דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / צרפת: חשוד בדריסת שישה חיילים סמוך לפריז נורה ונעצר

הדריסה אירעה אתמול (ד') בפרבר לוולואה פרה, מקום משכנו של מטה הסוכנות הצרפתית לביטחון הפנים | החשוד נעצר, בתום מרדף משטרתי, בסמוך לתעלה האנגלית | המניע למעשה עדיין לא ברור, אך על פי הרשויות מדבר במארב מתוכנן היטב

זירת הפיגוע בפריז (AP Photo/Kamil Zihnioglu)
זירת הפיגוע בפריז (AP Photo/Kamil Zihnioglu)

המשטרה הצרפתית עצרה אדם החשוד התנגש אתמול (רביעי) בקבוצת חיילים בפרבר סמוך לפריז. החשוד פצע שישה חיילים, במה שנראה כמארב מתוזמן בקפידה, לפני שנמלט מהמקום, כך על פי גורמים במשטרה.

המניע למעשיו של הנהג עדיין לא ידוע, אך גורמים רשמיים מסרו לסוכנות הידיעות איי.פי כי הפגיעה החיילים הייתה במתכוון. עוד מסרו כי רשויות המלחמה בטרור פתחו בחקירה. החשוד, שנורה על ידי כוחות המשטרה, והחיילים הפצועים פונו לבתי החולים.

האירוע אתמול הוא רק האחרון בשורה של התקפות על כוחות הביטחון הצרפתיים בשנה האחרונה. הזמן שאירועים אחרים בוצעו במקומות מרכזיים כמו מגדל אייפל, המתקפה אתמול אירעה בפרבר השקט והעשיר לוולואה פרה, מקום משכנו של מטה המנהל הכללי לביטחון פנים (DGSI) – הסוכנות הצרפתית לביטחון פנים – ושל יחידת הלוחמה בטרור שלו.

"אנחנו יודעים שמדובר בפעולה מכוונת", אמר שר הפנים ז'ראר קולומב. שרת ההגנה, פלורנס פרלי, אמרה כי ההתקפה היא הוכחה לכך שאמצעי האבטחה המוגברים שהוכנסו לשימוש בשנים האחרונות "נחוצים יותר מאי פעם".

החשוד נצפה אתמול בבוקר, כשהוא ישוב במכונית מסוג BMW בדרך ללא מוצא סמוך לבית העירייה של לוולואה ולבניין המשמש כנקודת היערכות לחיילים הלוקחים חלק ב"מבצע סנטינל" – מבצע צבאי שהוקדם אחרי שורת הפיגועים -2015, שתפקידו להגן על אתרים בעלי חשיבות מפני טרור – כך על פי שני גורמים משטרתיים.

קבוצת חיילים יוצאה מתוך הבניין על מנת לעלות על רכבים שיסיעו אותם לחילופי משמרת, כשהמכונית האיצה והתנגשה בהם. לדברי שר הפנים, המכונית התקרבה אליהם באטיות והחלה להאיץ את נסיעתה כשהייתה במרחק של כחמישה מטרים מהחיילים.

הרשויות בדקו את צילומי מצלמות האבטחה באזור והקימו מחסומים בחיפוש אחרי התוקף. מאוחר יותר, על כביש A16, קרוב לנמל קאלה שעל יד התעלה האנגלית, עצרה המשטרה את מי שראש הממשלה כינה "החשוד המרכזי" בביצוע התקיפה.

באירוע הדריסה עצמו נפצעו שלושה חיילים באורח קל, שלושה נוספים נפצעו באורח קשה יותר אך לא נשקפת סכנה לחייהם, כך על פי משרד ההגנה. שרת ההגנה אמרה כי קיבלה הודעות "מרגיעות" על מצבם בצהרי אתמול.

ראש הממשלה, אדואר פיליפ, אמר כי למרות "האיום החמור" והמתמשך כנגד צרפת, בכוונת הממשלה לקדם את תכניתה להסרת מצב החירום שהוכרז במדינה לפני 21 חודשים.

בשיחה עם חברי פרלמנט, התעקש פיליפ כי חוק חדש שיעגן אמצעי אבטחה כנגד טרור מספיק בהחלט כתחליף למצב החירום, עליו הוכרז אחרי הפיגועים הקטלניים שנובמבר 2015. החוק נמצא עדיין בדיונים בפרלמנט, אך צפוי להביא לסיום מצב החירום ב- בנובמבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!