דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / בשורה טובה לקציני המבחן: שיפור משמעותי בתנאי העבודה

שר רווחה חיים כץ הודיע היום (ג') על שורת הטבות לעובדים, שזכו עד היום לתנאים נמוכים מהנהוג בשירות הציבורי | בין היתר, יקבלו קציני המבחן מענקי התמדה שנתיים, עלייה בדרגת השכר, ותוספת רכב לפעילותם השוטפת

ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הודיע הבוקר (שלישי) כי החל מספטמבר הקרוב יקבלו כל קציני המבחן במשרה מלאה, מענק התמדה שנתי בגובה 10,000 שקלים  – בגין כל שנת ותק שישלים  – למשך חמש שנים. עובדים ותיקים שכבר השלימו חמש שנות העסקה, יזכו במענק על סך 25 אלף שקלים, בכפוף להתחייבות להשלמת שלוש שנות עבודה נוספות. המענק האחרון יוצע גם לקציני מבחן חדשים (בעלי פחות מחמש שנות ותק) וכך קציני מבחן המתחיל לעבוד היום במשרד, שיתמידו בעבודה במשך שמונה שנים מהיום, יזכה במענקי התמדה בשווי כולל של כ-75,000 שקלים.

"לצערי העובדים שמסייעים לאוכלוסיות החלשות ביותר הם אלו שקופחו במשך השנים בשכר ובתנאי העסקה" אמר השר כץ, "מאז כניסתי לתפקיד אני פועל לתיקון העוול על מנת להביא תגמול ראוי לעובדים שעושים מלאכת קודש ומסייעים לצמצם פערים בחברה הישראלית. נמשיך ונפעל לשיפור רווחתם".

על פי הודעת המשרד, מטרת המענקים היא לעצור את תופעת הדלת המסתובבת המאפיינת את התפקיד – שהוותק הממוצע בו עומד כיום על כשנתיים בלבד – וזאת אחרי תהליך ממושך של גיוס וקליטה, הכולל פרסום מכרזים, ביצוע מבחנים פסיכוטכניים, התמודדות במרכזי הערכה וועדות קבלה, תהליך הכשרה וכו'. כך למשל במחוז תל אביב והמרכז, כשליש מ-240 העובדים בתקני קציני מבחן כשליש מהעובדים, עוזבים מדי שנה את התפקיד.

"אני מברכת את השר על ההישגים המרשימים שהביאו לשיפור תנאי ההעסקה של קציני המבחן" מסרה יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה, מזל גולן, "ועד העובדים הציג לשר עם כניסתו לתפקיד את הפערים העצומים הקיימים בתנאי ההעסקה והשכר בין עובדי משרד הרווחה לבין עובדי משרדי הממשלה האחרים. אנו מודים לשר על כך שהחליט לשים במרכז את טיפוח ההון האנושי למען מתן השירות הטוב ביותר לאוכלוסייה. לראשונה בתולדות המשרד זוכים העובדים להכרה בחשיבות עבודתם ולשיפור בתנאי העסקתם. אני קוראת לשר להמשיך ולהיאבק למען הסדרת תנאי עבודתם של כלל עובדי המשרד האמונים על הטיפול במצוקות החברתיות של אזרחי המדינה ומופקדים על חוסנה החברתי".

עוד הורה השר כי החל מספטמבר יתקבלו קציני המבחן לעבודתם ישירות לדרגת שכר ז', גם ללא ניסיון תעסוקתי קודם – עלייה של שתי דרגות בתנאי העבודה הבסיסיים. גם קציני המבחן המועסקים כיום בדרגות שכר נמוכות יותר ישודרגו. על אף ש"הקפיצה" בדרגות לא צפויה להיות מורגשת בשכר הנטו של העובדים – בשל מבנה השכר בשירות המדינה הכולל רכיבי השלמה לשכר מינימום, ש"בולעות" את תוספות השכר שבעליית הדרגות – משמעות ההחלטה היא שנקודת הפתיחה של העובדים תעלה והם יזכו להעלאת שכר מורגשת מיד עם העליה הראשונה בדרגתם. בנוסף, תוקן עיוות שגרם לכך שקציני מבחן בתפקידי מנהלי נפות הועסקו עד כה בדרגה נמוכה מהמפקחים הכפופים להם, וכעת יושוו הדרגות.

לדברי כץ, גויסה הקצאה של תקני רכב לכ-70% מקציני המבחן, שעד כה נאלצו לנסוע ברכבם הפרטי ולממן את הוצאות הנסיעה בעצמם מהמשכורת הדלה. יש לציין כי מתוקף תפקידם נדרשים קציני המבחן להתנייד להופעות בבתי משפט, להגיע לבתי מעצר, לערוך ביקורי בית ולפקח על מסגרות.

יו"ר ועד העובדים הודיעה כי המשרד צפוי להפעיל שירותי הסעות מהתחנה המרכזית בתל אביב ומרכבת ההגנה, לבניין המשרדים החדש בדרך קיבוץ גלויות בתל אביב, המצוי באיזור שבו תחבורה ציבורית דלה יותר – וזאת לרווחת הפונים למשרד, בהם נערים/ות שמגיעים על פי צו בימ"ש לשרות מבחן לנוער ועוברי עבירות לשרותי מבחן מבוגרים, נכים ומוגבלים המגיעים לוועדות השמה, קשישים ועוד'.

כעת, יוכלו עובדי המשרד לעבור מהבניין הישן (מימי המנדט הבריטי), המוזנח והמתפורר בשדרות ירושלים ביפו – דהיה ממוקם באזור מסחרי מרכזי ונגיש שאפשר לציבור להגיע בתחבורה ציבורית למקום מכל רחבי גוש דן – לבניין החדש. עוד אמרה כי לאחר שנתגלו פערים משמעותיים בשיפוי שקיבלו עובדי מס הכנסה שעברו למבנה בדרך קיבוץ גלויות, בהשוואה לזה שהוצע לעובדי משרד העבודה והרווחה, הושג עם האוצר סיכום לפיו ישוו התנאים ועובדי המשרד לא יקופחו לעומת עובדי רשות המסים.

קציני המבחן עוסקים בטיפול ושיקום של נוער ומבוגרים עוברי חוק וכן בהגשת תסקירים לבתי המשפט ובכך מסייעים לרשויות החוק בקבלת החלטות שיפוטיות. במסגרת תפקידם הם נאלצים להתמודד עם עומס עבודה רב, שהולך ומתגבר בשנים האחרונות עקב הקושי של רבים מעמיתיהם להתמיד לאורך זמן בעבודה בתפקיד. אף שמרביתם בוגרי תואר שני, שכרם נמוך והם כמעט ולא זוכים לתנאים נלווים לשכר הנהוגים בשרות המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!