דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אריה דרעי

משפט ופלילים / השר דרעי נחקר כעת בלהב 433: "אין לנו ספק שהכול יהיה טוב"

שר הפנים ורעייתו, יפה דרעי, נחקרים בפעם הרביעית בחשד כי כספים שנתרמו לעמותת "מפעלות שמחה" הועברו לשימוש בני המשפחה | עוד חוקרת המשטרה את מעורבותו של השר בבחירת הרב הראשי ללוד, ועבירות מס שביצע בתחום הנדל"ן

מטה יחידת להב 433 (צילום ארכיון: יוסי זליגר / פלאש 90).
מטה יחידת להב 433 (צילום ארכיון: יוסי זליגר / פלאש 90).

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, נחקר בשעות אלה (שלישי) ביחידת להב 433 של משטרת ישראל, זו הפעם הרביעית. דרעי חשוד בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס. גם רעייתו, יפה דרעי, נחקרת.
"היום יום שלישי, עליו נאצר פעמיים כי טוב" כתב הבוקר השר בדף הטוויטר שלו, "יפה ואני בדרך לחקירה, שבה נשיב תשובות לכל השאלות. אין לנו ספק שהכל יהיה טוב ויסתיים בטוב בעז"ה".

חקירת המשטרה את הזוג דרעי עוסקת בכמה פרשיות. החשד הראשון שנחקר הוא שבעלי התפקידים במשרדי הממשלה אישרו העברת כספים לעמותת "מפעלות שמחה" שנוסדה ומנוהלת על ידי יפה דרעי. לפי החשד, ההעברות הכספים אמורות היו להתבצע בעת שהשר נמצא במצב של ניגוד עניינים, לאור היותו השר הממונה, ובעת שבני משפחה של דרעי עובדים בעמותות תמורת שכר.

באחד המקרים שחוקרת המשטרה אישר המשרד לפיתוח הנגב והגליל העברה של כחצי מיליון שקל לעמותה שבניהולה של יפה דרעי. בסופו של דבר ההעברה לא יצאה לפועל, וזאת בעקבות התערבות של גורמים משפטיים שמנעו אותה.

בחודש יוני האחרון נחקרו בני הזוג דרעי, ביחד עם 14 מעורבים נוספים, בהם חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל אריאל משעל, בעל השליטה בערוץ 20 מיכאיל מירילשוילי ובנו יצחק, בחשד למעורבות בפרשה.

עוד תחקור המשטרה את השר דרעי בנושא מעורבותו, לכאורה, בבחירת הרב הראשי בלוד, בו תומכים מיכאל מירילשוילי ובנו יצחק. בדיון שנערך באחרונה בבג"ץ בנוגע לבחירת הרב הראשי בלוד הודיעה הפרקליטות כי מידע מודיעיני חדש מחייב בדיקה. ראש העיר יאיר רביבו עתר לבג"ץ כדי לחייב את המדינה להכריע בדבר מועד לבחירת הרב הראשי של העיר.

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה מחוץ לביתם בירושלים, מאי 2017. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה מחוץ לביתם בירושלים, מאי 2017. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

נגד דרעי מתנהלת חקירה נוספת ובה הוא חשוד בעבירות מס שאותן ביצע לכאורה במסגרת מכירת דירות לאחיו בירושלים. גורמים המקורבים לחקירה טענו כבר לאחר חקירתו הראשונה כי יש די ראיות הדרושות לסיכום התיק ולהעבירו להכרעת הפרקליטות. העבירות המיוחסות לו בשתי הפרשות הן מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

המשטרה בודקת גם העברה של זכויות בקרקע שהיו לשר דרעי בבניין בן חמש דירות בשכונת גבעת שאול בירושלים, לאחיו, עו"ד שלמה דרעי. על פי החשד, העברת הדירות נעשתה בהליך לא חוקי.

בנוסף, צפוי השר להיחקר בית הנופש שלו ביישוב ספסופה, שבצפון הארץ, שעל פי החשד נבנה בכספים שלא דווחו לרשויות המס, וכן על כספים שהגיעו אליו או לבני משפחתו מחו"ל. על פי הערכות, שווי בית הנופש הוא יותר מארבעה מיליון שקל. הבית נבנה ב-2013 כשאת הבקשה להקמתו הגישו בתו של השר דרעי, דסי, ובעלה. על חלק מהעבודות, כך על פי החשד, שילמו לקבלנים בכסף מזומן.

עד כה חקרה המשטרה כמה פעמים את האח שלמה דרעי, את בתו ומספר קבלנים ירושלמים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!