דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שרה נתניהו

בארץ / דיווח: היועמ"ש יודיע על הגשת כתב אישום נגד רעיית רה"מ

נתניהו חשודה כי מימנה הוצאות פרטיות בכספי ציבור | בתוך כך, הגיב נתניהו בפייסבוק לפרסום כי בכירים ברשות הפלסטינית הביעו תקווה כי חילופי הנהגה בישראל ישפיעו לטובה על התהליך המדיני, וכתב: "לא יקרה"

שרה נתניהו (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
שרה נתניהו (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
שי ניר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יודיע על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, כך פורסם בחדשות 2 אמש (שני). לפני כשנה וחודשיים המליצה המשטרה להעמיד לדין את שרה נתניהו ולאחרונה גם בפרקליטות המדינה הצטרפו להמלצה זו. בשבוע שעבר נחקרה נתניהו ביחידה 433. נתניהו חשודה בכך שהשיטה הוצאות פרטיות על חשבון קופת המדינה בארבעה הזדמנויות שונות כאשר העסיקה חשמלאי שלא על פי נוהל מכרז ובאופן פרטי וגלגול ההוצאה אל המדינה, העסקת עובדת עבור מעון ראש הממשלה שטיפלה בפועל באביה, שמואל בן ארצי ז"ל, רכישת ריהוט עבור המעון הרשמי שבפועל הועבר למעונה הפרטי בקיסריה וניפוח הוצאות ארוחות בבית רה"מ.

"בהנחה שהפרסומים שלכם אכן נכונים, מדובר בהאשמות אבסורדיות." הגיב עורך הדין של משפחת נתניהו, יוסי כהן, לפרסום והוסיף, "עד לאן מגיעה הרדיפה נגד משפחת נתניהו, עד לכוס תה שהגישה עובדת הבית לאביה של הגברת נתניהו בן ה-97 שהתגורר בביתה על ערש דווי?"

בתוך כך, הגיב אתמול נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו לפרסום מהאתר 360, שם נכתב כי, "אישים ברשות (הפלסטינית, ש.נ.) אמרו כי הם מקווים שחילופי הנהגה בישראל יוכלו להשפיע לטובה על התהליך המדיני" וכתב, "לא יקרה".

לא יקרה.

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Monday, August 7, 2017

ביחס לפרסומים השונים הנוגעים להתקדמות החקירות והחשדות בעניינו ועל רקע הויכוח אם עליו לפרוש מתפקידו אם יוגשו כתבי אישום, נראה כי בתוך הליכוד מתנהלים מאבקים בין התומכים במוצהר בנתניהו לבין אלו ששותקים. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן יוזם עצרת התמיכה בנתניהו ביום רביעי הקרוב קרא לשרי הליכוד להשתתף בעצרת: ״זהו כנס תמיכה שהמטרה שלו היא לשמור על המורל של הליכוד גבוה ולאחד שורות במפלגה לכן אני דורש מכל השרים להשתתף במאבק הזה."

על אף שחקירות נתניהו נעשות בידי חוקרי המשטרה, מרוכזות ע"י הפרקליטות ומנוהלות תחת פיקוחו של היועץ המשפטי לממשלה, ביטן בדבריו מטפח את הקו כי האיום על שלמות הקואליציה והמשך כהונת נתניהו היא קמפיין של השמאל ולא החשדות לשחיתות שלטונית. "אנחנו נלחמים על דעת הקהל מול השמאל והתקשורת המנסים לייצר אווירה משברית שאינה קיימת. חשוב מאוד שאנשים ישתתפו במאבק, מחובתנו לשמור על אחדות הליכוד ולהתייצב בפני הציבור כאיש אחד לשמור על שלטון הליכוד והעומד בראשו."

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הודיע כי ישתתף בעצרת התמיכה ואמר כי הוא, "כמו רבים אחרים, דוחה בשאט נפש את אלה שמנסים להרשיעו עוד בטרם נחקר, ולגזור את דינו בטרם עשה זאת בית משפט. כרזות בנוסח 'אשם עד שתוכח חפותו' הן הוכחה נוספת שהקמפיין המתנהל הוא לא רק נגד נתניהו, אלא נגד הליכוד כולו." דיכטר אמר כי הוא סומך על "מערכות אכיפת החוק מהמשטרה דרך הפרקליטות ועד היועץ המשפטי לממשלה"  והוסיף, "שיעשו את מלאכתן המקצועית והממלכתית ודוחה מכל וכל את הלחצים המופעלים עליהם לעשות כרצון המפגינים – שהוא רחוק מאוד מלייצג את רצון העם. אני מכיר את ראשי המערכות הללו. למעט החוק והאמת המקצועית, שום לחץ לא יסיטם מדרכם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!