דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטלוויזיה החינוכית

עימות חינוכי / החרפה בעימותים מול הנהלת חינוכית: "כפל התפקידים מעביר אתכם על דעתכם"

בעוד שנה צפויה החינוכית להסגר, ורק 15 מתוך 180 יקלטו בתאגיד | מזכיר הסתדרות עובדי המדינה שלח מכתב חריף בנוגע לכפל תפקידיה של הנהלת החינוכית, המשמשת גם כהנהלת התאגיד | "החזק (כאן) רומס את החלש (החינוכית) כאשר בשניהם משמשים אותם מנהלים"

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי 'כאן' (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי 'כאן' (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע הפסקת שידורי הטלוויזיה החינוכית בערוץ 11 החדש של תאגיד כאן, מחריף העימות מול ההנהלה, המצויה בכפל תפקידים בחינוכית ובתאגיד. במייל ששלח ביום שלישי היועץ המשפטי בשני הערוצים , אביגדור דנן, לוועדי העובדים בחינוכית הבהיר כתב כי "אין שום ניגודי אינטרסים בין תפקידי כיועמ"ש הטלוויזיה החינוכית ויועמ"ש תאגיד השידור הישראלי. כמי שממלא את שני התפקידים, אני מכיר בצורך שהפעלת הטלוויזיה החינוכית עד למועד הפסקת שידוריה תעשה בצורה מיטבית ובאופן שעם הפסקת שידוריה, באוגוסט 2018, החוזים, המכרזים, הזכויות בחומרי הארכיון של החינוכית והפקותיה, יהיו בהתאמה לנדרש בשידורי התאגיד, ותשמר רציפות ההפעלה של הערוץ לילדים ולנוער בידי תאגיד השידור הישראלי וכך תשמר רציפות השירות לציבור – כפי שקבע המחוקק".

אמש הגיב לדברים דורון קרני, מזכיר הסתדרות עובדי המדינה המלווה את ועדי החינוכית,  במכתב חריף בו כתב כי אמירה זו אינה מבטאת כל דאגה לעובדים ולעתידם התעסוקתי: "כך נוהג מנהיג? כך נוהג מנהל? כך אומר קברן! אין ספק שכפל התפקידים שלך ושל המנכ"ל, מעביר אתכם על דעתכם עד כדי שכרון חושים מהכוח שאתה ומר קובלנץ זוכים לו מתוקף תפקידכם הכפול". נזכיר כי ביום שישי שעבר הופסקו שידורי החינוכית בערוץ 11 לאחר ששידרו שקופית הקוראת להסדרה של נושא השידורים – זאת לאחר מחלוקת בין הצדדים בדבר פריצת התאגיד לשידורי מבזקים בשעות השידור שהוקצו לחינוכית, ולאחר מכן לקיחה באורח חד צדדי מצד כאן של ארבע שעות שידור ביום שישי בבוקר.

"מיום שעלה תאגיד השידור כאן לשידור – ביקשה ההנהלה שעובדי החינוכית ישדרו בתאגיד" הדגיש קרני, "מי כמוך יודע עד כמה התאמצה ההסתדרות כדי לשכנע את העובדים בנחיצות הדבר. גייסנו לשם כך את כל יכולות השכנוע שלנו. ברור היה (לי לפחות) כי זמן השידור ישמר כאתרוג יקר, ועובדי החינוכית לא יאלצו להתאכזב פעם נוספת. ואולם בבריונות שמאפיינת ארגוני פשיעה של העולם התחתון, ותוך ניצול ציני של השררה שניתנה לך דרשתם לקצץ בכל פעם מחדש מזמן השידור של החינוכית בתאגיד וזאת בלא הגעה להסכמה וללא כל ניהול הדברות או היוועצות עם עובדי החינוכית שחרב כבדה מונחת על צווארם מבלי שאתה כאחד המנהלים וביחד עם מנכ"ל כאן והחינוכית תנקפו אצבע למענם".

"הבריונות אם כן היא של הנהלת כאן – רוצה לאמר החזק (כאן) רומס את החלש (החינוכית) כאשר בשניהם משמשים אותם מנהלים", הוסיף "עד כדי כך מגיעה הציניות שלך ושל מר קובלנץ, שאתם ממשיכים לזרות מלח על פצעי העובדים אותם אתם אמורים לא רק לנהל אלא גם להנהיג. שחכתם כנראה שמונחת על כתפיכם לא רק הצלחת כאן אלא גם עתידם של עובדי החינוכית".

שקופית מחאה (ועד עובדי החינוכית).
שקופית מחאה (ועד עובדי החינוכית).

קרני התייחס לטענה שעלתה ממכתבו של דנן שההעסקה הכפולה של המנהלים בשני הערוצים תסייע להסדרת הקליטה של חלק מעובדי הטלוויזיה החינוכית בתאגיד עם סגירת הערוץ. 'זריית חול בעיניים' כינה זאת, "האם אתה מוכן לדבר במספרים? כמה יקלטו בתאגיד? הרי לפי דברי המנכ"ל מר קובלנץ מדובר בסך הכל ב- 10 עובדים ואם לוקחים אתכם בחשבון מדובר ב-8 עובדים". לדבר ראשון נמסר מתאגיד כאן כי להקמת ערוץ הילדים והנוער החדש הוקצו בתאגיד 15 תקנים, זאת בעוד בטלוויזיה החינוכית מועסקים כיום כ-180 עובדים, ונראה כי הכוונה בתאגיד היא להוציא את מרבית התוכניות למיקור חוץ.

במקביל פנה קרני במכתב למנכ"לי משרדי החינוך והתקשורת ובו תבע מהם כממונים על שני הערוצים ועל תפקודם התקין – לאלץ את קובלנץ ודנן לבחור לאלתר את מקום העסקתם, ולחדול מתפקידם הכפול. ועדי העובדים בחינוכית הודיעו כי הם תומכים תמיכה מלאה בדרישת ההסתדרות, תובעים להרחיק את דנן ואת קובלנץ מתפקידיהם וקוראים לשר החינוך להתערב במשבר. עוד הוסיפו העובדים: "אנו תובעים כבר תקופה ארוכה לשים קץ לתופעה הפסולה והבלתי תקינה הזאת –  כהונה כפולה של המנכ"ל ושל היועץ המשפטי אשר מקבלים את שכרם מהטלוויזיה החינוכית אך מקדישים את מרצם וזמנם לתאגיד 'כאן' תוך נטישת החינוכית ועובדיה. צר לנו שכל פניותינו לשר החינוך, לנציבות שירות המדינה ולמבקר המדינה, לא הביאו לתיקון המצב. התנהלותו הנפסדת של המנכ"ל ודבריו הבוטים של היועץ המשפטי רק מדגישים את הצורך לשים קץ לכהונתם הווירטואלית בחינוכית ולמנות לתחנה הנהלה ראויה. העובדים ימשיכו וייאבקו לתיקון החוק כדי למנוע את סגירת החינוכית".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!