דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הצפונית

ארה"ב וקוריאה הצפונית / נשיא סין ביקש מטראמפ "להימנע ממילים ומעשים שיובילו להידרדרות"

טראמפ שוחח טלפונית עם נשיא סין שי ג'ינפינג, והשניים הסכימו ש"קוריאה הצפונית חייבת לעצור את התנהגותה הפרובוקטיבית והמסלימה" | בשיחה עם נשיא צרפת מקרון דנו השניים בשיתוף פעולה לאכיפת סנקציות האו"ם על התחמשות פיונגיאנג

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מדבר בטלפון במשרדו בבית הלבן (צילום: AP Photo/Alex Brandon).
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מדבר בטלפון במשרדו בבית הלבן (צילום: AP Photo/Alex Brandon).

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ שוחח אמש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בנושא המתיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית. על פי הודעת הבית הלבן לאחר השיחה, השניים שוחחו על "הצורך לעצור את המצב הנעשה מסוכן יותר ויותר עקב ההתנהגות המערערת והמסלימה של קוריאה הצפונית". במהלך השיחה דנו שני המנהיגים דנו בשיתוף פעולה כדי לאכוף את סנקציות האו"ם על פרוייקט הגרעין בקוריאה הצפונית. מוקדם יותר קרא מקרון להיכנס למשא ומתן עם קוריאה הצפונית "ללא תנאים מוקדמים".

מוקדם יותר שוחח טראמפ עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, שקרא להרגעת הרוחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית. נשיא סין ביקש מטראמפ להימנע ממילים או מעשים שעלולים להחמיר את הסיטואציה. הטלוויזיה הרשמית הסינית ציטטה את שי אומר לטראמפ כי "הגורמים הרלבנטיים חייבים להבליג ולהימנע ממילים וממעשים שיחריפו את המתח בחצי האי הצפון קוריאני".

טראמפ מצידו ביקש מסין ללחוץ על קוריאה הצפונית לעצור את תכנית ההתחמשות הגרעינית שלה, שמתקרבת ליכולת לתקוף את ארה"ב. למרות שסין היא בעלת הברית הכלכלית הגדולה ביותר של קוריאה הצפונית ומקור לסיוע כלכלי, במדינה טוענים כי אינם יכולים לאלץ את פיונגיאנג לעצור את תכנית הגרעין שלה.

בהודעת הבית הלבן נאמר כי טראמפ וצ'י "הסכימו שקוריאה הצפונית חייבת לעצור את התנהגותה הפרובוקטיבית והמסלימה". בנוסף נאמר כי השניים "חזרו ואישרו את מחויבותם ההדדית לעצירת ההתגרענות בחצי האי הצפון קוריאני".

בתגובה לפרסום של קוריאה הצפונית בדבר תוכנית סדורה לשגר טילים לעבר האי גואם הגיב הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ ואמר כי ״אולי התגובה שלי לא הייתה חריפה מספיק". מאוחר יותר אף צייץ  בטוויטר כי כל האופציות הצבאיות "טעונות ודרוכות" וכי מוטב למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לבחור בנתיב אחר. עם זאת, בצד חילופי האיומים בין המנהיגים מנהלות המדינות ערוץ דיפלומטי חצי-רשמי, לאחר נתק מוחלט בקשר הדיפלומטי בין שתיהן בחודשים האחרונים לכהונתו של נשיא ארה"ב הקודם, ברק אובמה.

יחסי המדינות התערערו לאחרונה באופן דרסטי ובמהירות. תרמו לכך מספר אירועים, ביניהם שורה של ניסויי טילים מצד קוריאה הצפונית ופיתוח יכולות נשיאת הנשק הגרעיני של טיליה ובתגובה, הגברת הסנקציות מצד ארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי בהובלת ארה"ב. נקודת ציון נוספת היא מותו של סטודנט אמריקני בשם אוטו וורמבייר, שהוחזק בשבי בקוריאה הצפונית, שוחרר ביוני האחרון כשהוא בתרדמת מסיבות לא ברורות ומת בארה"ב שבוע לאחר מכן. על כל אלה יש להוסיף את התרגיל הצבאי המשותף שמתכננת ארה"ב עם קוריאה הדרומית כבכל שנה, רק שהפעם ההנהגה בפיונגיאנג רואה בכך, או בוחרת לראות בכך, המשך התגרות אמריקנית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!