דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתה

חברה ועבודה / שביתה במזרחי-טפחות: לפי ההנהלה הסניפים פועלים, הלקוחות מעידים אחרת

בעוד בהנהלה טוענים כי רוב העובדים ממשיכים לעבוד רגיל, התלונות על סניפים סגורים הולכות ומצטברות | ח"כ מיקי זוהר: "לא ייתכן שבנק המרוויח למעלה ממיליארד ש״ח בשנה ונחשב לבנק הכי יעיל בישראל משלם את השכר הכי נמוך"

בנק מזרחי טפחות (צילום ארכיון: מרים אלסטר  פלאש 90).
בנק מזרחי טפחות (צילום ארכיון: מרים אלסטר פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שביתת עובדי בנק מזרחי טפחות נמשכת כבר שבוע שלם, ועל אף התעקשות ההנהלה כי מרבית הסניפים נותרו פתוחים, בדף הפייסבוק של הבנק הולכות ומצטברות תלונות הלקוחות שאינם מקבלים שירות.

"איזה בנק יכול לשבות במשך שבוע ולא לתת מענה ללקוחות. אתם מתבלבלים, זה הכסף שלנו נמצא אצלכם. אני ובעלי כבר שבוע ללא כרטיסי אשראי כי הם מחכים לנו בבנק" כתבה אחת הלקוחות בתגובה לקמפיין חדש שהשיקה החברה למסלול הבנקאות העסקית שלה. "העסק שלי מפסיד כסף כבר שבוע בגללכם כי אין לי אפשרות להתנהל בחשבון, שלא לדבר על זה שאני תקועה בלי כסף" מגיבה לקוחה אחרת. "אם אפשוט רגל או אם יתבעו אותי בגללכם אני אתבע אתכם. פשוט שערורייה להפקיד את הכסף שלי בבנק ולקבל שירות דוחה שכזה".

בבנק מתעקשים ומגיבים לגולשים כי "למרות החלטת הוועד, רוב עובדי מזרחי טפחות הגיעו לעבודה ומרבית הסניפים עובדים כרגיל – כך גם מרכז הבנקאות ב-8860*", אולם חלק מתלונות הלקוחות מתייחסות גם לזמן ההמתנה הארוך במיוחד על הקו. מפעילי דף הפייסבוק של הבנק מתנצלים באופן אישי בפני כל אחד מהלקוחות הזועמים ומזמינים אותם לשלוח הודעה פרטית עם מספר טלפון ותעודת זהות, כשהם מבטיחים שיחזרו אליהם. עם זאת מגיב אחר מוסיף, "הם לא חוזרים לאף אחד, רק אומרים שנשאיר פרטים ולא חוזרים" .

בקו הטלפון מבהירים כי זמן ההמתנה כמובן, עשוי להמשך למעלה מהרגיל. מספר מגיבים מציגים צילומי מסך המעידים כי המתינו למעלה משעה למענה. גם בדיקת דבר ראשון לא זכתה למענה לאחר למעלה ממחצית השעה של המתנה על קו הטלפון. חלק מהלקוחות אף מתלוננים כי המענה הקולי אינו מבהיר שמדובר בשביתה.

"היום הייתי בסניף שעד עכשיו קיבלתי ממנו שירות מצוין ותמיד המלצתי על הבנק לכל המכרים שלי" פנתה אחת המגיבות להנהלה, "היום ראיתי את המנהלים רצים ומתרוצצים ומנסים לתת שירות למאות (!) לקוחות וזה פשוט בלתי אפשרי! כאב לי הלב לראות את הסניף שלי קורס תחת עיניי בכל הזמן שקיבלתי שם שירות זה ! הגיע הזמן שהעובדים שלכם יקבלו את מה שהם נלחמים עליו, וזה מגיע להם!"

בבנק מזרחי טפחות הבהירו ל'דבר ראשון' כי נעשה מאמץ לתת שירות סביר בהתחשב בנסיבות, מתוך מחויבות ללקוחות, והוסיפו כי לטענתם למעלה מ-1800 מנהלים ועובדים מגיעים מדי בוקר לעבודה, על אף השביתה, ומשקיעים מאמצים על מנת לתת מענה לצרכי הלקוחות. עוד הסבירו כי מדי יום מתקיימת הערכת מצב על מנת להחליט על ההתאמות הנדרשות באופן פעולת הסניפים בשל השביתה, ולעיתים מוחלט לסגור חלק מהסניפים במטרה להעביר את כוח האדם בהם להפעלת סניפים אחרים, או להעניק שירותי קופה רק בחלק מהסניפים

ביום שני השבוע הודיע יו"ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני (יהדות התורה) כי קיבל את פנייתו של ח״כ מיקי זהר (הליכוד), מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ויקיים בימים הקרובים דיון חירום בוועדה בנושא השביתה בבנק, וזאת למרות שהכנסת נמצאת בפגרה. "לא ייתכן שבנק המרוויח למעלה ממיליארד ש״ח בשנה ונחשב לבנק הכי יעיל בישראל משלם את השכר הכי נמוך במערכת הבנקאית ועובדיו אף נדרשים להשלמה לשכר המינימום, הגיע העת לעשות שינוי בגישה" מסר ח"כ זהר.

יו"ר ועד העובדים דניאל דהן בירך על קביעת הדיון ואמר: "קיום הדיון הדחוף בוועדת הכספים מוכיח שוב שהעושק השקרים והבריונות של הנהלת הבנק מטרידים לא רק את העובדים ואת בני משפחותיהם אלא גם את ציבור הלקוחות, את המשקיעים, את המחוקק ואת בנק ישראל. לדיון בוועדת הכספים יש חשיבות רבה ואני מקווה מאד שהוא יבהיר אחת ולתמיד להנהלה היהירה של הבנק שהיא לא יכולה להתעלם מהעובדים ולנהוג בהם כמו עבדים. העובדים הם הנכס היקר ביותר שיש לבנק וצריך לנהוג בהם בהתאם״.

ביום שישי במסגרת דיון בעתירה שהגיש ועד העובדים בטענה כי הנהלת החברה מאיימת על העובדים השובתים, הגיעו הצדדים לפשרה במסגרתה התחייבה ההנהלה שלא לפנות אל עובדי הבנק באופן פרטני בכל הנוגע להשתתפות בשביתה, אולם הובהר כי ההנהלה תוכל לפנות באופן קולקטיבי לעובדי סניף או יחידה מיחידות הבנק בבקשה להודיע בכוונת מי להתייצב לעבודתו – תוך הבהרה כי עובד הנמנע מלהתייצב אינו זכאי לשכר.

עם זאת התחייב גם ועד העובדים שלא לפנות לעובדים שהחליטו שלא לשבות, או מתלבטים אם לשבות – ושלא להפעיל עליהם לחץ. שני הצדדים התחייבו שלא לצלם אף אחד מעובדי הבנק או מנהליו, ושלא להפיץ את שמותיהם של העובדים ששבתו או שלא שבתו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!