דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שלי יחימוביץ'

הבחירות בהסתדרות / ערוץ 2: המשטרה בודקת חשד לזיופים בבחירות בהסתדרות

לפי הדיווח, הבדיקה המשטרתית נערכת בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, בהתבסס על חומרים שהעבירה יחימוביץ' | ההסתדרות בתגובה: "בטוחים שלא נפל רבב בהליך הבחירות, נסייע לכל הליך בדיקה"

מרכז ספירת הקולות בבחירות בהסתדרות 2017, גני התערוכה (צילום: באדיבות אלירן קוזליק)
מרכז ספירת הקולות בבחירות בהסתדרות 2017, גני התערוכה (צילום: באדיבות אלירן קוזליק)
אסף צבי

המשטרה פתחה בבדיקת חשד לזיופים בבחירות להסתדרות, בהן ניצח אבי ניסנקורן את חברת הכנסת שלי יחימוביץ' – כך דיווח אתמול (שלישי) כתב המשטרה של חדשות 2, משה נוסבאום. על פי הדיווח, הבדיקה נערכת בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן.

בבחירות למוסדות ההסתדרות שנערכו ב-23 במאי השתתפו 244 אלף מצביעים, שהם 45.6% מבעלי זכות הבחירה בארגון. תוצאות הבחירות הראו ניצחון גורף לאבי ניסנקורן שזכה בכמעט 63% מקולות המצביעים. נוסבאום דיווח כי המשטרה החלה בבדיקת הטענות שעלו מצד יחימוביץ' לזיופים ולהטיית הבחירות, בהנחיית פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. הבדיקה המשטרתית, כך על פי הדיווח, מתקיימת ביחידה הארצית לחקירות הונאה, ונועדה לקבוע אם יש תשתית שמצדיקה מעבר לחקירה פלילית מלאה.

הבדיקה מתמקדת כעת בחומרים שהועברו ליחידת להב 433. בין השאר חומרים שהועברו ממשרדי חקירות אותם שכרה יחימוביץ', שמצביעים לכאורה על חשד לזיופים ואי סדרים בשלבים השונים של מערכת הבחירות. נוסבאום דיווח כי היועץ המשפטי לממשלה, שנחשף לחלק מחומרי החקירה, אמר שעל פניו נשקפת מהם חומרה וצריך לבררם בהקדם.

דובר ההסתדרות יניב לוי מסר בתגובה לפרסום כי "נודע לנו על קיום הבדיקה מהפרסום בכלי התקשורת ואנו בטוחים שלא נפל רבב בהליך הבחירות. בכל מקרה נסייע לכל הליך בדיקה".

מסיעת עוגנים, בראשה עומד ניסנקורן, נמסר: "רק אתמול תביעתה של יחימוביץ' נמחקה בבית המשפט והועברה לרשות השיפוט, והיום היא מייצרת עוד אייטם בתקשורת בניסיון להכפיש. יחימוביץ' הפסידה בבחירות ביותר מ-55 אלף קולות וחבל שאינה יודעת להפסיד בכבוד. בכל מקרה, אנו סומכים על רשויות החוק שיעשו עבודתם נאמנה."

ביום שני השבוע הכריעה השופטת רחל ברקאי כי בית המשפט המחוזי בתל אביב לא ידון בתביעתה של שלי יחימוביץ' לבטל את הבחירות. בהחלטה נקבע כי הגוף המוסמך לדון בטענותיה של יחימוביץ' ביחס להטיית בחירות וזיופים הוא רשות השיפוט של ההסתדרות, המהווה ערכאת בוררות פנימית של הארגון. משכך הורתה השופטת ברקאי על מחיקת התביעה וחייבה את יחימוביץ' וסיעתה "הבית החברתי" בהוצאות משפט על סך 20 אלף שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!