דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מול היועמ"ש / לאחר כינוס התמיכה בנתניהו: 3,000 מפגינים בפ"ת כנגד שחיתות שלטונית

הפעיל החברתי דוד מזרחי: "בזמן שבממשלה מתלבטים על רכישת צוללות במיליארדי דולרים, אמי הנכה מתלבטת בין תרופות לאוכל. תיק 5000 הוא תיק קצבאות הנכים" | מולם הפגינו 300 תומכי נתניהו בהובלת הח"כים ביטן ובוקר

ההפגנה בפ"ת מול היועמ"ש (צילום: יובל קציר)
ההפגנה בפ"ת מול היועמ"ש (צילום: יובל קציר)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר מפגן התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו ביום רביעי השבוע והודעת המשטרה כי החקירה נגדו מתמקדת בעבירות שוחד, הפגינו כ-3,000 בני אדם הערב (מוצ"ש) בקניון גנים בפתח תקווה במחאה על השחיתות השלטונית. ההפגנה נערכה בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה לפתוח בחקירה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות. הקהל קרא "לא נוותר, לא נוותר", "לא מפחדים, לא מפחדים", "ביבי הביתה" ו"הון שלטון עולם תחתון". מולם הפגינו כ-300 פעילי תנועת הליכוד, שבאו להפגין תמיכה בראש הממשלה. במקביל התקיימו הפגנות כנגד השחיתות השלטונית בכ-15 מקומות נוספים ברחבי הארץ.

זהו השבוע ה-40 בו נערכת המחאה כנגד מנדלבליט. מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה וממובילי ההפגנות כנגד מנדלבליט, אמר בהפגנה כי "אנחנו לא דורשים מהיועץ המשפטי להגיש כתב אישום. אנחנו דורשים ממנו ללכת הביתה. אחרי שנה וארבעה חודשים של משיכת זמן".
הפעיל החברתי דוד מזרחי אמר כי "אני בן להורים נכים, מפעילי המאבק להעלאת קצבאות הנכות. באתי לפה כי בזמן שבממשלה מתלבטים על רכישת צוללות במיליארדי דולרים, אמא שלי מתלבטת בין תרופות לאוכל. תיק 5000 הוא תיק קצבאות הנכים", אמר מזרחי, ונענה בקריאות "בזיון בזיון" מהקהל.

יורם טל, אב שכול שבנו נפל במבצע 'צוק איתן', אמר כי "איבדתי את בני היקר למען המדינה. ערב לפני שנהרג, כתב לידידה שהוא מוכן להקריב את חייו למען המדינה. המדינה שלנו זקוקה לבנים שמוכנים לעשות הכל להגנתה, אך מוחי וליבי לא מאפשרים לי להיות גאה במדינה שבני נפל על הגנתה". טל הוסיף: "ביום רביעי האחרון צפיתי בנאום ראש הממשלה והזדעזעתי. הוא דיבר אל אנשי השמאל כאילו אינם שייכים למדינת ישראל. אחזתי את ראשי והזדעזעתי. אני מצפה מהעומד בראש המחנה לייצג ערכים. אינני מכיר את הסוגיה המשפטית, אך אני סבור שאין זה ראוי שראש הממשלה יקבל מתנות".

במקביל התקיימה הפגנת תמיכה בראש הממשלה בהובלת הח"כים דוד ביטן ונאווה בוקר (ליכוד). עם תחילת ההפגנה נכחו בה כ-30 איש בלבד, אך במהלכה עלה מספרם  ל-300. יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר בהפגנה כי "אם רוצים לאסור מתנות, צריך לאסור את זה בחוק. לא מפילים ראש ממשלה על כמה סיגרים". הוא התייחס למספר הנמוך של המשתתפים בהפגנת התמיכה בנתניהו לעומת המפגינים נגד היועמ"ש ואמר כי "אנחנו לא בתחרות עם השמאל. אנחנו פה רק כדי קצת להפריע להם". אחריו עלה לבמה פעיל ליכוד שתקף את התקשורת, ושילהב את הקהל כשאמר "אני צועק את שם הערוץ, ואתם צועקים 'פייק ניוז". לאחר מכן הזכיר את ערוץ 2, ערוץ 10, 'כאן' וסי אן אן, שזכו לקריאות בוז מהקהל.

בהפגנה הושמעו ג'ינגלים של הליכוד ממערכות בחירות קודמות. מספר דוברים בהפגנה אמרו כי "הקיבוצים גם לקחו כספים מהקופה הציבורית ואף אחד לא חקר אותם".

דוד ביטן בההפגנת פעילי ליכוד בפ"ת מול ההפגנה מול היועמ"ש (צילום: משה קציר)
דוד ביטן בההפגנת פעילי ליכוד בפ"ת מול ההפגנה מול היועמ"ש (צילום: משה קציר)

ח"כ בוקר אמרה כי "אנחנו נהיה פה כל שבת כדי להגיד למפגיני השמאל שראש הממשלה שלנו חזק ויציב, והוא יהיה ראש הממשלה עוד הרבה שנים קדימה. הגשנו בגץ נגד ההפגנה הלא חוקית שלהם. אתם צריכים להתבייש שאתם מטרידים שכונה שלמה. החוק איתנו ואלוהים איתנו." היא הוסיפה כי "כבר ארבעים שבועות אנחנו רואים את אותם פעילי שמאל שבאים להטריד את מנוחתו של היועץ המשפטי. הם שמים את תמונתו עם אוזני שפן כדי להפעיל עליו לחץ כבד. אנחנו פה כדי לעמוד לצידו של היועמ"ש. יש לנו ראש ממשלה מצוין והוא יכהן עוד שנים רבות."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!