דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל עולמי

ספורט עולמי / שופט כדורגל בריטי עשה היסטוריה כשיצא מהארון בפומבי

ראין אטקין, שופט בליגות הנמוכות באנגליה, מקווה להגביר את הסובלנות בספורט | בראיון עיתונאי אמר: "תהיה מי שאתה רוצה להיות ותקבל את האחרים על מי שהם" | רק לפני חצי שנה שופט ספרדי שיצא מהארון פרש בשל הקנטות ואיומים

כדורגל צבוע בצבעי דגל הגאווה (צילום: Shutterstock).
כדורגל צבוע בצבעי דגל הגאווה (צילום: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

היסטוריה חשובה התרחשה אתמול (חמישי) באנגליה כששופט הכדורגל ראין אטקין בן ה-32 הפך לשופט הראשון בכדורגל האנגלי שהצהיר בפומבי על נטיות מיניות הומוסקסואליות. אטקין שפט בשנים האחרונות כשופט רביעי בליגת הפרימיירשיפ ובליגת וואן, הליגות השנייה והשלישית באנגליה. בעונה הקרובה אטקין ישפוט בליגות National League North and South שהיא בעצם הליגה השישית באנגליה וינסה לקדם את הקריירה האישית שלו כמנהל משחק.

אטקין הצהיר על נטיותיו המיניות בראיון שקיים עם העיתון סקיי ספורט. כעת הוא מקווה שהצעד האמיץ שלו יקדם את הפתיחות והסובלנות ויגרום לעוד שחקנים, שופטים ומאמנים לעשות את הצעד האמיץ ולהצהיר על הנטיות המיניות שלהם. "תהיה מי שאתה רוצה להיות ותקבל את האחרים על מי שהם. להיות הומו לא משפיע על היכולת שלך לשפוט משחק כדורגל. אבל אם אדבר על שוויון וגיוון אנושי, אני אבחר לציין שאני הומו בגלל שזה רלוונטי לדיון."

אטקין בחר לעשות מעשה שכמעט ולא נעשה בכדורגל הגברים. הפחד מהתגובות הקשות גורם לשחקני ספורט, לשופטים ולמאמנים להסתיר את הנטיות המיניות שלהם מתוך פחד מהדרה ושנאה שתופנה כלפיהם. רק לפני חצי שנה פרש שופט הכדורגל הספרדי חסוס טומילרו בן ה-21 שהיה השופט הראשון בליגות הספרדיות שיצא מהארון. הוא עזב את משחק הכדור אחרי שספג הקנטות ,עלבונות ואיומים על חייו מיציעי המגרשים ברחבי ספרד.

אטקין מקבל גיבוי מלא מהתאחדות הכדורגל האנגלית ומרגיש שהוא חלק משינוי גדול יותר שמתרחש בתפיסה סביב הומוסקסואליות במגרשי הכדורגל באנגליה. "הומופוביה מהווה עדיין בעיה, אבל הדברים כל הזמן משתפרים. אתה יכול לשנות את המשחק ואת התרבות כשאתה משנה את הדעות שלך" אומר אטקין שבחר לקחת על עצמו תפקיד משמעותי במלחמה בהומופוביה והפך תוך לילה לפנים של המאבק בתוך ומחוץ למגרשי הכדורגל ומוסיף "ללא ספק הייתה התקדמות טובה מאז שהתחלתי לשפוט".

בהמשך הראיון הוא מציין לטובה את הקמפיין הגלובלי שנקרא The Rainbow Laces campaign שמקדם סובלנות וקבלה של בני אדם בלי קשר לנטיות המיניות שלהם, בנוסף הוא ציין לטובה את אדידס ונייקי שעוזרים להעביר את המסר נגד הומופוביה בכל ענפי הספורט בעולם. בסיום הראיון האופטימי הוא מציין את הצפייה שלו להמשך התהליך שהכדורגל האנגלי צריך לעבור "אני אשמח לראות עוד שחקנים ושופטים עוזרים להעביר מסר של קבלת האחר, בעזרת המאמץ המשותף נצליח להגיע לעוד קהילות".

.

https://twitter.com/Sondakikasporx/status/895702667145523200

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!