דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

פוליטי / נתניהו: "השמאל והתקשורת מתגייסים למסע ציד אובססיבי נגדי"

ראש הממשלה יצא הערב (ד') במתקפה חריפה נגד מי, שלדבריו, מנסים "לבצע הפיכה שלטונית" | נתניהו אמר את הדברים במסגרת כנס התמיכה שארגן יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, בתל אביב | חברי כנסת מהמחנה הציוני: "מופע אימים"

כנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג \ פלאש90)
כנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג \ פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע החקירות בפרשיות הקשורות בראש הממשלה, בנימין נתניהו, והפיכת של ראש הסגל לשעבר, ארי הרו, לעד מדינה, ערך אמש (רביעי) הליכוד, כנס תמיכה המוני בראש הממשלה. הכנס, יוזמת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, נערך בגני התערוכה בתל אביב, והשתתפו בו כ-3,000 פעילי ליכוד מכל רחבי הארץ.

מחוץ לכנס הפגינו כמה עשרות אנשים כחלק מהמאבק להעלאת קצבאות הנכות. פעילי ליכוד שנתקלו בהם בכניסה לאירוע עשו לעברם תנועות מגונות. לדבריהם, מלבד שר הרווחה חיים כץ, אף אחד מחברי הכנסת שחלפו על פניהם בדרכם פנימה, לא טרח לעצור לידם.

הפגנת הנכים מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת הנכים מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו (צילום: ניצן צבי כהן)

האווירה בגני התערוכה, יותר מרוח גבית לנתניהו הייתה נגד השמאל והתקשורת, שלטענת המשתתפים מנסים להפיל את ראש הממשלה. האולם, יותר נכון חצי האולם בו נעשה שימוש, היה מלא בתומכי הליכוד, ובין דגלי המפלגה,  הונפו גם דגל העדה הדרוזית ודגל הגאווה. כפי שאמרה לדבר ראשון אחת המשתתפות, "ליכודניק שלא בא היום הוא פארש".

על אף ההתבטאויות נגד התקשורת, באי הכנס נדבקו למצלמות הטלוויזיה כשהם עטופים בדגלים וצועקים "ביבי מלך ישראל". שלטים נוספים שהניפו נשאו כיתובים כמו :"שלטון החוק בשמאל הוא צחוק", "תיק 1000 סיפורי לילה ולילה" ו"אוהבים את נתניהו שומרים על הדמוקרטיה".

"ב-17 במרץ 2015, עם ישראל אמר את דברו" אמר ביטן בפתח הכנס, "כן לליכוד וכן לביבי". עוד הוסיף כי " ישראל של 2017 היא אי של יציבות כלכלה משגשגת, יש עוד עבודה ואנחנו לא נפסיק. יש לנו כאן לחץ של התקשורת, ושל חלק מגורמי אכיפת החוק, אבל אנחנו לא ניתן לאף אחד להפיל את נתניהו ואת ממשלת הימין".

אחרי שסיים את דבריו, עלה לבמה ראש הממשלה.

"תודה לכם שבאתם מכל חלקי הארץ אני אוהב אתכם" פתח נתניהו, "תודה לביטן שארגן את הכנס, ותודה לאשתי האהובה שרה, שצועדת איתי לאורך כל הדרך".

עוד הוסיף כי "הבוקר אמר לי אחד מכם, בחכמה, 'ביבי הם לא רוצים להפיל רק אותך, הם רוצים להפיל את כולנו את הליכוד והמחנה הלאומי'. הם יודעים שהם לא יכולים לנצח בקלפי אז הם מנסים להפיל אותנו בלי בחירות".

כנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג פלאש90).
כנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג פלאש90).

"אתם זוכרים שתקשורת הפייק ניוז פמפמה לנו, כדרכה, ש'אם לא ניסוג משטחי מולדת, ישראל תהיה מבודדת וזנוחה'?" המשיך, "איך אמר איש ישן, עם זקן חדש, שהיה ראש ממשלה פעם, 'הצונאמי המדיני בדרך', איזה צונאמי? איזה שטויות? ישראל נמצאת במצב מדיני חסר תקדים, אינספור ביקורים והזמנות".

