דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטלוויזיה החינוכית

הטלוויזיה החינוכית / עובדי ה'חינוכית' מחו, והתאגיד הפסיק את שידוריה בערוץ 11

"זוהי פנייה להנהלת 'כאן' בבקשה להגיע להסכם על שידורי החינוכית בערוץ זה", נכתב בשקופית מחאה שהעלו העובדים בשישי האחרון, לאחר קיצוץ חד-צדדי בשידוריהם | 'כאן': "פגיעה מכוונת בציבור הצופים"

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור כאן ומנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. צילום: יונתן זינדל  פלאש 90
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור כאן ומנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

החרפה בסכסוך בין עובדי הטלוויזיה החינוכית לתאגיד השידור הציבורי: תאגיד השידור הציבורי 'כאן' הודיע כי לא ישדר עוד את שידורי הטלוויזיה החינוכית. זאת, לאחר שבשישי האחרון העלו עובדי החינוכית שקופית מחאה בערוץ 11, שקראה להנהלת 'כאן' להגיע להסכם על שידורי החינוכית בערוץ. ברקע עומד מאבקם של עובדי החינוכית לוודאות בנוגע לעתידם ולדרישתם למנוע את סגירתה באוגוסט 2018, כפי שנקבע בחוק השידור הציבורי. בנוסף דורשים העובדים למנות מנכ"ל לתחנה במקומו של המנכ"ל הנוכחי אלדד קובלנץ, המשמש גם כמנכ"ל התאגיד. נסיונות ההסתדרות ועובדי החינוכית להגיע להסדר עם האוצר והתאגיד לא נענו עד כה.

שקופית מחאה (ועד עובדי החינוכית).
שקופית מחאה (ועד עובדי החינוכית).

שידורי החינוכית בערוץ 11 החדש החלו לפני כחודשיים, ללא הסכם מסודר בין הגופים ובהיעדר ודאות של העובדים לגבי עתידם. למרות זאת נענו עובדי החינוכית לבקשת 'כאן' לשדר מדי יום חמש שעות בערוץ 11 החדש, ועוד 8.5 שעות בימי שישי – מהבוקר עד הצהריים. לאחר תחילת השידורים ביקש 'כאן' מהחינוכית לשלב במהלך השידורים בשישי שבעה מבזקי חדשות, בכל שעה עגולה. עובדי החינוכית נענו לבקשה זו, אולם התנו את הסכמתם בשידור שבעה 'קדימונים'  לשידורי החינוכית ב'כאן'. בתגובה הודיעה להם הנהלת 'כאן' באופן חד צדדי כי היא מקצרת כארבע שעות משידוריהם בשישי האחרון.

בשעה 12:00 כשהוחזר להם השידור – העלו עובדי החינוכית על מסך שקופית ובה נכתב "צופים יקרים, זוהי פנייה להנהלת 'כאן' בבקשה להגיע להסכם על שידורי החינוכית בערוץ זה. אל תסגרו את החינוכית". שקופית זו נותרה על המסך דקות בודדות בלבד ולאחריה נטל התאגיד חזרה את השידור. "מעבר לעובדה שמדובר בהפרת הסכמות מדובר בלא פחות מחבלה זדונית בשידור ופגיעה מכוונת בציבור הצופים. אי לכך נאלץ להפסיק את שידורי החינוכית בכאן 11" נכתב במכתב תגובה ששלחה הנהלת התאגיד לוועד עובדי הטלוויזיה החינוכית.

חלק מרכזי במאבק בין 'כאן' והחינוכית נובע מכך שלשני הגופים יש מנכ"ל שותף – אלדד קובלנץ, המשמש כמנכ"ל החינוכית ומנכ"ל התאגיד. עובדי החינוכית רואים בכך דוגמה מובהקת לניגוד העניינים שבו שרוי קובלנץ בשני תפקידיו. לאחרונה פנו העובדים לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה למינוי מנכ"ל במשרה מלאה לתחנה. בנוסף הורה ועד העובדים שלא לשתף פעולה עם קובלנץ ואנשיו הנושאים בתפקידים כפולים בחינוכית ובתאגיד.

חוק השידור הציבורי קובע כי התחנה, הפועלת כיום כיחידת סמך של משרד החינוך, תיסגר שנה ושלושה חודשים אחרי עליית תאגיד השידור הציבורי לשידור, ובמקומה יחל התאגיד עצמו להפעיל ערוץ לילדים ונוער, בו ישודרו תכנים שיופקו, או יוזמנו על ידיו, עבור משרד החינוך. עד כה הקצה תאגיד כאן כ-15 תקני כוח אדם לתפעול השידורים לילדים ונוער, ונראה כי הכוונה היא לרכוש רבות מן התכניות במיקור חוץ. בהסתדרות מקווים לשמור על הטלוויזיה החינוכית כיחידה עצמאית בתוך משרד החינוך, כך שתמשיך להפיק עבור התאגיד וערוצים נוספים את שידורי הילדים והנוער.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!