דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות

בארץ / שגב שלום: ילד בן 5 מת לאחר שננעל ברכב של הוריו

הילד נכנס לתא המטען של הרכב וננעל שם למשך מספר שעות | הוא פונה לבי"ח סורוקה במצב אנוש עם כוויות חום קשות, שם נקבע מותו | בעשור האחרון נהרגו 26 ילדים שנשכחו ברכב

המכונית בה ננעל ילד בן 5 למוות בשגב שלום (צילום: דוברות המשטרה)
המכונית בה ננעל ילד בן 5 למוות בשגב שלום (צילום: דוברות המשטרה)

ילד בן 5 מת אתמול (חמישי) לאחר שננעל במשך שעות ברכב של הוריו סמוך לצומת נבטים בנגב. הילד, תושב הפזורה הבדואית באזור שגב שלום, פונה על-ידי מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא במצב אנוש ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. ככל הנראה, הורי הילד הגיעו בשעות הצהריים לקניות בסופר, והילד נכנס ללא ידיעתם לתא המטען ונעל עצמו שם.

יאסר אבו רגילה, חובש בכיר במד"א, סיפר כי "כשהגענו למקום, ראינו ילד כבן 5 כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעות חום קשות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם ופינינו אותו במהירות לבית החולים סורוקה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו מוגדר אנוש."

זהו המקרה השני של מות תינוק ברכב בשנת 2017. המקרה הקודם ארע במאי השנה ובו נהרגה תינוקת כבת שנה ביישוב אבני חפץ שבשומרון. האם, אחות במקצועה, נסעה עם בתה לפעוטון בשעות הבוקר. היא החנתה את הרכב ליד הפעוטון וסמוך לביתה של חברתה, שם שהתה עד השעה 13:30. בשעה זו היא התקשרה למטפלת כדי לשאול אם התעוררה ואז הבינה כי שכחה אותה ברכב. כשחזרה האם לרכבה, מצאה את בתה ומיד דיווחה למד"א. התינוקת פונתה לבית החולים מאיר בכפר סבא ושם נקבע מותה.

מקרה נוסף שלא הסתיים במוות אירע לפני כחודש, כאשר נשכח ילד מכפר חב"ד ברכב ופונה במצב קשה מאוד לבית חולים אסף הרופא. הילד קיבל טיפול רפואי שהציל את חייו.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מיולי האחרון עולה כי משנת 2008 אירעו 482 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 543 ילדים. 25 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. בשנת 2016  אירעו  7 מקרי מוות כתוצאה משכחה ברכב.

בארגון מציינים כי קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3 (כ- 77% מכלל המעורבים בהיפגעות), כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ- 42% מכלל המקרים המעורבים. כ- 60% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך החודשים מאי – ספטמבר, שהם החודשים החמים בשנה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בקיץ שעבר הייתה עלייה במספר מקרי התמותה של ילדים שנשכחו ברכב. שכחה ברכב זאת טרגדיה נוראית וחשוב מאוד לזכור כי האירוע הזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו בעיקר בעת שינוי שגרה, וכן עקב עייפות ולחץ אז אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. אנו קוראים לציבור ההורים, בייחוד עכשיו עם בוא הקיץ, להבין כי חייבים לנקוט אמצעי בטיחות נוספים".

המלצות ארגון בטרם לבטיחות ילדים להורים:

– בכל יציאה מהרכב ודאו בטרם נעילה שהוא ריק מנוסעים.

– לעולם אל תשאירו ילד צעיר ברכב סגור, גם לא לדקה. אתם מתכוונים לדקה, אך אינכם יכולים להבטיח שלא תתעכבו יותר.

–  אמצו התנהגות בטוחה והפכו אותה לשגרה:

– התקשרו באופן קבוע לבן/בת הזוג או אדם אחר לאחר סיום הורדת הילדים.

– בהיותכם ברכב עם הילדים אל תשוחחו בטלפון הסלולרי – הוא מסיח דעת.

– שימו תיק, או את חומרי הפגישה והארנק שלכם ליד כיסא הילד.

– הפעילו צלצול בטלפון הנייד כתזכורת סביב מועד ההגעה המשוער שלכם.

– הקפידו על נעילת הרכב בחניה לשם מניעת כניסת הילדים לרכב ושימוש בו

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!