כמו הנוכחים בקהל, גם ראש הממשלה סימן את האשמים במצבו. "גם השמאל וגם התקשורת, שזה אותו דבר כידוע, מתגייסים כעת למסע ציד אובססיבי חסר תקדים נגדי ונגד משפחתי במטרה לבצע הפיכה שלטונית" טען, "המטרה שלהם היא להפעיל לחץ בלתי פוסק על גורמי הצדק כדי שיפעלו נגדי, ואוי למי שיסטה מהקו של התקשורת והשמאל".

"ראיתם את השלט בהפגנות השמאל בפתח תקווה: 'נתניהו אשם עד שתוכח חפותו'. תקשיבו טוב למה שאמר יוזם הפגנות השמאל שם בפתח תקווה. 'לא נוכל להפיל את נתניהו בבחירות, אז נפיל אותו בחקירות', אני מצטט אותו. אין לנו רוסים, אין לנו מזרחים, אין לנו פריפריה, אין לנו נושא דגל. אנחנו בצרות" אמר נתניהו, "ידידיי – אנחנו לא בצרות. יש לנו מזרחים ויש לנו אשכנזים. יש לנו עולים חדשים ויש לנו ותיקים יש לנו חילונים ויש לנו דתיים. יש לנו את עמונה ויש לנו את דימונה".

"התקשורת, והשמאל שמשרת אותה, מייצרת אינסוף חקירות ופרשות, שאולי אולי, משהו יתפוס" המשיך, "אם לא צוללות – סיגרים, אם לא סיגרים – שיחות עם מו"ל, אם לא 1000 – 2000". הקהל באולם הגיב בתשואות ובקריאות "מוות לתקשורת".

דוד ביטן בכנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג \ פלאש90).
דוד ביטן בכנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג \ פלאש90).

"זו לא הפעם הראשונה שהתקשורת משתמשת בתרגיל הזה" הוסיף נתניהו, "ב-92' הם הצליחו להפיל את שמיר והביאו עלינו את אוסלו והאוטובוסים המתפוצצים, ב-99' עם העמותות ו'שחר של יום חדש', עכשיו הם מנסים בפעם השלישית וביתר שאת ולא רק לי גם לרעייתי. הם אף פעם לא יספרו שהיא מלווה ניצולי שואה ילדים חולי סרטן, במקום זה הם מעדיפים לעסוק בדברים ברומו של עולם: נורות, חמגשיות, כוס התה שהוגשה לאביה הצדיק על ערש דווי. איזו בושה".

את דבריו, סיים ראש הממשלה במשפט הידוע: "לא יהיה כלום, כי אין כלום".

"הליכודניקים החדשים", נשארו בבית

מי שלא הגיעו לתמוך הערב בנתניהו הם "הליכודניקים החדשים" – התארגנות של מתפקדי ליכוד חדשים שמצהירים שמטרתם "לשנות את הליכוד מפנים".

ליאור מאירי, מראשי הקבוצה, אמר על הכנס כי :"סעיף ד' בחוקת הליכוד מדבר על טוהר המידות ועל חברת מופת. מנבחרי הציבור שלנו היום אנחנו מצפים לאמירה ערכית ציבורית חד משמעית: אסור לאנשי ציבור לקבל מתנות בשווי עשרות או מאות אלפי שקלים. וכל זאת ללא קשר להכרעה בסוגיה הפלילית – שבה יכריעו רשויות האכיפה.

"אם בארזים נפלה השלהבת, מה יגידו אזובי הקיר: עובדי הרשויות המקומיות, הפקידים, הפקחים, השוטרים, הסוהרים, הדיינים והשופטים, הח"כים והשרים?
עיקר המסרים שאנחנו מקבלים מנבחרינו הוא ש'מותר לקבל מתנות מחברים' וש'לא יהיה כלום כי אין כלום. מסרים בעייתיים בלשון המעטה.

