דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט עולמי

ספורט עולמי / תכלית בתחתית: האוהדים של בריינטרי טאון דואגים לעתיד המועדון

119 שנים שתושבי העיירה הקטנה ממזרח אנגליה מלווים את המועדון המקומי, שמעולם לא העפיל לליגה מקצוענית | כעת, מתכנן המחוז להרוס חלקים ניכרים מהאצטדיון הביתי, לטובת פרויקט מגורים | האוהדים לא עוברים על כך בשתיקה

הכניסה  לאצטדיון של בריינטרי טאון. (צילום: BeautifulGame15)
הכניסה לאצטדיון של בריינטרי טאון. (צילום: BeautifulGame15)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפרמיירליג האנגלית תתחיל את עונת 2018-2017 רק מחר (שישי), אבל על זה תוכלו כבר לקרוא במקום אחר. במקום זאת, נרד עד לליגה השישית, שסיימה כבר שני מחזורים, כדי להביא את סיפורה של קבוצת כדורגל שאוהדיה יצאו למאבק נגד החלטת העירייה להרוס חלק מהאצטדיון המקומי, ולהבטיח שהמועדון האהוב עליהם יהיה קיים גם לילדיהם ונכדיהם.

במחוז אסקס, שבמזרח באנגליה, שוכנת העיירה בריינטרי, ביתם השליו של 41,634 תושבים. כמה שלווים התושבים? ככה:

אך החלטה שקיבלו החודש ראשי המועצה המקומית, מאיימת על השלווה הזו, ומדירה שינה מפני חלק מהתושבים. שלא במפתיע, ההחלטה קשורה לענף הספורט הוותיק ביותר בעיירה – הכדורגל.

המועדון המקומי, בריינטרי טאון, הוקם ב-1898, אפילו לפני אלופת אנגליה צ'לסי שהוקמה (רק) ב-1905. בכל 119 שנות קיומו, יש לציין, המועדון הצנוע לא הצליח להעפיל לליגה המקצוענית  – היא הליגה הרביעית – אך כן מצליח להביא כ-1000 אוהדים למשחקי הבית. את העונה הקודמת סיימה בריינטרי במקום ה-22 בליגה החמישית, שהביא לירידתה לליגה השישית (נשיונל קונפרנס דרום) בה היא משחקת היום.

כדי לחזור לליגה החמישית, מקומה הטבעי בשנים האחרונות, החתים המועדון כמאמן את שחקן העבר, ששיחק במשך 12 עונות במדי הקבוצה, בראד קווינטון, שזו הפעם הראשונה בה יתפקד במאמן ראשי. "עלינו לחזור לגישת בריינטרי הישנה והטובה" אמר בתחילת העונה יו"ר הקבוצה, לי הארדינג, בראיון ל-BBC, "ואני בטוח שהבחירה בבראד היא צעד אחד קדימה בדרך לשם".

לאנשים במשרדי המחוז, ולעומד בראשו, היו תכניות אחרות להארדינג ולקבוצה בראשה הוא עומד.

למרות שאצטדיון "אוואנטי" (או "קרסינג רואד") מושכר לבריינטרי, על ידי המחוז, עד 2030, הופתעו ראשי המועדון לגלות  שיציע אוהדי החוץ,מגרש האימונים של קבוצות הנוער והמילואים, ומגרש החנייה הצמוד מיועדים להריסה ועד שנת  2022 מתוכננים לקום במקומם בנייני מגורים .

שיחות בין הנהלת הקבוצה לראשי המחוז, על העברת המגרש המקומי למקום אחר, מתקיימות כבר קרוב לעשור, אך לגילוי המרעיש לאחרונה לא קדמה כל החלטה מוסכמת הין הצדדים.

"מגרש האימונים ויציע אוהדי החוץ הם חלק מדרכי ההגעה לאצטדיון שלנו" אמר הארדינג, לעיתון המקומי הבריינטרי ו-וויתהאם טיימס, "אם יהיו שם בנייני מגורים לא נוכל להיכנס אליו". עוד הוסיף כי "זה עלול לסמן את סופו של המועדון שלנו".

דניאל קוק, אוהד מקומי מזה 20 שנה, החליט  לא לעבור על ההחלטה בשקט. יחד עם חבריו האוהדים, העלה עצומה באינטרנט שכותרתה "הצילו את מועדון הכדורגל של בריינטרי מסגירה", ובה קוראים האוהדים למצוא פתרון לבעיה ולבנות אצטדיון חדש לקבוצה. במקום אחר, בעיניו, פגיעה באצטדיון היא פגיעה אנושה במועדון הוותיק.

3600 איש, מכל רחבי המדינה, כבר חתמו על העצומה,העיתונים המקומיים משתפים פעולה ברצון, ונראה שרבים האנשים ששותפים לגישה של דניאל,האוהדים, והשחקנים – כדורגל הוא לכולם.

בינתיים, על המגרש, רשמו שחקניו של קווינטון פתיחה לא רעה בליגה,  עם ניצחון חוץ 3-2 על איסטבורן בוראו, ו-2-2 ביתי מול דארטפורד. הכתומים מקווים להעפיל בחזרה לליגה החמישית, ולשמור על המגרש הביתי.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!