בהיסטוריה למעמד הגמר וזאת לאחר שניצחה בעזרת תצוגת משחק קבוצתית ומהנה לעין בכל חמשת משחקיה עד כה. גם בעבור נבחרת דנמרק, בהובלת המאמן נילס נילסן, זוהי פעם ראשונה בגמר. בדרכן לגמר ניצחו הדניות בצורה משכנעת את נבחרת גרמניה אלופת אירופה ב-22 השנים האחרונות. ההפסד היחידי שלהן באליפות היה להולנדיות בשלב הבתים אז המשחק הסתיים 1-0.

הדניות פתחו כרגיל עם פרילי הארדר  שחיפשה וגם מצאה את שערה הראשון בטורניר, נדיה נאדים בהתקפה ועם סטינה פטרסון בשער, ועוד שני חילופים בהשוואה למשחק חצי הגמר מול אוסטריה כאשר סופי פדרסון בקישור וסיסיל סנדווי בהגנה הצטרפו ל-11 שחקניות ההרכב הראשון.

ההולנדיות לעומתן עלו עם אותו ההרכב שניצח את אנגליה,עם ואן דה סנדן מידאמה ומרטנס בהתקפה גרונין אשפית המסירות בקישור ועם ההגנה הקשוחה בראשות ואן דאר גראט ודקר.

משחק האליפות בין דנמרק להולנד (צילום: AP Photo/Patrick Post).
משחק האליפות בין דנמרק להולנד (צילום: AP Photo/Patrick Post).

המשחק:

זו הייתה מחצית ראשונה מושלמת שהחלה בדקה השישית עם הכשלה של הבלמת ואן אס בתוך הרחבה במאבק על כדור תועה בהתקפה הראשונה שלהן במשחק. נדיה נאדים בעטה  את הפנדל בצורה מדויקת לצד שמאל גבוה והכניעה את את ואן ואנדל השוערת 1-0 לדנמרק.

השחקניות בלבן לא הספיקו להתרגל ליתרון והתוצאה כבר נהייתה 1-1, אחרי שליחת כדור מעולה של ג'קי גרונן, אחת מתגליות הטורניר, שהגיעה לואן דה סנדן. במבצע אופייני בצד ימין עברה סנדן את המגנה השמאלית סאנדווי ומצאה את מדיימה באמצע הרחבה. היא בעטה כדור מכל הלב שעבר את פטרסון השוערת  ונכנס לרשת. תיקו 1-1.

מכאן נמשך המשחק בקצב גבוה, כשההגנה הדנית מתקשה לכסות את שחקניות ההתקפה ההולנדיות, שפרצו קדימה. אחת מאותן התקפות הסתיימה בבעיטה שטוחה וחדה של לייקה מרטנס, שחקנית ברצלונה, מקצה רחבת ה-16 אחרי מסירה של ואן לונטרן. המבצע האישי של מרטנס ,שזכתה בתואר השחקנית של הטורניר, יוצר מהפך במשחק 2-1 להולנדיות. מרטנס עם גול שלישי באליפות.

דקה אחר כך הצלה נהדרת של ואן ואנדל לאחר מפגש אחת על אחת מול נאדים מונע מהבלגיות להשוות, אך למזלה של החלוצה הפספוס נשכח כי בדקה ה-33 הפינג פונג ממשיך. פרנילי הארדר החלוצה בלבן מבקיעה את אחד מהשערים היפים בטורניר. הארדר קיבלה כדור קו מדויק מקילדאמוס שבכניסה נהדרת מצד ימין אל  מרכז הרחבה הרחבה  בועטת חזק לצד ימין של ואן ונדל ומבקיעה את השער הראשון שלה בטורניר, ועוד איזה שער. תיקו 2-2.

המחצית מסתיימת ב2-2 מרתק, תוצאה המשקפת היטב את יחסי הכוחות על המגרש.

עם תום הפסקת המחצית המשחק חזר לקצב גבוה וכבר בהתקפה הראשונה במחצית השנייה נכבש השער השלישי לטובת ההולנדיות. קפטנית הנבחרת סרידה ספיצ' בעטה כדור חופשי שטוח לצד ימין ולשוערת הדנית נותר רק לנופף לו בשלום בדרכו לשער. 3-2 להולנדיות.

בדקה ה-63 הצלת המשחק: עצירה מעולה של פטרסון אחרי בעיטה מהאוויר של מדיימה מ-4 מטר שהיא הודפת בגופה, האם הדניות יחזרו למשחק?

ב25 דקות הראשונות של המחצית ההולנדיות לוחצות על דוושת הגז, מחפשות את הגול הרביעי בזמן שהדניות של נילס נילסון איבדו כיוון. כניסתן של כריסטיאנסן ותורגסן בדנמרק עוד ניסתה להפיח רוח חיים חדשה ויצרה 2-3 בעיטות לכיונה של ואן ונדל ללא איום ממשי.

בדקה ה-87 אקורד סיום של האליפות בא מכיונה של הקפטנית ספיצ' עם מסירה מדויקת למדיימה, השאירה אותה מול שחקנית הגנה אחת בלבד וכל מה שנותר לשחקניתה של קבוצת הוא לבצע הטייה ולבעוט בעיטה חזקה שתכניע את השוערת ותחל את חגיגות הזכייה. 4-2 לטובת הולנד ויש לנו אלופת אירופה חדשה.

כמה נקודות לסיכום המשחק:

  • 90 דקות של אקשן–  היה קצב משחק נהדר, המון התרחשויות ליד הרחבות, המון רגש ורצון לנצח בכל דקה ודקה, כל קבוצה סיימה את המשחק עם 350 מסירות וגם עם שיויון באחזקה בכדור. מה שניצח זה מרכז השדה והדיוק מול השער.  תענוג.
  • הקהל ההולנדי-  תעודה של כבוד מוענקת לקהל בכתום אשר מילא את האצטדיון המקומי והיה ערני לכל התרחשות שקרתה על המגרש, וכיבד כל אחת מהשחקניות במשחק היום ולאורך כל הטורניר
  • הלוחמות מדנמרק בראשות נדיה נדים ופירליני הארדר  שהשתפרו ממשחק למשחק, הן אלו האחראיות  לכך שהיו מרחק רק של 90 דקות מזכייה באליפות אירופה בטורניר שרק ייחלו להעפיל לשלב רבע הגמר ובו הפסידו פעמיים בלבד לאותה נבחרת
  • שחקנית המאני טיים הדגולה- ויויאן מדיימה בת ה-21 הוכיחה לכולם שהיא ראויה לשחק במועדונים בגדולים עם ארבעה שערים בשלב הנוקאוט. שחקנית באיירן מינכן עוד תגיע רחוק.
  •  הקשרית ההולנדית  סרידה ספיצ' שחקנית קבוצת טוונטה, ניצלה לטובתה את העובדה שהגמר התקיים במגרשה הביתי. לראייה הבישול  המדויק למדיימה בגול האחרון והבעיטה החופשית הנפלאה. בנוסף ספיצ' הראתה רגש מהו כאשר הזמינה הקפטנית אתמנדי ואן דה בארג הקפטנית של הנבחרת במונדיאל האחרון להניף יחד את הגביע בטקס.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!