"מפלגת הליכוד אינה מי שמנהיג אותה בזמן זה או אחר. מפלגת הליכוד היא מתפקדיה ומצביעיה המצפים מנבחריהם להדר, מופת ודוגמה אישית בהתבסס על פרק המטרות בחוקתה".

https://www.facebook.com/newlikud/photos/a.180662728695731.39023.180649245363746/1408117402616918/?type=3&theater

"מופע אימים של איבוד עשתונות ופחדנות"

דבריו, יוצאי הדופן, של ראש הממשלה, עוררו גל תגובות זועמות מצד האופוזיציה.

"עם ישראל ראה הערב ראש ממשלה חסר בטחון שתוקף את הפרקליטות והמשטרה שאת ראשיהן הוא מינה בעצמו" אמר יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, "תמיכת חברי מרכז הליכוד הערב בשחיתות של משפחת נתניהו לא משקפת את דעת מצביעי הליכוד, שכמו כל עם ישראל משלמים את מחיר השחיתות בשירותים אזרחיים , פקקי תנועה, מחירי דיור בלתי אפשריים וזוגות צעירים שמפחדים להתחיל את חייהם העצמאיים. נתניהו טוען כל הזמן שהעם איתו. אני קורא לו לבדוק את זה בבחירות ארציות בהקדם".

ראש האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר כי "מופע האימים של נתניהו הערב מבטא רגע מבחן לשלטון החוק ולדמוקרטיה הישראלית. השתלחותו של ראש ממשלת ישראל הייתה מביכה, משפילה ומסוכנת. הציבור מימין, ממרכז ומשמאל יודע כי הגיעה העת להחליף את נתניהו. לציבור נמאס מתחושת שלטון היחיד והוא סולד מהאיום שנבע מדבריו של נתניהו לדמוקרטיה החופשית, הנאורה והבריאה של ישראל".

"מופע אימים", גבאי והרצוג (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
"מופע אימים", גבאי והרצוג (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) אמר בתגובה לדברי נתניהו כי "אזרחי ישראל צפו הערב בנאום של דיקטטור. המסר של נתניהו ברור: הוא ראש ממשלת תומכי הליכוד. מי שלא הצביע לו מוקע ממדינת ישראל. נתניהו קורע אותנו מעם ישראל, וחותר למדינה שנקייה ממתנגדיו".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי "גם מפגן התמיכה הכי קולני הערב – לא ישנה את העובדה שישראל היא מדינת חוק ואין אף אחד מעל החוק. פופולריות או צעקות נגד המשטרה והפרקליטות אינן מקנות חסינות – אלא רק הורסות אותנו מבפנים".

"‏הליכודניקים לא מושחתים" הוסיפה, "אבל נתניהו משחית את ישראל. בטוחה שרבים, רבים ממצביעי הליכוד – אנשים ישרים ואזרחים טובים – מרגישים אי נוחות הערב".

"נתניהו משחית את ישראל", לבני. (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
"נתניהו משחית את ישראל", לבני. (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

"נתניהו לא יצא רק נגד התקשורת והשמאל, כפי שהוא שעושה תמיד" אמרה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), "הערב, במופע אימים של איבוד עשתונות ופחדנות, הוא יצא נגד כל אדם הגון במדינת ישראל".

"כשמי שעמד על המרפסת, וצעד לפני ארון קבורה, מדבר על 'לחץ פסול ובלתי פוסק', הוא כנראה יודע על מה הוא מדבר" הוסיפה סבטלובה, "הנאום ההזוי והבזוי בו צפינו הערב הוא שירת הברבור של הממשלה הזאת. בקרוב נחליף את אלו שעובדים עלינו בממשלה שתעבוד אצלנו ובשבילנו".

ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), אמר כי "הדמוקרטיה הישראלית יותר חזקה ממופע האימים של הליכוד. כעת על התקשורת להעמיד זמן שידור שווה למפלגות המרכז והשמאל כדי לאזן את התמונה המעוותת שהוצגה הערב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!