דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

ספורט / הכדורסלן הפרלימפי, עשהאל שבו, מצטרף להמבורג

שחקן נבחרת ישראל בכיסאות גלגלים יעבור מהדאבליסטית איל"ן רמת גן, לקבוצה מצמרת הליגה הגרמנית החזקה | שבו, בן 24, איבד את רגלו בפיגוע רצחני שביצעו מחבלים בביתו שבאיתמר לפני 15 שנה | "מקווה לייצג את המדינה שלנו בכבוד"

עשהאל שבו בגמר גביע המדינה 2017 (צליום: קרן איזיקסון)
עשהאל שבו בגמר גביע המדינה 2017 (צליום: קרן איזיקסון)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קיץ נהדר עובר על כדורסל כיסאות גלגלים הישראלי. אחרי הגעה לרבע הגמר באליפות אירופה שהתקיימה בחודש שעבר בספרד, עשהאל שבו, אחד משלושת הכוכבים הגדולים של הנבחרת ושחקנה של הדאבליסטית איל"ן רמת גן,  ישחק בעונה הבאה במדי המבורג, מקבוצות הצמרת של הליגה הגרמנית החזקה.

שבו, כיום בן 24, היה בן תשע בלבד כשמחבלים רצחו את אמו ושלושה מאחיו, בפיגוע ביישוב איתמר ביוני 2002. הוא עצמו איבד את רגלו הימנית בפיגוע המזעזע. במהלך השיקום הארוך שעבר, גילה את הפעילות הספורטיבית והפך עם השנים לשחיין מצטיין ולשחקן נבחרת ישראל בכדורסל.

עשהאל שבו בגמר גביע המדינה 2017 (צליום: קרן איזיקסון)
עשהאל שבו בגמר גביע המדינה 2017 (צליום: קרן איזיקסון)

"בפיגוע איבדתי את הרגל מירי של שלושה כדורים בברך ועוד שני רימונים שהתפוצצו, נפצעתי מאוד קשה והיית בבית חולים שנה ושמונה חודשים, עברתי שיקום פיזי ושיקום נפשי ארוך של תשע שנים, כולל פסיכולוגים" סיפר בראיון לערוץ 7, "את השחייה חוויתי בשנים הקשות, הרופאים אמרו לי שלא כדאי לי כי אני מלא בברזלים, אבל אני עקשן והם ראו שזה עושה לי טוב. הגעתי להישגים גדולים בענף השחייה, החזקתי בשיא ארצי והגענו להמון תחרויות. אבל בגלל שהשחייה והמים חיברו אותי לפיגוע, כי במים הייתי בעיקר בשנים הראשונות אחרי הפיגוע, החלטתי ללכת על התחלה חדשה".

פגישה מקרית עם מאמן כדורסל בחדר הכושר, הביאה אותו לנסות את הענף. ומאז הוא רושם הישגים גם שם. הנחישות והרוח הספורטיבית הפכו אותו לאחד הספורטאים המצטיינים בישראל. בעונה הקודמת הוביל שבו את איל"ן רמת גן לדאבל היסטורי, כשהצטיין בסדרת הגמר ובגמר הגביע. הייתה זו האליפות הראשונה של רמת גן אחרי 21 שנים.

עשהאל שבו בגמר גביע המדינה 2017 (צליום: קרן איזיקסון)
עשהאל שבו בגמר גביע המדינה 2017 (צליום: קרן איזיקסון)

שבו הצטיין גם באליפות אירופה האחרונה, בה קלע 15 נק' במשחק בממוצע. משחק השיא שלו באליפות היה בהפסד לנבחרת פולין, שם היה בלתי ניתן לעצירה וקלע 37 נק' מדהימות. ההצטיינות באליפות אירופה הוסיפה למוניטין שכבר צבר ביבשת. כעת הוא יעבור לאתגר הבא – הליגה הגרמנית.

"כל הצלחות האלו דרבנו אותי לצאת ולהצליח גם בכדורסל האירופי. החלטתי לצאת קצת ממדינתנו הקטנה ולהשתלב באירופה ברמות הגבוהות ביותר בכדורסל בכיסאות גלגלים." סיפר בראיון לאתר ספסל, "אני נוסע כשחקן חיזוק זר, אך גם כשגריר, ומקווה לייצג את המדינה שלנו בכבוד רב. אני מקווה גם לפתוח פתח לעוד שחקנים צעירים שירצו בעתיד לצאת ולהתמקצע ברמות אלו".

הליגה הגרמנית נחשבת לאחת הטובות בעולם והמבורג, המשתתפת בה מאז 2012, סיימה את העונה האחרונה במקום השלישי.  בשנה שעברה כיכבו בקבוצה שחקנים מבריטניה, גרמניה, ליטא,קנדה, יפן וארה"ב ושבו יצטרך להתחרות  מול השחקנים הטובים בעולם על המקום בהרכב הפותח. אלופת גרמניה הנוכחית היא האימפריה ר.ס.ו לאהן דיל\ שזכתה מאז 1998 ב-13 אליפויות מקומיות ושש אליפויות ביורוליג האירופית.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!