דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

עובדי מזרחי-טפחות ממשיכים בעיצומים בדרישה לחידוש ההסכם הקיבוצי, ונתקלים באטימות מצד ההנהלה | תקצוב המקלטים לנשים מוכות יגיע שוב לכנסת | ובירושלים ייפגשו מנהיגי קבוצות שונות מהעיר לקידום יוזמות לחיים משותפים

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

המאבק להשוואת גובה קצבת הנכות לשכר המינימום נמשך. צפויות להתקיים הפגנות ספונטניות הכוללות חסימת כבישים ברחבי הארץ. הקישו לקריאת מאמר המערכת של "דבר ראשון" בנושא קצבאות הנכות.

נמשכת שביתת עובדי בנק מזרחי-טפחות, על רקע המבוי הסתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בבנק, בו לא נחתם הסכם שכר חדש מאז 2005. גם עובדי בנק אגוד האמור להירכש על ידי בנק מזרחי-טפחות הכריזו על סכסוך עבודה בדרישה שיידונו איתם על השלכות הרכישה על העובדים. ראשי הוועדים נפגשו במטרה לתאם ביניהם שיתוף פעולה.

סכסוך העבודה של ארגון הכבאים עומד בעינו. לוחמי האש אינם מבצעים תפקידים עבורם אינם מתוגמלים, זאת בהוראת האיגוד.

12.8 מוצאי שבת

20:00 – "מוצ"ש מול היועמ"ש": מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השילטונית, הנערכות בשורת מוקדים ברחבי הארץ: אם המחאות בפתח תקווה – מול קניון גנים (העצמאות 63), ראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה מול התותח, חיפה – מעבר למנהרה שליד מסעדת מקסים, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא, חדרה – כיכר המשטרה, נתניה – קניון עיר ימים, כפר סבא – ויצמן 63 קניון ערים, תל אביב – כיכר רבין, רמת גן – ביאליק 42, חולון– שדרות גולדה מאיר 6, נס ציונה – צומת וייצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, ירושלים – כיכר פריז, אשדוד – שדרות מנחם בגין פינת משה סנה, קרית גת– צומת פלוגות, באר שבע – גרנד קניון, שדרות דוד טוביה 125.

14.8 יום שני

10:00 – הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת תדון בתקציב המקלטים לנשים נפגעות אלימות במשפחה וילדיהן על רקע סגירתם של שני מקלטים.

18:30 – מפגש פעילים במאבק נגד כי"ל בגין אסון נחל אשלים, לתכנון המשך צעדי המחאה. השפלה 3 תל אביב, פרטים כאן.

19:00 – כאן גרים, פאטרי סלאם והרצאה של מתן חודורוב על שוק הדיור בישראל. מזא"ה 9 תל אביב. פרטים כאן.

 

19:30 תנועת מאבק סוציאליסטי מזמינה למפגש על ה-CWI ובניית תנועה סוציאליסטית בינלאומית. יגיע כפיים 3 תל אביב. פרטים כאן.

 15.8 יום שלישי

12:00 דיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת על השינויים במבנה העסקת עובדי משרד החוץ על רקע פיחות מעמדו של המשרד, והעסקת עובדים מקומיים (עמ"י) בנציגויות ישראל בחו"ל.

 16.8 יום רביעי

19:00 כינוס חירום של פעילי הדיור הציבורי בנושא תכניות שר האוצר כחלון לדיור הציבורי. בית אחותי רחוב מטלון 70 תל אביב. פרטים כאן.

19:00 אירוע הסובלנות והגאווה בלוד במרכז הצעירים. פרטים כאן.

19:00 הרצאה של רותי פרסר על לסביות וקוויריות כחלק מארבע מפגשים על לסביות וזהויות נוספות בשיתוף אישה לאישה ובית הקהילות לגאווה וסובלנות בחיפה, מסדה 6. פרטים כאן.

19:00 מובילי ההתאגדות במסעדת קפה נואר בתל אביב יספרו על מהלך ההתארגנות בענף המלצרות והמסעדנות. קפה חלוצה, פוריה 12 יפו. פרטים כאן.

17.8 יום חמישי

19:00 הקונגרס הירושלמי – מפגש בין מנהיגים מקבוצות שונות בחברה הירושלמית לקידום יוזמות של חיים משותפים וכבוד הדדי. כיכר החלומות בירושלים. פרטים כאן.

20:00 הפגנה למען תחבורה ציבורית בשבת ובחגים. מול תיאטרון הקאמרי, שד' שאול המלך 19, תל אביב. פרטים כאן.

20:30 ערב השקת תנועת 'ממזרח צדק' ליהדות ברוח הצדק החברתי והליבראליות. נווה שכטר, רחוב שלוש 42 תל אביב. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!